Sida 2 av 2

Re: Banguide med spårval mm. jätte bra sida.

Postat: ons okt 10, 2012 16:03
av Hejdarn
Ubbe skrev:Startkurvan och Parisen har för tidig apex
Kurva 3 och Chikanen tas med bra linje


Hej! Har du skrivit rätt :?:
Apex nr(2) på startkurvan kan man nog inte ta senare, eller :?:

Ubbe

Han har ett konstigt spår och för låg hastighet på varv ett eftersom han kommer ur depån. Varv två tas kurvan bra.

Re: Banguide med spårval mm. jätte bra sida.

Postat: ons okt 10, 2012 16:31
av Ricky
Borttaget pga felaktigt citerat inlagg.

Re: Banguide med spårval mm. jätte bra sida.

Postat: ons okt 10, 2012 16:33
av Ricky
Hejdarn skrev:Defensivt spår brukar vara mitt i banan Ricky. Köra brett är en livsstil. :wink:
Ja och garna zigzagga lite fram och tillbaka.. :mrgreen:

Re: Banguide med spårval mm. jätte bra sida.

Postat: ons okt 10, 2012 17:01
av Ubbe
Hejdarn skrev:
Ubbe skrev:Startkurvan och Parisen har för tidig apex
Kurva 3 och Chikanen tas med bra linje


Hej! Har du skrivit rätt :?:
Apex nr(2) på startkurvan kan man nog inte ta senare, eller :?:

Ubbe

Han har ett konstigt spår och för låg hastighet på varv ett eftersom han kommer ur depån. Varv två tas kurvan bra.
:mrgreen: :mrgreen: Vi tittar inte på samma sak :roll: Gå in under Banlayout Mantorp.där finns en pdf-fil med ritat banskiss. "Du hittar spårvalsbesk här.
Klicka på banskissen för spårvalsbeskrivningar eller ladda ner och skriv ut denna pdf-fil så du kan ta med allt till banträffen." http://rejsa.nu/bana_info.asp?mantorp
Ricky jag måste köra om dig så att jag slipper zigzagga med dig :mrgreen:
Mvh Ubbe

Re: Banguide med spårval mm. jätte bra sida.

Postat: ons okt 10, 2012 17:44
av Hejdarn
LOL!
Så det var den där gamle skissen du hade hittat!
Jodå, den är felfri rätt igenom under förutsättning att du kan hålla de där spåren med ditt fordon.
Så som teoretisk ideallinje är den helt rätt.

@Ricky - Du vet att du bara får byta spår en gång va och att du måste lämna nog med asfalt för en bil på ena sidan i kurvan om framhjulen på andra fordonet är i höjd med dig som förare. :wink:
Fast det kanske bara gäller racing som har regler. :P

Defensivt spår för mig är att ligga mitt i banan i ingången för att hindra ombromsning på insidan utan att kollidera och att radien på utsidan blir för stor för att hinna runt för att sedan driva utåt i utgången för att stänga dörren med passus för ovanstående regel. Men varje situation är unik, det hjälper inte att göra rätt om man blir avtyckt och kör man Stock-Car (aka STCC) så blir defensivt spår alltid tät insida eftersom det är tillåtet att köra av mot-förare där. :x

Re: Banguide med spårval mm. jätte bra sida.

Postat: tor okt 11, 2012 16:53
av 745
Hejdarn skrev:Men varje situation är unik, det hjälper inte att göra rätt om man blir avtyckt och kör man Stock-Car (aka STCC) så blir defensivt spår alltid tät insida eftersom det är tillåtet att köra av mot-förare där. :x
Är det så här du menar :?
http://www.youtube.com/watch?v=neWCVwKxGQ8

Re: Banguide med spårval mm. jätte bra sida.

Postat: tor okt 11, 2012 22:43
av Hejdarn
Jösses! :shock: Men det är väl inte tillåtet att köra på varandra i Camaro Cup eller?

Re: Banguide med spårval mm. jätte bra sida.

Postat: fre okt 12, 2012 10:28
av 745
Hejdarn skrev:Jösses! :shock: Men det är väl inte tillåtet att köra på varandra i Camaro Cup eller?
Självklart får man inte köra på varandra, och tilläggas bör att när vi kör KM så är det betydligt mer luft mellan bilarna (jag vet faktiskt inte någon som har krockat med någon annan) :D

Re: Banguide med spårval mm. jätte bra sida.

Postat: fre okt 12, 2012 13:09
av Hejdarn
Nä precis. I klubbracing får man inte ha olyckor. Där kör man ju bara för att det är kul. :)