MIN STINGRAY 71 UTE PÅ TRADERA NU

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
pappi
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av pappi »

Jag blir då salig av en 80:ans bakdel, hur läcker som helst! :D :D :D

Helt klar Nexxus att en rapp smallblockare piskar en trött bigblockare, men en rapp biggblockare mot en rapp smallblockare, då vete katten!!

Fick äran att åka med en 74:a vette med 454:a och jag var spänd av förväntan att få känna på vrid.

Killen sulade ner plattan och jag tänkte att nu blir det åka av, men det blev det inte. Den bara brölade och noll till hundra kändes som en evighet. Det måste ju ha varit något fel på den eller så är det inte mer mos i en original 454:a :wink:
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av sh454 »

Finns ju olika 454:or.Det är nog bara hälften så mycket ork i en från 74 som i en från 70-71.Har själv en LS 6:a med lite mos och den går då som ett skållat ollon i sina bästa stunder. :shock: :shock: :lol: :lol:
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

sh454 skrev:Finns ju olika 454:or.Det är nog bara hälften så mycket ork i en från 74 som i en från 70-71.Har själv en LS 6:a med lite mos och den går då som ett skållat ollon i sina bästa stunder. :shock: :shock: :lol: :lol:
Klart det är så om man utgår från orginal. Då hade ju en 74:a bara 270Hk. Frågan är ju varför man ens ville ha en BB då den piggare varianten av 350 gav 250. Men varför köra orginal, när man kan ha roligare med en annan motor? 8)
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

pappi skrev:Jag blir då salig av en 80:ans bakdel, hur läcker som helst! :D :D :D

Helt klar Nexxus att en rapp smallblockare piskar en trött bigblockare, men en rapp biggblockare mot en rapp smallblockare, då vete katten!!

Fick äran att åka med en 74:a vette med 454:a och jag var spänd av förväntan att få känna på vrid.

Killen sulade ner plattan och jag tänkte att nu blir det åka av, men det blev det inte. Den bara brölade och noll till hundra kändes som en evighet. Det måste ju ha varit något fel på den eller så är det inte mer mos i en original 454:a :wink:
Kan bara instämma, jag älskar 80:ans bakdel, är nog lite svag för ankstjärtar :D

Som sh454 nämde här ovan... orginal hade ju inte 74:an så mycket i varken 350 eller i 454:an tyvärr...
Vill man ha kul får man nog göra en del förändringar, eller byta motor.
Skriv svar