Reklam -75

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
pappi
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av pappi »

Hej Gbak. Ang shiftkit så växlar lådan mera distinkt samt om du kör på driven och kör en kickdown så drar den längre på växlarna innan nästa växel åker i. Rätta mig någon om jag har fel.
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

på det stora hela är det rätt...Ett bra shiftkit gör även att du kan välja att växla bilen manuellt oxå....
Sen är den STORA fördelen att lådan slirar mindre mellan varje växling dvs du får längre livslängd på lådan,,,,för orginalbilarna är byggda så att gamla tanter ska kunna åka utan att spilla ut sitt kaffe i bilen,,,,därav nästan onödigt mkt slir inbyggdt mellan varje växling orginal....

Ett BRA shiftkit och en justerbar modulator BÖR gå med varje låda vid renovering och så sker nästan alltid när landets stora automatlådefirmor går över en låda.

mvh R
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Jag kanske skulle köpa ditt shiftkit Pappi? Har du nåt pris på det?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Föresten, måste man byta ut hela växelreglaget om man sätter in ett shiftkit?
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
pappi
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av pappi »

Bra att 2QIK4U fyllde i mitt inlägg men växla manuellt går ju med vilken automat som helst oavsett om det sitter shiftkit eller inte så jag förstår inte riktigt vad du menar eller syftar du på ett manuellt ventilhus? Då kan man ju inte lägga i driven och åka utan man måste då lägga in varje växel själv eller? Lycka till föresten med din shop.

Gbak! Du behöver inte byta ut något länkage utan du byter ut vissa delar i ventilpaket helt enkelt.

Priset på shiftkittet, ingen aning måste kolla. Hör av mig senare. :D
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

skillnaden uppstår då Du vill växla ner alt. motorbromsa...*s*
mvh R
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Mindre slir i lådan kanske gör att den håller längre. Om nu en TH400 går att slita ut, (jag trodde de var omöjliga att slita ut). Men någon annanstans i drivlinan måste det väl rycka till mer om man har "stummare" växlingar. Alltså borde man bara flytta slitaget bakåt i drivlinan till drivknutar, drivaxlar, diffklump etc? Eller är jag helt ute och cyklar nu???
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

pappi skrev:Hej igen Mr V8:a!

Du har ju fina grejor som väntar, tänker på dina rpm toppar och insug. Jag skrev för en tid sedan i ett inlägg ang en bra motorkombination där en go vän byggde en motor med rpm toppar och insug. Det var ett kitt från edelbrock och den skulle ge 437 Hkr vid ca 6000 varv vill jag minnas. Men snacka om en rapp motor och ett gassvar utan dess nåde. En perfekt gatmotor m a o. Sikta på denna kombination och jag kan garantera att varje gång du nuddar gaspedalen så kommer du att få ett flin på dina läppar. Men vad är det för kompa i din smog motor, du kanske skulle ta och byta kolvar? Men om man skall få en perfekt motor så skall man bygga från grunden. Balansera veven, toppdecka blocket, väga kolvar osv men det kostar ju en hel del som sagt. Jag är ingen expert på tider och sånt men nog borde du kunna köra mitten åttor på 201 meter med mjuka gatslicks om du har mot 400 hkr! Ang dubbelturbo så har jag ju Twin turbo huven på min bil så förutsättningarna finns rent karossmässigt men jag besitter inte kunskapen om turboinstallationer. Lycka till med din 75:a, förresten har du shiftkit i lådan? Jag har ett tuboaction shiftkit för th 400 lådan gjort för corvetter liggandes, kanske något för dig? MVH Pappi
Hej Pappi!

