Motorn stannar !
Fler frågor:
Vad har du för bränslepump?
Om det är en elpump-Vad har du för bränsletryck?
Passade luftburken?- Du har en packning kvar att hämta gratis(som ska ligga mellan luftburk/förgasarehals)
Fick Du stopp på det övriga läckaget(flottörhuset)??
Kanske läge att byta nålventilen i fall trycket är rätt och det inte hjälpt att knacka på den....
Tips: Du har ju nära till Biltema. Deras vanliga snik tändlampa utan konstiga grejor som inställbara akmvinkelmätare etc funkar alldeles utmärk. Köpte en -84 och de funkar lika bra än....Ju mindre grejor som kan strula- ju enklare liv....samma teori gäller Terners råd med MSD... ett komplett system och Din sommar blir problemfri istället för "meklärorik"
troligen det bästa tipset i hela tråden- Jag ger det dagligen till folk med. Vi som testa- VET hur bekvämt det är
mvh R
Vad har du för bränslepump?
Om det är en elpump-Vad har du för bränsletryck?
Passade luftburken?- Du har en packning kvar att hämta gratis(som ska ligga mellan luftburk/förgasarehals)
Fick Du stopp på det övriga läckaget(flottörhuset)??
Kanske läge att byta nålventilen i fall trycket är rätt och det inte hjälpt att knacka på den....
Tips: Du har ju nära till Biltema. Deras vanliga snik tändlampa utan konstiga grejor som inställbara akmvinkelmätare etc funkar alldeles utmärk. Köpte en -84 och de funkar lika bra än....Ju mindre grejor som kan strula- ju enklare liv....samma teori gäller Terners råd med MSD... ett komplett system och Din sommar blir problemfri istället för "meklärorik"
troligen det bästa tipset i hela tråden- Jag ger det dagligen till folk med. Vi som testa- VET hur bekvämt det är
mvh R
Luftburken passar om packningen jag glömde är 4mm tjock, annars slår den i mitt höga termostathus.
Std mek pump.
Läckaget stoppat! Utom flödningen då. Jag kan ju alltid prova att växla nålventilerna och se om jag får flödning på sekundär halvan.
Kollade på tändkablarna, om man tittar in i gummihuven, där själva ledaren sitter klämd mot metall hylsan, så ser ledaren ut att vara av plast och är svart, inte koppar eller metall. Så det borde vara ok att använda de tändkablarna.
Std mek pump.
Läckaget stoppat! Utom flödningen då. Jag kan ju alltid prova att växla nålventilerna och se om jag får flödning på sekundär halvan.
Kollade på tändkablarna, om man tittar in i gummihuven, där själva ledaren sitter klämd mot metall hylsan, så ser ledaren ut att vara av plast och är svart, inte koppar eller metall. Så det borde vara ok att använda de tändkablarna.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
antingen tar man många packningar,,,*s* fast det finns distansringer som höjer luftburken....
Kablöarna låter OK
Är Du på det klara med HUR Du ska justerar nålventilen nu?? Det vart ju rätt mkt på en gång härom dagen....
annars kan vi fråga Terner,,,jag hinner ej skriva lika utförligt som han...*ärligt avundsjuk*
mvh R
Kablöarna låter OK
Är Du på det klara med HUR Du ska justerar nålventilen nu?? Det vart ju rätt mkt på en gång härom dagen....
annars kan vi fråga Terner,,,jag hinner ej skriva lika utförligt som han...*ärligt avundsjuk*
mvh R
Jepp! Vi frågar Terner...
Distansringen får inte vara t.ex 1/2" för då går jag i huven istället. Utan jag behöver höja 4-6 mm, inte mer.
Jag kollade på sekundärsidan hur den flottören stod. I det läget den var så låg bränslenivån över sikthålet och rann ut när jag lossade pluggen. Så jag sänkte den en smula och ställde sedan primären likadant.
Distansringen får inte vara t.ex 1/2" för då går jag i huven istället. Utan jag behöver höja 4-6 mm, inte mer.
Jag kollade på sekundärsidan hur den flottören stod. I det läget den var så låg bränslenivån över sikthålet och rann ut när jag lossade pluggen. Så jag sänkte den en smula och ställde sedan primären likadant.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Nej, det blev inte bättre!
Monterade tillbaka förgasaren och testade.
Efter lite startgas hjälp så tände motorn på 3-4 cylindrar och gick väl i 10 sekunder sedan stannade den. Och förgasaren slog eld, som dock slocknade efter 10 sek.
Kastade på en rock och var beredd med släckaren hela tiden, om det inte skulle slockna. Det måste ha hänt nåt helskummt med tändningen, så just nu är jag lite deppad. Nu vågar jag ju inte ens testa .....
