Sida 2 av 6
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: mån feb 28, 2011 15:28
av MatsV1
Jag håller med Mange_c5, att bilder osv får man aldrig för mycket av, så keep up the good work!

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tor mar 03, 2011 11:57
av Larzzon
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tor mar 10, 2011 21:16
av Larzzon
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tor mar 10, 2011 21:46
av MatsV1
Jag har haft samma tanke om mitt tak, men foliering då med kolfiberlook. Men nu när du lägger riktig kolfibermatta ska du klarlacka det då sedan?
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tor mar 10, 2011 21:50
av Larzzon
Ska lägga ett par lager epoxy först å mellan slipa, tills ja får en jämn yta. Sen blir de några lager klarlack

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: fre mar 11, 2011 8:23
av MatsV1
Det ska bli väldigt spännade att se resultatet, vad hamnar prislappen ungefär på att göra detta?
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: fre mar 11, 2011 17:48
av Larzzon
Ja köpte 2 kvadratmeter (204g/m2) kolfiberväv 690 kr. Kul att ha lite extra om man kommer på nå annat kul

Sen köpte ja mer epoxy än vad som går åt, då ja ville ha till annat också, men 1,4kg kostar 420 kr.
Sen tillkommer ju klarlacken då, om man nu vill göra de själv eller om man lämnar till en lkerare

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tis mar 15, 2011 1:53
av Anders A
Fasiken vad snyggt!
Ett tips:
All klarlack gulnar fort på kolfiber.
Om det har med epoxin att göra vet nog bara ett fåtal av dom som utvecklat den nya klarlacken för kolfiber åt Corvette-fabriken.
Det är vad jag vet den enda klarlack som inte gulnar på kolfiber.
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: ons mar 16, 2011 22:39
av chevette
Anders A skrev:All klarlack gulnar fort på kolfiber.
En vild idé: Går det att späda epoxin och spruta den i stället för klarlack? Jo, det klart att det går. Men jag menar blir det blankt som klarlack då? Och visst går den väl att polera upp lite? Skippar man klarlacken så är det väl inget som gulnar.
Bara frågor, men kanske värt att prova? Eller är det någon som vet?
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: mån mar 21, 2011 14:15
av Larzzon
Ska forska lite i de hela

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: mån mar 21, 2011 22:55
av Larzzon
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: mån mar 28, 2011 12:40
av Larzzon
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: mån mar 28, 2011 12:55
av Bengt
chevette skrev:Anders A skrev:All klarlack gulnar fort på kolfiber.
En vild idé: Går det att späda epoxin och spruta den i stället för klarlack? Jo, det klart att det går. Men jag menar blir det blankt som klarlack då? Och visst går den väl att polera upp lite? Skippar man klarlacken så är det väl inget som gulnar.
Bara frågor, men kanske värt att prova? Eller är det någon som vet?
Frågade en polare som jobbar mycket med kolfiber som menade att man kör med 2-k Polyreutanlack. Absolut inte Epoxi som toppskikt. Söker man på nätet hittar man förslag om Polyreutanlack med lite mjukmedel i för att slippa risken för sprickor. Kan de va nåt ?
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: mån mar 28, 2011 13:26
av Larzzon
Tacka tackar

Ska prata med min lackerare

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: mån mar 28, 2011 13:50
av Bengt
Givetvis måste den vara UV beständig...
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: ons mar 30, 2011 18:12
av Larzzon
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tor mar 31, 2011 19:35
av Larzzon
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tor mar 31, 2011 20:46
av Mange_C5
Larzzon skrev:Här va de dött

Dåligt me kommentarer tycker ja
Fästpunkter för 4-punktsbälte från Driftworks och öglor från Sparco
Övrig bild bara

Börjar bli stressigt nu, målet är att kunna åka ner till R-Tune den 9:e
Kommentera gärna

Bygger du mot nåt reglemente eller fritt? Fästplattorna ser små ut men jag blir kanske lurad av bilden?
Jobba på så hinner du, så vi andra kan vi kolla in din vette den 9:e.

