Sida 2 av 2
Postat: ons jan 05, 2005 14:52
av frisk
det kostar att ligga på topp! Man har ju 2 kostsamma fruar att tänka på nu

Jag e jätte nöjd med min MSD6AL !
Postat: tor jan 06, 2005 17:28
av cab
Då man kör med en MSD 6AL vart sitter ö-varvsockerbitarna och hur är dom märkta så man vet vid vilket varv dom begränsar??
God fortsättning på er alla Corvette fantaster.
Postat: tor jan 06, 2005 17:55
av Peter
Sitter på boxen och varje "sockerbit" har siffrorna skrivet på sig.
Postat: tor jan 06, 2005 18:17
av 2QIK4U
cab skrev:Då man kör med en MSD 6AL vart sitter ö-varvsockerbitarna och hur är dom märkta så man vet vid vilket varv dom begränsar??
God fortsättning på er alla Corvette fantaster.
Om du har en sådan box(AL) sitter det ett uttag på ena sidan,,,ser ut som ett vägguttag med 2 hål i väggen...där sticker du in chipset som begränsar vilket varvtal du vill att det ska bryta strömmen...
mvh
Postat: fre jan 07, 2005 0:22
av Fredriksson
när jag köpte min Bigblock -71:a så hade den stått i många år, gick surt och jag gjorde en grundlig service å bytte allt i tändningsväg.... men jag tyckte brytare kändes fel, så jag skaffade en "Ignitor" i stället.... enda skälet att jag valde det var att jag kunde behålla originalfördelaren, plus att jag ville ha så originallikt som möjligt..... men jag vet i fan om jag är nöjd för nåt galet är det med tändningen, eller vad det nu är.... för det är helt omöjligt att ställa tändningen tycker jag.... ligger jag på 2000 varv utan vaccum, slår tändningen på ca 10-15 grader..... nån som vet varför?
jag har ruskiga problem när den blir riktigt varm också, dvs inte överhettad utan körd i typ 30 min. Jag vet att gjutjärnsinsuget inte är nån höjdare när det gäller värme som bildar ånglås i förgasarn..... men den dör under 2000 varv, bara stendör..... går inte ligga ex. i stadskörning på jämna varv under 2000.... å gasar jag på bluddrar den lite och går sämre än när den är halvljummen.......
nån som har nån idé vad som händer egentligen.?..bilen är ju helt original, jag ska väl inte behöva byta tillbaka till Mopar

Postat: fre jan 07, 2005 1:11
av ornet
Jag skulle byta förgasare. Har haft liknande problem med mina bilar på lägre varv och en ny förgasare har fixat problemen helt.
Postat: fre jan 07, 2005 14:53
av 2QIK4U
Fredriksson...gjutjärnsinsuget funkar om du vill ha kvar orginallooken,,,vill du sen ha orglook på tändningen köper du en MSD fördelare och sätter på ett svart org, GM fördelarlock på den,,,så ser allt org ut och kunkar utan probs,,,
mvh
Postat: fre jan 07, 2005 23:00
av Fredriksson
2QIK4U skrev:Fredriksson...gjutjärnsinsuget funkar om du vill ha kvar orginallooken,,,vill du sen ha orglook på tändningen köper du en MSD fördelare och sätter på ett svart org, GM fördelarlock på den,,,så ser allt org ut och kunkar utan probs,,,
mvh
med andra ord: kassera ignitorn, i med en MSD
det är ju inte en superoriginal bil jag har så lite ändringar är ju okej.... men i så fall till det bättre... den kromade kåpan döljer ju fördelarn ändå..
är en sån MSD bara att bulta i?... MSD tändspole/kablar är å rekommendera också?
Mvh Magnus
Postat: fre jan 07, 2005 23:42
av frisk
MSD e bra grejer. Själv har jag haft Accel tändspole.
Postat: lör jan 08, 2005 11:40
av 2QIK4U
Jag har på min gatracerr lagtett komplett MSD sytem bakom fördelaren med avsikt att dölja allt med en org. kromkåpa,,,har även klämt in lustgas systemet där så ingen ska kunna och säga att det inte äe en strikt org. bil....*s*
Är du riktigt peting kan du ta i sär MSD fördelaren och glasblästra huset så det ser riktigt org GM ut....det ihop med en svart org.lock...och INGEN ser nåt....
men JA!! rekomenderar VARMT MSD....har kört med deras grejor sen -85 på alla racerbilar och de flesta av mina hobby bilar,,,har i dagsläget MSD kompletta sytem på 6 av mina hobbybilar och det hamnar även på den jag håller på och sätter ihop nu i vinter...
mvh R
Postat: lör jan 08, 2005 15:21
av Stefan
är det en märkbar skillnad om man har GM Perfomance fördelare samt gm original förövrigt (nytt) och byter till en sån där röd låda med massa gnistor i

Postat: lör jan 08, 2005 16:05
av 2QIK4U
Chevrolet säljer ju MSD ,,,,fast med egna dekaler på och ett högre pris...