Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Tackar Kjell.... lite traumatiskt att fylla 29 och komma närmare 30-års krisen.
Skulle hämtat motorn denna månad men nuvarande ägare har lite för mycket omkring sig så det blir nog under mars.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Är du så gammal som 29
Jag är bara 16.. om man bara räknar skottåren!
Ja åren drar iväg
Fick reda på att min motor är uppsatt i bänk hos Appelgren så nu närmar det sig
Har du införskaffat saker som behövs för motor bytet?
Det ska bli skoj att följa detta motor byte! För du skriver väl & lägger in foton här på forumet?
Har du införskaffat saker som behövs för motor bytet?
Det ska bli skoj att följa detta motor byte! För du skriver väl & lägger in foton här på forumet?
Har inte skaffat något än då jag är lite osäker på vad som behövs.
I morgon torsdag bär det av till Apelgren och hämta nya motorn.
Jag har fått överta en 427:a borrad till 433 byggd av Apelgren till en kompis som tyckte den var lite för tam så dom byggde en ny på dart block.
Har inte bromspappret här men den är bromsad till en bra bit över 500 hkr och någonstans runt 650 Nm. (förra veckan)
Motorn har för övrigt inte gått mer än ca 100 mil.
Fick även med Hookers sidepipes men vet inte ifall jag ska använda dessa. Enligt Apelgren så stjäl dom en hel del effekt.
F-n va skoj!
Nu blir det till att tok mecka så du får ihop det innan SOMMAREN börjar!
Ska jaga lite delar sen ska det inte behöva ta så lång tid att byta motor
Jag har fått överta en 427:a borrad till 433 byggd av Apelgren
Har inte bromspappret här men den är bromsad till en bra bit över 500 hkr och någonstans runt 650 Nm. (förra veckan)
Fick även med Hookers sidepipes men vet inte ifall jag ska använda dessa. Enligt Apelgren så stjäl dom en hel del effekt.
Fanken vad roligt!!
Nu ska du se att det blir liv i vagnen!
Sidepipes är väl egentligen mest en smaksak, har man effekten och gillar dom så är det väl bara att köra med dom, man kan ju alltid sälja dom bygga ett bra system om man ångrar sig.
//Ricky.
Ricky Berg. 1972 454 convertible. CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se 2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies