Inredningen på 80-tals C4 ser ju ut som värsta dataspelet verkar det som. Gillar inte riktigt det.
Vad tycker ni som har har en sån?[/quote]
Dataspel är coolt.....

Se bara till att det funkar innan du köper bilen - annars kan det bli dyrt
Går att lägga maskar oavsett vilken låda du väljer. Det e ju lite enklare med auto men fan så mycket roligare med manuellt när det gäller allt annat.BLO skrev:Nordin, Madcow & Ingo:
Har ni manuell eller automat och varför?
Eller spelar det helt enkelt ingen roll?
Jag har bara lite svårt att avgöra vad jag vill ha.
Det lutar åt aut men OM man skulle få för sig att göra några svarta streck (vilket man såklart inte vill eftersom det är olagligt och barnsligt) , går det då lika bra med automat? Jag har bara kört automat när jag körde taximercedesar och då höll jag inte på med såna experiment...
Ähh bakbromsarna används ju mindre vid vanlig körning så de jämnar nog bara ut sigBLO skrev:ojojoj här får man snabba svar. Kul!
Och de va en rolig film!![]()
Såg att bromslamporna lyste hela tiden. Verkar bli till å byta klossar ibland om man håller på så där...
Automat så klart!...BLO skrev:Nordin, Madcow & Ingo:
Har ni manuell eller automat och varför?
Eller spelar det helt enkelt ingen roll?
Jag har bara lite svårt att avgöra vad jag vill ha.
Det lutar åt aut men OM man skulle få för sig att göra några svarta streck (vilket man såklart inte vill eftersom det är olagligt och barnsligt) , går det då lika bra med automat? Jag har bara kört automat när jag körde taximercedesar och då höll jag inte på med såna experiment...
Häll ut lite vatten framför däcken och stämpla. Vet att man har använt Klorin förr,men dess funktion är döljd i mörker.madcow skrev:Nordin,
En liten fråga.... Hur lyckas du hålla kvar den så länge ?
Jag får för mycket grepp när däclken värms upp......
Vilken växel har du i ?
Tänkte elda upp det som är kvar av mina däck innan vintern
Inte åker jag på slicks inte...M Nordin skrev:madcow: Inte min bil på klippet, det är JoBys. Misstänker starkt att kompressorn hjälper till att hålla snurr på bakhjulen. Får för du bra grepp om du värmer dem - åker du på strip däck? Mina däck blir snorhala efter bara lite spinnande... I med 1:an, vänsterbroms och stämpla sedan (utan att studsa på varvstoppet)!
Jag har kört med dessa, funkar utmärkt, men jag har inte haft något behov av extremt bett tidigare. Bra våtgrepp har dom iallafall...madcow skrev: Skall köpa nya - alla tipps mottages tacksamt - Men bra våtgrepp skall det vara....
Men de har ju inte rätt dimension.....Nexxus skrev:Jag har kört med dessa, funkar utmärkt, men jag har inte haft något behov av extremt bett tidigare. Bra våtgrepp har dom iallafall...madcow skrev: Skall köpa nya - alla tipps mottages tacksamt - Men bra våtgrepp skall det vara....
och billiga... ca en tusing styck.
Finns på http://www.hjulhandla.nu/
Ha ha kul att du skrev detIngo skrev:Om du vill veta om diffbromsen fungerar är ett bra sätt att slå fullt när du lämnar en rondell,speciellt nu på hösten,eller när det regnat
Diffbroms/Diffspärr har man för att ÖKA framkomligheten - inte minska den......BLO skrev:Tack.
Jag sökte på diffspärr och fick en del svar där oxå.
Men har alla C4:or diffbroms?
Är alla likadana eller finns det olika hårda eller kan man justera själv?
Anledningar till att bilar INTE har diffbroms hittade jag, men vad är anledningen till att det finns? Antar att det inte beror på corvetters dåliga framkomlighet i halkaJag gissar på att axet blir bättre pga bättre grepp i gatan om båda hjulen jobbar ihop. Vilket inte är så viktigt på vanliga bilar...
Samt att man kan leka förstås