Med mina egna erfarenheter, samt det jag läst och hört från andra kan man nog dra slutsatsen att köper man en bil någonstans runt 100.000 så får man nog räkna med att lägga kanske 50.000 innan man börjar bli nöjd med den... däremot inte sagt att det inte går att köra den ...Hånta skrev:Killen som skulle sälja Corvetten ringde just till mig och sa att jag kunde få den för 120000:- nu,det börjar att KLIA lite nu,men när ni säger att det drar iväg rejält med renoveringarna så kanske man ska banka huvudet i betong väggen 2-3 ggr så att man kommer på bättre tankar.Jag vet av en 71:as cab med en TPI motor i som ska komma hem från USA denna månad,men jag vet ej skicket på den förutom att lacken skulle vara mycket bra.Kanske man ska ha is i magen och köpa den istället.
Fan vad att ska vara svårt.
MvH Lars
Menar du att det inte går att köra med en bil som är lagt mycket pengar i eller har en dyr lack ??Nexxus skrev: För egen del är jag mer intresserad av att den går bra än att den ser bra ut... hade jag en ny lack, skulle jag sluta på hispan om någon ens kom i närheten av den... nä, bilen är till för att köras ordentligt... inte bara att titta på ... men det är bara vad jag tycker... andra har säkert andra prioriteter...
Stingray skrev:Menar du att det inte går att köra med en bil som är lagt mycket pengar i eller har en dyr lack ??Nexxus skrev: För egen del är jag mer intresserad av att den går bra än att den ser bra ut... hade jag en ny lack, skulle jag sluta på hispan om någon ens kom i närheten av den... nä, bilen är till för att köras ordentligt... inte bara att titta på ... men det är bara vad jag tycker... andra har säkert andra prioriteter...
Här är en bild som den såg ut när jag köpte den för 3 år sedan...Hånta skrev:Nexxus
Har du några bilder på din bil som man kan få se?
Tänkte att kunde vara roligt att kunna jämnföra mot en annan vette,så att man kan bilda sig en bild om hur andras bilar är så att man vet på ett ungefär vad man kan tänka sig ge för en bil.
MvH Hånta
Föresten, hur länge sedan var det som du köpte din bil?
Peter skrev:-73orna e ju den ballaste vetten av dom alla ju..![]()
Ha is i magen och pengarna klara så dyker det säkert upp något du blir nöjd med. 68-72 har klart högre värde. Dock är det väl sämsta delen på året att köpa nu när vårsolen sticker fram och det börjar rycka i högerfoten. Istället för att dunka huvet i betongvägg brukar jag spola det i kallt vatten, vänta någon dag och se om jag fortfarande är lika "taggad". Köpte själv en Bel Air Sportkupe 1957 via internet och telefon för styvt ett år sedan av "seriös" importör och blev rejält blåst. Den bilen är nu såld med STOR förlust. Så köp inget osett eller bara på bild utan kolla upp bilen själv på plats. Tag gärna med någon som är duktig på Corvette. När man är sugen är det lätt att förbise en del saker!Hånta skrev:Killen som skulle sälja Corvetten ringde just till mig och sa att jag kunde få den för 120000:- nu,det börjar att KLIA lite nu,men när ni säger att det drar iväg rejält med renoveringarna så kanske man ska banka huvudet i betong väggen 2-3 ggr så att man kommer på bättre tankar.Jag vet av en 71:as cab med en TPI motor i som ska komma hem från USA denna månad,men jag vet ej skicket på den förutom att lacken skulle vara mycket bra.Kanske man ska ha is i magen och köpa den istället.
Fan vad att ska vara svårt.
MvH Lars
Dela gärna med dig av den historien. Vilken firma var det? Jag letar själv efter en 50-tals stepside pickis, typ Ford F100 eller Cheva 3100.Lars J skrev:Köpte själv en Bel Air Sportkupe 1957 via internet och telefon för styvt ett år sedan av "seriös" importör och blev rejält blåst. Den bilen är nu såld med STOR förlust.
GGP Auto i Gnarp, Peter Granath. Han har för övrigt gjort konkurs i Stockholm där han kommer ifrån med 857.000:- i skuld till staten så se upp för denna kille och firma.Johan Fräjdin skrev:Dela gärna med dig av den historien. Vilken firma var det? Jag letar själv efter en 50-tals stepside pickis, typ Ford F100 eller Cheva 3100.Lars J skrev:Köpte själv en Bel Air Sportkupe 1957 via internet och telefon för styvt ett år sedan av "seriös" importör och blev rejält blåst. Den bilen är nu såld med STOR förlust.
Helt ifrån ämnet hehe men Barnen e fixade redan. Du har en poäng i det att det kan bli svårt... hmm aja vad jag ville ha sagt e att man aldrig vill sälja sin corvette!TILL FRISK: Hur f-n skall du kunna köra in i en bergvägg om du är senil. Du kommer förmodligen att sitta hela dagen i bilen och undra över vad det var du skulle göra!!!! Är det inte bättre att spara undan några fat bensin och testamentera den till dina blivande barn?