Tack för tipset om Edelbrocks packet ska titta lite på deras hemsida efter det. Låter som ett intressant packet
Jag har 8,5 i comp nu i motorn, gissar väll att man bör bytta kolvar om man ska komma upp i strax över 10 i comp men man kanske landar på 9,8 med dom som sitter i och RPM toppar är det någon som provat och vet ? motorn i min verkar vara i mycket bra skick förvånad över skicket faktiskt drar jag bort vevhusventilationens slang blåser det inte nånting på tomgång och ingen blårök inte ens vid start. Så blocket verkar friskt men det är klart en balancering är ju alldrig fel.

Föresten på tal om delarna i motor jag har lyxat till det med Comp Cams förstärkta kedja Hi tech roller race han jag köpte den av sa ett måste för camar med mycket lyft och vassa tider, "ifall du vill trimma vidare", sen har jag även Comp Cams High energy lyftare oxå.
Är det någon av er som plockat ut en sån camdrivning efter många mil och sett hur precisionen på den är då? Är den lika spänd som när man sätter i den? eller hur mycket glap blir det i den?

Tack för erbjudandet om shift kittet ska fundera på saken vad vill du ha?
Har kört en bil med prepad låda dock en chrysler men ändå trodde det var fel på bilen första gången den växla jag snudd på stutsa till i bilen var en rolig bil men jag undrar hur bakaxeln mår i ländgden och resten av bakvagnen. Den bilen växla oxå ner så tidigt så motorn varva upp själv när man bromsa in vid rödljus känndes anorlunda med en automat som motorbromsa själv.

På tal om växling :!:
Själv brukar jag känna efter var växlingspunken ligger på bilen sen släpper jag på gasen precis innan lådan tänker växla och sen gasar igen för att inte slira lamelerna i lådan. Bra eller dålig ide? Säkert inget för strippen vinnare :D Föresten ni vet inte om det finns sånt här system till amrikanare, som sänker tänd kurvan vid växling för att sen höja den igen så man får ner kraften i växlingsögonbliket, läste att Rolls R.... haft eller har det på någon modell för att växlingarna skulle ske på finaste viss.

mvh
MrV8
pappi
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av pappi »

Godmorgon MR V8:a

Shiftkittet är som sagt ett Turboaction och gjord för Corvettens th 400 låda och jag har även ett automat oljefilter av samma tillverkare.

Bilen du åkte med var den verkligen frisk i automaten och hur var modulatorn justerad ?sen så finns det ju olika shiftkit beroende på tillverkare.

Jag hade tänkt att du skulle få dessa prylar eftersom jag har ju en 350 låda i min, sen så har du visat intresse för mina eskapader och sånt skall belönas. Bara kul att få hjälpa dig lite med din blivande räser. :D
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

gbak/
Hårdare växlingar??,,hmmm tror du överdriververkningarna av ett shiftkit,,,Det är mer en fråga om du vill ha en corvette som känns som en cadillac när du är ute och åker eller om du mer kan tänka dig mer distikta växlingar,,,,,(dock inte mer än en merca/Porsche automat) Det är samma här,,,,amerikanska tanter vill kunna smyga ner till bingohallen,,,men s många europerer vill ha en sportbil....LÄS inte racebil...

Som sagt en justerbar modulator där Du kan justera växlingsvarvet lite och ett shiftkit,,,och visst håller en TH 400 minst 50.000 mil, bakom en std motor,om man sköter oljebyten etc,,,men lägger du på liute mer häst framför ....behöver man oxå ändra lådna lite därefter,,,,annars blir det bara värma av allt...och livlängden krymper...
mvh R
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Mindre slir i lådan kanske gör att den håller längre. Om nu en TH400 går att slita ut, (jag trodde de var omöjliga att slita ut). Men någon annanstans i drivlinan måste det väl rycka till mer om man har "stummare" växlingar. Alltså borde man bara flytta slitaget bakåt i drivlinan till drivknutar, drivaxlar, diffklump etc? Eller är jag helt ute och cyklar nu???
Är slitaget på knutar, klump osv större när man har MAN ==> Nä.. Krafterna är för små för att utmattnig skall ske på gatan.. axlarna går av när man har för många hästar i stallet och för bra däck, alt grus i maskineriet eller slarv på annat sätt.. Tänk på att C4an har drivaxlar i aluminium, vilka utmattas betydligt snabbare än järn..

