Moderator: ornet
Aj aj! Vilken tajmingBengt skrev:<null>
Ja, det ska onekligen bli intressant... var ett tag sedan jag hade r-däck
Trevligt! Väntar fortfarande på mina, ska bli intressant och se hur länge dom räckerCorinthian skrev:sådärja!
nya MPSC ZP kom imorse... 285/30-19 & 335/25-20...
Det betyder att jag inte längre kommer vara snabbast på gatdäck..
Billigaste jag kunde hitta var camskill.co.uk (men dom kunde inte leverera) och reifen.com (ca 16500:- inkl frakt)Matte-P skrev:Hittat nån bra leverantör/pris? Kommer garanterat gå år ersättningsdäck vartefter..
Olika märken rekommenderar olika tryck.. kolla med resp. tillverkare..Ubbe skrev:Är det någon som vet ur mycket luft man ska ha i däcken när man kör superstage/DragracingR-däck Toyo Proxes på bana ska det tydligen ligga på 1.8 Bar.
Peter!Peter Anjou skrev:<null>
Tempmätare kostar inte så mycket om man vill ha.. typ 299:- på Jula o dyl. affärerUbbe skrev:Andreas! Däck trycket är ju inte lätt! Det skulle behövas en temperatur mätare på däcken också! Hur ska man veta när det är 71 grader annars? Enligt dina uppgifter så ska det vara 2.2 bar vid 71 grader. Nu kommer det vara ca 13 grader (luften) i morgon och när vi kör på superstage så får däcken jobba lika mycket eller? Funkar 1.9 bar? Med vänlig hälsning, Ubbe
KörordningCorinthian skrev:<null>
Sweet, så det var reifen som du tog ifrån? Har aldrig handlat där, funka bra med betalning/leverans?Corinthian skrev:Billigaste jag kunde hitta var camskill.co.uk (men dom kunde inte leverera) och reifen.com (ca 16500:- inkl frakt)
i sverige är nog bilhjul.se billigast men han kunde inte heller leverera.
Japp, tog dom från reifen.com. Kollade först att dom fanns tillgängliga/i lager via mail (eftersom övriga leverantörer inte kunnat få fram några). Funkade utmärkt med betalning, dom pre-charge'ar kortet vid beställning och drar pengarna när det skickas från dom.Matte-P skrev:Sweet, så det var reifen som du tog ifrån? Har aldrig handlat där, funka bra med betalning/leverans?
Vad har du tänkt köra på för hjulinställning med dessa på?