Förgasaren flödade iallafall inte, om man nu kan hitta nåt possitivt för den här kvällen. Bilen brann ju inte upp heller, så det var ju också possitivt.
Vred upp motorn till TDC (enl svänghjuls dämparen) och då står fördelaren precis mittemellan två cylindrar, nåt skummt är det.
Vart kan man få tag i nån grunka att skruva in i tändstifthålet så man kan vrida motorn och få ett fysiskt stopp för att kolla när kolven går i topp?
Jag litar inte på min svänghjulsdämpare.
Monterade tillbaka förgasaren och testade.
Efter lite startgas hjälp så tände motorn på 3-4 cylindrar och gick väl i 10 sekunder sedan stannade den. Och förgasaren slog eld, som dock slocknade efter 10 sek.
Kastade på en rock och var beredd med släckaren hela tiden, om det inte skulle slockna. Det måste ha hänt nåt helskummt med tändningen, så just nu är jag lite deppad. Nu vågar jag ju inte ens testa .....

Förgasaren flödade iallafall inte, om man nu kan hitta nåt possitivt för den här kvällen. Bilen brann ju inte upp heller, så det var ju också possitivt.

Vred upp motorn till TDC (enl svänghjuls dämparen) och då står fördelaren precis mittemellan två cylindrar, nåt skummt är det.
Vart kan man få tag i nån grunka att skruva in i tändstifthålet så man kan vrida motorn och få ett fysiskt stopp för att kolla när kolven går i topp?
Jag litar inte på min svänghjulsdämpare.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Gbak, är detta du tro som är ute vid 19.45 och... smyger runt huddinge


RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Just nu smygs ingenting, jag var ute i fredags dock inte i Huddinge.
Jag önskar att det hade varit jag, istället sitter jag här och funderar på vad som hänt med tändningen. det verkar omöjligt att den flyttat sig 20 grader. För när jag vred motorn så fick jag gnista 25 grader före TDC.
Jag önskar att det hade varit jag, istället sitter jag här och funderar på vad som hänt med tändningen. det verkar omöjligt att den flyttat sig 20 grader. För när jag vred motorn så fick jag gnista 25 grader före TDC.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
GBAK...
Såna fenomen kan uppstå med sliten fördelare, det är inte alls säkert att tändmarkeringen är där den ska.... Eller om kamdrivningen inte är monterad i 0-läge, d.v.s med 4 graders förtändningen eller liknande.
Ar du kollat sånt ?
Såna fenomen kan uppstå med sliten fördelare, det är inte alls säkert att tändmarkeringen är där den ska.... Eller om kamdrivningen inte är monterad i 0-läge, d.v.s med 4 graders förtändningen eller liknande.
Ar du kollat sånt ?
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Har inte koll på vare sig det ena eller det andra.
Jag har inte orkat ta tag i motor(eländet) ännu. Tanken var att jag skulle ut och ha kul nu! Och inte sitta framför en dator och tycka synd om mig själv och gnälla!
Om jag har fattat rätt så bör jag få gnista på 1:ans stift ca: 8 grader före TDC (om jag vrider motorn för hand), stämmer det? Som det är nu (enl. svänghjuls dämparens gradering) så kommer gnistan vid ca:27 grader.
Jag har inte orkat ta tag i motor(eländet) ännu. Tanken var att jag skulle ut och ha kul nu! Och inte sitta framför en dator och tycka synd om mig själv och gnälla!
Om jag har fattat rätt så bör jag få gnista på 1:ans stift ca: 8 grader före TDC (om jag vrider motorn för hand), stämmer det? Som det är nu (enl. svänghjuls dämparens gradering) så kommer gnistan vid ca:27 grader.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Hej Gbakgbak skrev:
Vart kan man få tag i nån grunka att skruva in i tändstifthålet så man kan vrida motorn och få ett fysiskt stopp för att kolla när kolven går i topp?
Jag litar inte på min svänghjulsdämpare.
Jag vet inte om du vill lyssan på mina tips men jag ger ett ändå.
Jag brukar använda mig av en ståltråd som jag böjer lite i framkant sen sticker jag in den genom tändstifthållet på ettans cylinder och tar av ventilkåpan sen skruvar du motorn och tittar samtidigt på ventilerna så du hamnar i rätt arbetstackt och samtidigt känner du när kolven kommer upp till sitt överstalägge.
När du gjort det här och hittat arbetstackten där det är dags att förbränna den komprimerade bensin/luftblandningen, då ställer du fördelaren så att rotorn pekar mot ettans stift i fördelaren. Nu kanske du frågar hur du ser det med locket på men gör det med lite känsla och lyft locket upp och ner locket så blir det nog bra. Brukar starta hygligt efter detta sen är det bara att fin ställa med lampan eller på känsla fungerar det med till 90%.
