Sida 2 av 2

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Postat: mån jun 20, 2011 15:10
av Enebris
+1

Och du klarade dig från diverse flygfän vid lackering utomhus!?

Bra jobbat, kul tråd!

// Håkan

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Postat: mån jun 20, 2011 23:04
av gbak
Det ser ju jättebra ut!

Undrar samma som inlägget ovan.
Funkade det att stå utomhus, med tanke på damm som virvlar upp från marken, flugor mm?
Eller räknar du med att få polera lite också?

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Postat: tis jun 21, 2011 7:17
av Mr SIXPACK
Hej Jonas.
Skönt att se att du är på gång igen. Imponerande!!
Kommer du till Stäket på Torsdag?
Bästa Corvettehälsningar

Svempa

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Postat: tis jun 21, 2011 22:35
av Jonas Rohwer
Damm klarade jag mig faktiskt ifrån, men en del flugor blev det ju..
Dock är detta bara en tillfällig "raggar-lack" som ska sitta nu över sommaren, och det blir först i vinter som den seriösa lacken kommer att göras i riktig lackbox och av en riktig lackerare.

Men någon timme kommer jag ändå att lägga på att slipa/polera bort lite flugor och någon rinning, så att man inte behöver skämmas alltför mycket på träffarna...


När det gäller Stäket på torsdag så blir det nog målfoto på om jag hinner..

Väntar nämligen på dörrsidor och servoslangar från Corvette Central, som nu ligger någonstans i svenska postens system...

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Postat: lör okt 01, 2011 19:10
av Chrippe
Jag var inne på Tidbloms hemsida (Corvette Sweden) för en high rise huv 73-82 tar dom 6875 Kr. den är i två delar så man kan limma och passa in den på plats. Medl. har 10% tror jag.

/Christer

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Postat: ons dec 28, 2011 22:15
av Chrippe
Hur går det med fixandet ??

Hälsn. Christer

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Postat: ons aug 01, 2012 13:05
av Jonas Rohwer
Det går tyvärr väldigt trögt, Chrippe...


Jag har haft OERHÖRT begränsat med tid det senaste halvåret pga av galet mycket att göra på firman, så jag helt enkelt varit tvungen att ställa åt sidan alla egna projekt.

Nya huven ligger i alla fall på plats, men det krävs nog ytterligare ca 30-50 timmars jobb för att den ska passa mot resten av karossen som jag vill att den ska passa..


Bild




Nu i söndags påbörjade jag faktiskt svetsningsarbetet på rutramen, vilket jag har försökt få tid till sedan i början av maj, när Svempa hjälpte mig att plocka ur rutan. Men det har skitit sig varje gång jag TRODDE att man skulle kunna få några timmar över..


Nya motorn har jag förvisso hunnit en bra bit på, och jag ska försöka klämma in några bilder på detta inom kort.


Bild