Har även Edelbrock preformend rpm insug och holley 750dp som ska monteras men topparna är ju inte dom bästa för efekt ska byta dom när jag fått en bil såld till Edelbrocks rpm toppar med 64cc förbräningsrum
Sen bör jag väll bytta till heders oxå. så ska det väll bli någonstans mellan 350-380hk var det jag tänkt att det skulle bli i den så småningom.
Kolla riktigt noga på Edelbrocks hemsida så ser du att 64cc locken flödar betydligt sämmre än 70cc locken.. Dessutom om man läser det finstilta så i deras "rpm" package som de är så stolta över (och som är väldigt bra) så anväder de 70cc toppar.. Jag köpte 70cc, till min SMOG motor 8.5 i komp, efter att ha kollat MYCKET noga på samtliga toppar på marknaden.. Jag ska iofs gå med kompressor så jag satsar på lägre komp.. Men det är något att tänka på när man ska köra N/A också...
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Joakim
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Joakim »

Jake skrev:
Kolla riktigt noga på Edelbrocks hemsida så ser du att 64cc locken flödar betydligt sämmre än 70cc locken.. Dessutom om man läser det finstilta så i deras "rpm" package som de är så stolta över (och som är väldigt bra) så anväder de 70cc toppar.. Jag köpte 70cc, till min SMOG motor 8.5 i komp, efter att ha kollat MYCKET noga på samtliga toppar på marknaden.. Jag ska iofs gå med kompressor så jag satsar på lägre komp.. Men det är något att tänka på när man ska köra N/A också...
I Mussetopps topicen skrev jag följande efter att ha ställt frågan till Edelbrock om skilnaden i flödet på deras 64 och 70cc topp

"Jag återknyter här lite den den spännande sammanställningen som Jake håller på med och jag blev nyfiken på hur mycket sämre Edelbrocks 64cc Performer RPM toppar flödar än vad 70cc locken gör så jag skickade en fråga till Edelbrock om hur mycket sämre 64cc locken flödade och fick följande svar....

Yes but very little, because the larger chamber unshrouds the valves. In a street applications you will NOT see any performance difference in the flow.
#60719, #60739 73/61 140/108 200/144 238/163 244/175 244/183

#60899, #60909, #60999 67/58 130/108 183/144 226/169 229/175 232/182

Gregg Suyenaga

Edelbrock Tech. Dept.

Nu kommer i och för sig svaret från "parten i målet"...
Men det vore kul om någon insatt hade möjligheten att ge sin reflektion på detta. Jag ser att siffrorna på flödet ovan ser bättre ut (högre värden) för deras 70cc topp än vad Chevyhiperformance.com testen fick. Deras testsiffror stämmer mer överens med Edelbrocks siffror på64cc toppen. "

Enligt Gregg på Edelbrock så märker man ju inte detta i en "street applications" motor, men då kanske han menar standard motor....??
Vore kul att veta ved det ger i hk och vrid på en "lagom" vässad maskin på tex ca 400 hk
Corvette SB Convertible -72
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Den posten har jag missat :oops:

Men jag har en ganska bra kommentar.. De har uppgraderat 64cc locken.. De gammla sifforna jag hade från augusti-2004 var betydligt sämre.. Så kan det bli när man sitter med gammla siffror :wink: ..

hur som helst så ser man att det lilla 64cc locken förlorar i flöde vinner de på bättre komp.. whatever, Performer RPM, ruggit bra toppar för snabba gatbilar :D...
Överladdad, E85

(_!_)
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

pappi skrev:Godmorgon MR V8:a

Shiftkittet är som sagt ett Turboaction och gjord för Corvettens th 400 låda och jag har även ett automat oljefilter av samma tillverkare.