Finns kanske enklare viss att göra deta på men så här brukar jag göra när jag tapat bort rätta lägget. Annars är det ju lätt att det blir ett halvt varv fel och eld show.
Hoppas du har någon användning av tipset!
Mvh
MrV8
PS glöm inte att kontrolera vacumet kan säga en del om hur motorn arbetar och hur rätt du hittat bästa instälning för din motor.
Klart jag lyssnar på dina tips!
(I det här läget är alla goda råd välkommna.)
Det jag inte fattar är hur tändtidpunkten kunnat ändra sig så mycket, jag har ju "bara" lyft på fördelar locket och tittat hur brytarna såg ut. Allt går ju bara att montera tillbaka på ett sätt.
(I det här läget är alla goda råd välkommna.)
Det jag inte fattar är hur tändtidpunkten kunnat ändra sig så mycket, jag har ju "bara" lyft på fördelar locket och tittat hur brytarna såg ut. Allt går ju bara att montera tillbaka på ett sätt.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
*hmmm*
Ja du vad kan ha hänt ?
Tog du bort brytaren när du titta efter? och i så fal har du rätt spel på den? ibland vill ju dom där knepiga brytaran ändra sig lite när man skruvar tillbaka dom fast man har rätt bladmåt imellan.
Sitter kolet kvar i locket så det inte ramlade bort av misstag ?
Låter verkligen mystiskt om du kört den och sen bara öppnat och satt på locket igen utan att röra något annat att den gör så?
Du tyckte att den var lite slö va? eller mins jag fel? har du kontrolerat att alla tändkablar sitter på rätt stift? Kan ju vara svårt att höra på pigga motorer med många cylindrar ibland om dom går som dom ska på alla.
Kommer inte på något mer vetigt just nu.
Men raportera vidare hur det går, är mycket nyfiken på vad som är felet!!
Mvh
MrV8
Ja du vad kan ha hänt ?
Tog du bort brytaren när du titta efter? och i så fal har du rätt spel på den? ibland vill ju dom där knepiga brytaran ändra sig lite när man skruvar tillbaka dom fast man har rätt bladmåt imellan.
Sitter kolet kvar i locket så det inte ramlade bort av misstag ?
Låter verkligen mystiskt om du kört den och sen bara öppnat och satt på locket igen utan att röra något annat att den gör så?
Du tyckte att den var lite slö va? eller mins jag fel? har du kontrolerat att alla tändkablar sitter på rätt stift? Kan ju vara svårt att höra på pigga motorer med många cylindrar ibland om dom går som dom ska på alla.
Kommer inte på något mer vetigt just nu.
Men raportera vidare hur det går, är mycket nyfiken på vad som är felet!!
Mvh
MrV8
Frisk och mrv8:
Jag har inte rört fördelarn alls!
Skulle kunna vara kolet som trillat bort från locket, får kolla det, även om jag inte tror det.
Men jag måste hitta TDC så jag kan jämföra med svänghjulsdämparen och ha en referens som talar om var TDC verkligen är.
Jag har inte rört fördelarn alls!
Skulle kunna vara kolet som trillat bort från locket, får kolla det, även om jag inte tror det.
Men jag måste hitta TDC så jag kan jämföra med svänghjulsdämparen och ha en referens som talar om var TDC verkligen är.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Jag var inne på Klintberg.. idag - brorsans polare jobbar där...
Har ett liknande problem med men C4:a - de kopplade in åket på datorn och konstaterade snabbt att det inte fanns några felkoder - MEN att tomgången och bränsleblandningen åket upp och ned - samt att det lät somom motorn bara gick på 7 burkar ibland..
Diagnosen var 99% chans att det är tänd-problem, spole, stift, kablar, fördelare etc....
Värt ett försök....
Har ett liknande problem med men C4:a - de kopplade in åket på datorn och konstaterade snabbt att det inte fanns några felkoder - MEN att tomgången och bränsleblandningen åket upp och ned - samt att det lät somom motorn bara gick på 7 burkar ibland..
Diagnosen var 99% chans att det är tänd-problem, spole, stift, kablar, fördelare etc....
Värt ett försök....
Mätte upp TDC och det stämmde inte alls med graderingen på dämparskivan, ca 8 grader fel. Känns inte som en slump att det just var 8 grader.
Justerade sedan brytarspetsarna till 0,4mm och grund inställde tändningen på 8 grader TDC mot min nya markering.
Den vägrade att starta med Holley förgasaren, men med min gamla sunkiga Carter så gick det bättre.
Så nu går den åtminstone, dock inte på mer är 6-7 cylindrar, det märks när alla cylindrarna kommer igång för då ökar tomgången 500 rpm direkt.
