Import av C5 svenska regler?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
linkan
Nykomling
Nykomling

Import av C5 svenska regler?

Inlägg av linkan »

Hej
Jag ska importera en 00 från USA som ska vara lite utöver det vanliga. Borla avgassytem, annat luftfilter, andra bromsskivor till riktigt heavy duty och eventuellt även lite trimmad. Har pratat med kompisar om vad som kan gälla vid registreringsbesiktningen och det enda de är tveksamma till är bromsskivorna. Således är min fråga angående bromsskivorna, de är mycket större än original samt hålade(=ventilerade??), måste man ha original bromsskivorna vid registreringsbesiktningen?

Mvh
Linkan
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

Som jag förstått de hela så skall hela bilen vara original annars blir de nerslag :?
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Hej där. Detta är en ständigt återkommande fråga på våra svenska forum.
Bilprovningen har tämligen tydliga regler vad som gäller, problemet verkar vara att bilprovningen inte på alla ställen följer sina egna regler eller tolkar reglerna olika. Detta skapar hos kunden (oss) en lätt förvirring. :lol: Bara min åsikt.
Max
linkan
Nykomling
Nykomling

Inlägg av linkan »

Tjena
Jag tackar för de snabba svaren och det var jag fruktade.

mvh
linkan
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Import av C5 svenska regler?

Inlägg av vette.se »

linkan skrev:Hej
Jag ska importera en 00 från USA som ska vara lite utöver det vanliga. Borla avgassytem, annat luftfilter, andra bromsskivor till riktigt heavy duty och eventuellt även lite trimmad. Har pratat med kompisar om vad som kan gälla vid registreringsbesiktningen och det enda de är tveksamma till är bromsskivorna. Således är min fråga angående bromsskivorna, de är mycket större än original samt hålade(=ventilerade??), måste man ha original bromsskivorna vid registreringsbesiktningen?

Mvh
Linkan
Annonsera på detta forums Köpes sektion eller på Köp/Sälj på www.vetteforum.org
Det måste finnas många som har sina originalskivor på hyllan med tanke på hur mycket Baer skivor jag säljer. Det tar max en timme att byta skivor runt om. Du kan säkerligen även hitta någon som har sitt original avgassystem på hyllan som du kan låna, sen är det bara att åka o besiktiga.
Sen är det det här med lysen men det har du säkerligen redan koll på, om inte så sök här på forumet så hittar du all info.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

linkan..skriv in i din profil var du bor. Blir enklare då om du behöver hjälp.
Max
Skriv svar