Bilen du åkte med var den verkligen frisk i automaten och hur var modulatorn justerad ?sen så finns det ju olika shiftkit beroende på tillverkare.

Jag hade tänkt att du skulle få dessa prylar eftersom jag har ju en 350 låda i min, sen så har du visat intresse för mina eskapader och sånt skall belönas. Bara kul att få hjälpa dig lite med din blivande räser. :D
Hej Pappi!

Ja jag vet inte vad jag ska svara på ett så skeneröst erbjudande men jag blir mycket glad för ditt svar och i så fall säger jag stort tack!!! :D :D
Men är du säker på att du inte vill ha något för det?
Skicka ett mess på min privat låda så kan vi höras mer in live eller på mail om du vill!

Tycker att din historia om bilen var mycket intressant gillar att höra såna berättelser, sen att man får ett sånt erbjudande av att man varit en god lyssnare *ler stort*

Bilen jag åkte en gång i tiden som växla som en manuel där man släppte koplingen med ful gas mellan växlarna var en Valiant med 360 chrysler i effekt någon stans mellan 300-400hk ägaren visste inte själv men den rörde sig och växelådan var prepparerad av någon firma som skulle ha race konverterat den det var en 727 låda utan back om det skulle vara så eller att lådan höll på att säga upp sig vet jag inte? bakaxeln var en 8 3/4" med gummi klädda hjulhus han gillade att bränna däck. Men kul var den ville köpa den men han bytte den med någon mot en Ford pickup med 7,3 liters Diesel av nitiotals model, han fick nog lägga lite pengar imellan oxå mistänker jag, skicket plåtmäsigtvar inte det bästa på vallen.
Så här i efterhand var det nog bra att man inte köpte den har alltid haft en extra kärlek till Chevrolets skappelser och det var så mycket rost på den Vallen.

Hur är vädret i Umeå då ? Jag hade planerat att besikta Corvetten i morgon men har man murphys lag med sig så blir det självklart snö storm idag *ler ironiskt* här har varit bra väder i 2 veckor men det är klart att allt ska bli tokproblem när man ska besikta! Undras om man vågar köra ditt i snö storm ? har bara en mil till besiktningen. Men med min tur får jag säkert pratta med harry haffa och ändå mer problem uppkommer :?

Hej Jake
jag har läst ditt inlägg och tackar för att du upplyste om den saken men jag tror jag håller mig till 64cc locken är så rädd att missa lite comp *ler*
vad har du för comp i din nu med överladning? Hur mycket kan du ladda utan spickning?

Hej 2QIF4U
Låter treligt med 50.000 mils hållbarhet :D Hoppas det nu stämmer man har ju hört så mycket om dessa låder att dom alldrig går sönder.
Av så många!

Mvh
MrV8
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

mrv8 skrev:
Hej Jake
jag har läst ditt inlägg och tackar för att du upplyste om den saken men jag tror jag håller mig till 64cc locken är så rädd att missa lite comp *ler*
vad har du för comp i din nu med överladning? Hur mycket kan du ladda utan spickning?
:D Komp vill man ju inte få för lite av :D.. Jag siktar på 9 i komp det kombinerar jag med 8 PSI ladd kommer att bli en mycket trevlig hormonstinn kombination.. Jag har ingen aning om hur hårt jag kan ladda innan det spikar.. men kompressorn jag har vinner inte på att ladda mer än 10-12 PSI.. och dit tänkte jag fösöka nå såsmåningom :twisted:

Hoppas bara att jag får ihop det hela till sommaren.. Annars kommer jag nog att bli ihjältråkad av sambo och mamma.. För de intresserde kan ni läsa här ganska underhållande :D
http://www.vetteforum.org/showthread.ph ... ht=stallet