Så nu blir det att felsöka på tändsystemet.
Det känns lite jobbigt att springa iväg och köpa en ny fördelare för 3000:- men den befintliga känns lite racklig.
En sak jag noterade var att centrumaxeln på fördelaren gick att vrida ett antal grader framåt och bakåt, borde inte den gå rakt ner till kamaxeln och vara i stort sett glappfri? Eller skall det vara glapp där?
Det nog ett dubbelfel, både förgasare och tändning har samtidigt bestämmt sig för att strula.
Vi får se om det blir nån vårmönstring för mig, känns lite tungt just nu.....
Justerade sedan brytarspetsarna till 0,4mm och grund inställde tändningen på 8 grader TDC mot min nya markering.
Den vägrade att starta med Holley förgasaren, men med min gamla sunkiga Carter så gick det bättre.
Så nu går den åtminstone, dock inte på mer är 6-7 cylindrar, det märks när alla cylindrarna kommer igång för då ökar tomgången 500 rpm direkt.
Så nu blir det att felsöka på tändsystemet.
Det känns lite jobbigt att springa iväg och köpa en ny fördelare för 3000:- men den befintliga känns lite racklig.
En sak jag noterade var att centrumaxeln på fördelaren gick att vrida ett antal grader framåt och bakåt, borde inte den gå rakt ner till kamaxeln och vara i stort sett glappfri? Eller skall det vara glapp där?
Det nog ett dubbelfel, både förgasare och tändning har samtidigt bestämmt sig för att strula.
Vi får se om det blir nån vårmönstring för mig, känns lite tungt just nu.....
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Som Ornet skrev, har du kollat kondensatorn, om den är paj så sluter brytarspetsarna även om de är lite öppna eftersom det blir överlsag mellan spetsarna. Det kan ge hur skumma symptom som helst i tändsystemet, dvs gnista kommer till stiften helt okontrollerat.
Den gick ju bra innan du rörde fördelaren, eller hur ?
Knappast troligt att både förgasaren och tändsystemet slutar att funka samtidigt !
Locket till fördelaren kanske sprack (mikrosprickor) när du lossade den, risken finns ju speciellt om locket är gammalt, ger också underliga symptom eftersom det kan bli överslag när spänning kommer från tändspolen med resultatet att gnistan leds till locket istället för till stiften.
Några tankar såhär på kvällskröken, önskar dig verkligen lycka till !!
/Hagge
Den gick ju bra innan du rörde fördelaren, eller hur ?
Knappast troligt att både förgasaren och tändsystemet slutar att funka samtidigt !
Locket till fördelaren kanske sprack (mikrosprickor) när du lossade den, risken finns ju speciellt om locket är gammalt, ger också underliga symptom eftersom det kan bli överslag när spänning kommer från tändspolen med resultatet att gnistan leds till locket istället för till stiften.
Några tankar såhär på kvällskröken, önskar dig verkligen lycka till !!
/Hagge
Tändkablarna, tändspolen och kondingen tänkte jag börja att byta. Sedan får jag väl inspektera fördelarlocket kolla ev skavda kablar. Ev byta stift.
Sedan vet jag inte vart jag skall leta.....
Det som är irriterande är att jag inte gjort något mer än att lyfta på fördelarlocket och tittat. Tändningen borde väl inte rasa ihop av en sån grej!
Sedan vet jag inte vart jag skall leta.....
Det som är irriterande är att jag inte gjort något mer än att lyfta på fördelarlocket och tittat. Tändningen borde väl inte rasa ihop av en sån grej!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
gbak: kolla spelet mellan fördelardrevet och "halsen". Skall vara 0,25 mm om jag inte missminner mig. Jag fick shimsa min fördelare (finns kit "överallt") eftersom min rotor ochså gick att vrida fram och tillbaka (tittar du noga skall du se att rotorn åker lite uppåt när du vrider den och spelet är för stort...)
MVH
MN
MVH
MN
Kom på en till grej nugbak skrev:Tändkablarna, tändspolen och kondingen tänkte jag börja att byta. Sedan får jag väl inspektera fördelarlocket kolla ev skavda kablar. Ev byta stift.
Sedan vet jag inte vart jag skall leta.....
Det som är irriterande är att jag inte gjort något mer än att lyfta på fördelarlocket och tittat. Tändningen borde väl inte rasa ihop av en sån grej!

En ide som kanske är ide att kontrolera eftersom du inte gjort något annat och den går men inte på alla hela tiden?
Ser fram mot att se din bil på vårmönstringen

Mvh
MrV8
Tack för alla uppmuntrande ord, jag får väl lägga på ett kol då....
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h