Det finns två sorters Corvette. Den ena är cab, den andra är coupé. Alla coupéer har avtagbart tak (eller targa-tak, även om namnet targa kommer från porsche).
Som standard är taket lackat i samma färg som bilen, men för en extra slant kunde man få ett glastak. Vad options-koden för glastaket är vet jag dock inte.
Svaret på din fråga blir alltså nej, det finns inga corvetter som har ett fast monterat glastak.
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Heter egentligen Removableroof panel C2L innebär att det fanns två tak med bilen(ett lackerat och ett glas)24S innebar att glastaket var blåtonat, och 64S innebär att glastaket var Bronsetonat På de tidigaste modellerna hette det CC3 om det var ett glastak,men då var det antingen eller.
Jag hade också gärna haft ett "vanligt" lackat tak. Inte som ersättning till glastaket, bara som komplement.
På en del bilar är lackat snyggare men jag tycker att mitt blåtonade (ser svart ut utifrån) gör sig väldigt bra ihop med den blå lacken. Jag måste bara få tummen ur röven och se till att få bakrutan tonad, sen blir det jäkligt bra!
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
madcow skrev:Byta....
En mycket god idé
Vilken årsmodell har du ?
Jag har en -90:a - de ändrade visst fästen däromkring
Mitta tak är helt och fint - hur är ditt ?
Jag har en 91:a. Vet inte om fästena ändrades mellan 90/91, någon som vet här?
Bilen är som sagt svart och taket är i fint skick, inga skador eller liknande. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra så det skadar ju inte att åka och titta. Ska ev till Bålsta (nästan) till helgen, men är osäker om jag kan ta med taket då.