En hög med delar :D
Bild

Bild på läget just nu
Bild

Fan vad jag hamnade OT då :D
Överladdad, E85

(_!_)
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Jake skrev:
mrv8 skrev:
Hej Jake
:D Komp vill man ju inte få för lite av :D.. Jag siktar på 9 i komp det kombinerar jag med 8 PSI ladd kommer att bli en mycket trevlig hormonstinn kombination.. Jag har ingen aning om hur hårt jag kan ladda innan det spikar.. men kompressorn jag har vinner inte på att ladda mer än 10-12 PSI.. och dit tänkte jag fösöka nå såsmåningom :twisted:

Hoppas bara att jag får ihop det hela till sommaren.. Annars kommer jag nog att bli ihjältråkad av sambo och mamma.. För de intresserde kan ni läsa här ganska underhållande :D
Hej Jake

Vilken trevlig samling grejer du radat upp :D
Klart du ska vara klar med det till sommaren! Vad har du köpt för cam till den ? Ska du byta kolvar eller blir det 9 bar i comp med orginal kolvar och 70cc toppar? Något jag fundert över när man compressor converterar C4 or är hur mycket behöver man bygga om insprutningen? Eller har du bytt ut den helt mot ett annat insprut?

Läste i din länk om dina ström problem är det dags för nytt batteri? Eller hade du glömt att bryta strömen vid vintrförvaringen? :wink:
Har instalerat ett Borch Silver batteri i min nu och vilket fart det blivit på startmotorn kan inte komma på att jag hört en orginal cheva start snurra på så bra som med det batteriet. :D

En sista fråg från en nyfiken vad har du för brand släckare i bilen ? Nu när jag ser att du har en på bilden har prattat med försäkringbolaget vad dom vill att man har i och fick ett något osäker svar att det gick nog bra med det som var näst bäst altså det efter Pulver efter som man helst inte vill släcka den ifall olyckan är frame med pulver funderar på att ha både och i faktiskt.

Mvh
MrV8
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

mrv8 skrev:
Jake skrev: :D Komp vill man ju inte få för lite av :D.. Jag siktar på 9 i komp det kombinerar jag med 8 PSI ladd kommer att bli en mycket trevlig hormonstinn kombination.. Jag har ingen aning om hur hårt jag kan ladda innan det spikar.. men kompressorn jag har vinner inte på att ladda mer än 10-12 PSI.. och dit tänkte jag fösöka nå såsmåningom :twisted:

Hej Jake

Vilken trevlig samling grejer du radat upp :D
Klart du ska vara klar med det till sommaren! Vad har du köpt för cam till den ? Ska du byta kolvar eller blir det 9 bar i comp med orginal kolvar och 70cc toppar? Något jag fundert över när man compressor converterar C4 or är hur mycket behöver man bygga om insprutningen? Eller har du bytt ut den helt mot ett annat insprut?

Läste i din länk om dina ström problem är det dags för nytt batteri? Eller hade du glömt att bryta strömen vid vintrförvaringen? :wink:
Har instalerat ett Borch Silver batteri i min nu och vilket fart det blivit på startmotorn kan inte komma på att jag hört en orginal cheva start snurra på så bra som med det batteriet. :D

En sista fråg från en nyfiken vad har du för brand släckare i bilen ? Nu när jag ser att du har en på bilden har prattat med försäkringbolaget vad dom vill att man har i och fick ett något osäker svar att det gick nog bra med det som var näst bäst altså det efter Pulver efter som man helst inte vill släcka den ifall olyckan är frame med pulver funderar på att ha både och i faktiskt.
Jag kör med mina smidda orginal kolvar.. Tänkte nämligen kolla hur mycket orginal shortblock klarar :twisted:.. Jag har dock bytt oljepump och ARP bultat på lämpliga ställen :D.. jag har en 12-404-4 cam, ganska snäll gatcam (typ 225) för kompressor applikationer.. den ska tydligen vara bra för valiga TPIer också.. Visst hade det säkert varit kul med något större men jag kommer nog att ha effekt så det räcker och blir över iallfall :D