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tor mar 31, 2011 20:57
av MatsV1
Du är otroligt flitig måste jag säga! Får lite dåligt samvete att jag inte fixar mer än vad jag gör

Oljetrycksgivaren skulle jag också behöva byta.......och........och.........
Kanonbilder som vanligt från dig!
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tor mar 31, 2011 22:10
av Larzzon
Mange_C5 skrev:Larzzon skrev:
Bygger du mot nåt reglemente eller fritt? Fästplattorna ser små ut men jag blir kanske lurad av bilden?
Jobba på så hinner du, så vi andra kan vi kolla in din vette den 9:e.

Ja dom är lite små, för tillfället bygger ja bara fritt
Ja hoppas verkligen ja hinner få ihop den, skulle vara sjukt kul å komma ner å kika på massa fina bilar

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: tor mar 31, 2011 22:11
av Larzzon
MatsV1 skrev:Du är otroligt flitig måste jag säga! Får lite dåligt samvete att jag inte fixar mer än vad jag gör

Oljetrycksgivaren skulle jag också behöva byta.......och........och.........
Kanonbilder som vanligt från dig!
hehe

Ja oljetrycksgivaren sitter ju på en aningen speciell plats måste ja säga
Tack

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: fre apr 01, 2011 0:46
av MikkeI
Larzzon skrev:MatsV1 skrev:Du är otroligt flitig måste jag säga! Får lite dåligt samvete att jag inte fixar mer än vad jag gör

Oljetrycksgivaren skulle jag också behöva byta.......och........och.........
Kanonbilder som vanligt från dig!
hehe

Ja oljetrycksgivaren sitter ju på en aningen speciell plats måste ja säga
Tack

Man borde vara ute i garaget mer... garaget borde vara uppvärmt och större... dygnen längre...
Jag bytte givaren förra sommaren... den nya höll typ 3mån...
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: fre apr 01, 2011 7:35
av MatsV1
MikkeI skrev:
Man borde vara ute i garaget mer... garaget borde vara uppvärmt och större... dygnen längre...
Jag bytte givaren förra sommaren... den nya höll typ 3mån...
Jag har hört fler som råkat ut för att givaren inte håller så länge efter man bytt den, att man kan få en som legat länge på hyllan med en sämre batteri kapacitet.
Då blir man lite tveksam till att byta den........

Det är ju ingen liten operation att byta den.....
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: fre apr 01, 2011 8:55
av Peter Anjou
Hejsan Larzzon !
Jag tycker att du gör rätt som bygger bilen på "ditt"
sätt !

!! Kanonkul med alla bilder !

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: fre apr 01, 2011 13:33
av Bengt
Luftpumpen kan du ta bort, plugga hålen i headers och bakkant insug o sen mappa bort med t.ex. Hptuners. Slipper du de rören...
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: fre apr 01, 2011 14:41
av Larzzon
Peter Anjou skrev:Hejsan Larzzon !
Jag tycker att du gör rätt som bygger bilen på "ditt"
sätt !

!! Kanonkul med alla bilder !

Tack

Kul å höra

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: fre apr 01, 2011 14:43
av Larzzon
Bengt skrev:Luftpumpen kan du ta bort, plugga hålen i headers och bakkant insug o sen mappa bort med t.ex. Hptuners. Slipper du de rören...
Har faktiskt fundera på de

Men bilen ska inte mappas för tillfället så då kommer väll motorlampan lysa hela tiden, går de att få bort med t.ex Diablo Predator tro???

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: fre apr 01, 2011 14:46
av Bengt
Tar 5min att fixa, ladda ned konfen, ändra , o ladda upp, så du får väl pynta Vette.se en sjättedels timme för besväret

Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: lör apr 02, 2011 15:42
av Larzzon
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Postat: lör apr 02, 2011 16:59
av vette.se
Larzzon skrev:
Läppen fick sej en omgång med sandpapper också, ska bara plastas å lagas lite sen på med lite färg
Ett litet tips

Ta bort 'centrum pinnen' på frontläppen och kapa sen upp hålet i fronten så du får större area där kylluften går in. Sätt sedan en plåt från bakkant på frontläppen fram till kylaren så det blir helt tätt i underkant. Täta sedan kring kylaren så att luften som kommer in bara har en väg att ta - genom kylaren ! Sista åtgärden har vi sett gör 8-10 grader på banan, annars tar mycket av kylluften enklaste vägen och det är inte genom kylaren.
Ett par bilder som visar vad jag menar (det finns mer på
http://forums.corvetteforum.com/c5-tech ... build.html):
