Jag gör lite parallella mätningar nu för att få en vettig baseline på camber, temp mm...Mange_C5 skrev:För breda däck och/eller kör kanske för sakta eftersom du inte får fart på värmen trots 2,5 bar?Corinthian skrev: Du behöver höja trycket när det är kallt... annars kommer dom inte upp i arbetstemp (85-95°)
som sagt, jag hade 2,5 bar och hade snitt-temp mellan 71° och 83° i mina när det var 30° ambient.... ska minska camber'n nu i veckan (så dom dif'ar mindre över däcksbredden) så blir det väl till att man testar mantorp igen 4/8... nån som är dugen på att hänga med?
Snittar du 10° skillnad mellan inner och ytter på varje däck? Det är inte så mycket skillnad och är du säker på att cambervinkel är grundproblemet?
Är din mätning från Mantorp eller annan bana som frestar på mer? Behövde du klättra ur själv för att mäta eller hade du någon som stod beredd (däcken svalnar av fort)?
Hur är slitaget då, kör du bara på insidorna nu eller?
Nu vet jag iofs inte hur extrema vinklar du kör med, hur mycket du tänker räta upp eller vilka däck du använder, de flesta som ökar tempot behöver än mer camber för att inte åka på ytterskuldrorna när det börjar gå fort i svängarna.
Men du kanske optimerar för gasa-bromsa optimalt på Mantorps rakor?
Skall bli intressant och höra om det går snabbare över varvet.
genom att mäta brickorna vid a-armarna så får jag ju efter upprätning bra mått på hur många grader camber 1mm är (hörsägen säger 0,2°)
när jag låg på som hårdast dif'ade det 27° mellan utsida och insida, vilket tyder på att jag kör på skuldran på insidan (har bara mätt på mantorp än så länge)... och jag gissar på att jag har fram 2,58° (vänster) och 2,92° (höger) och 1,6° bak. Ska gå ned till 2° fram & 1° bak.
Jag klättrar ur o mäter själv men i dessa fall är det differensen som är intressant och däcken kyldes inte så mycket upplevde jag.