Angående insprutningen så har jag inte gjort nåt åt än.. Men jag planerar någon form av eftermarknadsstyrsystem typ VEMS eller MS, samt att det ska bli MAP istället för MAF.. Vidare så ska det i duktigt större spridare.. Org styrsystemet hängde med fint när jag körde kompressor på orginalmotorn.. hinner jag inte fåihop alltsammans så får jag väl antingen köra utan kompressor i sommar (om jag kommer så långt) eller nöja mig med att varva 3000 varv (där är sär mina org spridare kommer att stanna :))

mitt bateri är nästan nytt men jag är ganska slarvig med att underhållsladda det :roll:

Jag har en pulversläckare.. som ligger som gjuten framför förarstolen..
Var nere hos lokala brandsläckar affären :D.. och dom sa att pulver var bäst vid brand i bensin och olja vilket det oftast rör sig om i bilar.. Dom argumenterade bort både kolsyra och skum av olika anledningar.. Problemet med pulver är att det fräter på aluminium.. men jag tror hellre att jag byter aluminium delar än bränner hela bilen.. Bäst skulle väl vara HALON men det är ju förbjudet i sverige :(..
Överladdad, E85

(_!_)
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

Jag har använt pulver i bil å du kan räkna med att de kommer in i ALLT :evil:
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Jake skrev:Bäst skulle väl vara HALON men det är ju förbjudet i sverige :(..
Finns ersättning som heter Halotron men det e hälften så drygt och finns endast för fasta installationer tex Serverrum osv..
Har letat som en tok efter småflaskor med detta men det verkar inte finnas i Sverige, men det finns i staterna. 8)
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

När jag var mindre så lyckade jag utlösa pappas pulversläckare :oops: .. det blev en fin hög med vitt pulver på golvet samt att hela huset hade ett VITT lager över allt.. tog hur lång tid som helst att få bort :(, för att inte tala om att jag fortfarande får ovett för det :D..

Man kan köpa HALON från usa när man är där.. det får tydligen användas till enskillt bruk.. men man får inte sälja det :? .. eländiga lagtexter.. Vet att många dragrace ekipage har HALON.. ja just det ja, HALON får användas i stridsfordon och flyg..kanske kan gå att fuska till sig en pava om man känner någon på flygplatsen :D..
Överladdad, E85

(_!_)
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Jake skrev:När jag var mindre så lyckade jag utlösa pappas pulversläckare :oops: .. det blev en fin hög med vitt pulver på golvet samt att hela huset hade ett VITT lager över allt.. tog hur lång tid som helst att få bort :(, för att inte tala om att jag fortfarande får ovett för det :D..

Man kan köpa HALON från usa när man är där.. det får tydligen användas till enskillt bruk.. men man får inte sälja det :? .. eländiga lagtexter.. Vet att många dragrace ekipage har HALON.. ja just det ja, HALON får användas i stridsfordon och flyg..kanske kan gå att fuska till sig en pava om man känner någon på flygplatsen :D..
Hej Jake

Bra val av kam tycker jag! Gillar själv inte för vilda kamar blir ju så bråkigt när man glider omkring. Så lösningen med en ganska snäll kam och överladning är ju en perfekt kombination när man vill förvandla bilen till lågflygande plan :D tycker jag smaken är ju olika. Har själv funderingar på att bygga om en lågkompad orginalmotor jag har från 89 till dubbelturbo får väll se hur långt jag kommer med det bygget?

Halon !!!
Nu sa du något intressant Jake!!! Får man ha en Halon släckare igen i Sverige utan att bli på hoppad av någon myndighet :?: :?:
Väntar med spänning på svar !

Mvh
MrV8
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Peter

Är Halotron lagligt i Sverige?
För att ha i bilen.

Även om det är lite svårt att få tag i ?

Mvh
MrV8
Skriv svar