Men den är jäkligt trevlig att köra.

För att klargöra lite angående den styrväxeln från SAAB.Chrippe skrev:(Bracket plate) plåten som sitter i mitten på styrväxeln är förlängd på passagerar sidan. För att styrstagen ska bli lika långa.
På bilden är inte styrväxeln centrerad!
Bumpsteer orsakas väl av skillnad i vinkel mellan nedre bärarm och styrstag alternativt olika längder/infästningspunkter på dessa och är väl då relaterat till just den aktuella installationen snarare än till en "viss kuggstång"?Anders A skrev:Chrippe skrev: Saabarna har inte haft några problem med "bump-steer" på varken 900 eller 9-3.
MEN oerhörda problem med "torque-steer" beroende på dels vek torpedvägg där styrväxeln sitter monterad och veka "ramben" som håller framvagns balken.
Fler frågor om själva styrväxeln?
Hoppas jag hjälpte lite i alla fall!
"Rören" är exakt 350mm långa.Kjell Dahlén skrev:Hej!
Någon som vet hur långa styrstagen är i "Steeriodkittet"![]()
Kjell
Ahömm...magnum skrev:Hejs Kjell Dahlén
Har du fått koll varför det ena styrstaget är längre än det andra?
Fint förnamn!
Nu förstår jag inte riktigt.. Skrev inte du just ATT de var olika långa??magnum skrev:Hejs
Ja Kjell, där ser man!
Ja Ricky, det hoppas jag verkligen att dom ska vara lika långa!
Nu blir jag intresserad..Anders A skrev:Det är också den här nya versionen som man kan lämna in till Sellholm och få "kortad"(färre varv på ratten, ände till ände.Chrippe skrev:
Haha, ska det verkligen vara nödvändigt att man måste läsa trådarna också..?magnum skrev:Hejs Ricky
Du får gå tillbaks i denna tråden till Kjell Dahlens inlägg tis jan 10, 2012 18:15
Sen är du på banan igen
3,3 varv (lock to lock) var det på min servostyrning.magnum skrev:Hejs
Hur många rattvarv är det "orginal"?