Sida 2 av 2
Postat: mån sep 26, 2005 23:28
av C3hristoffer
Vettebrakes vill att man ska specificera diameter på bussning till sway bar när man beställer front rebuild kit, visst är det bara om man har bytt krängningshämmaren till nåt fetare? å ska man ändå beställa street&slalom-kittet samtidigt så spelar det väl ingen roll?
...rev framvagnen i helgen. tips..om det inte går att knacka ut nedre "ball joint" med övervåld, montera då ner a-armen med bromskiva och allt, sen var det bara att peta på den när den väl låg på arbetsbänken så lossnade den.
Postat: ons okt 05, 2005 9:09
av Fransson
Har inte vågat riva än och än mindre beställt grejjer än pga hål i plånbok..

Funderar gör man ju ändå och det jag nu undrar om hur bilen blir om man sätter dit fjädrar för en bigblock. Blir bilen högre osv.?
Tänkte kanske förbereda för en lite tyngre motor..

Postat: mån jan 09, 2006 10:09
av Fransson
Då har rivningen av framvagnen startat. Skulle just trycka iväg beställningen
till VBR då jag kom på att man skall kanske ha en ny fetare kränghämmare fram.
Min verkar vara 3/4". Vad sätter ni dit för storlek ni som byter? Så tjock som möjligt eller?
Postat: mån jan 09, 2006 19:23
av C3hristoffer
jo, ju fetare desto bättre effekt. Min var orginal 4/5" diameter.
Postat: mån jan 09, 2006 19:34
av Peter
C3hristoffer skrev:jo, ju fetare desto bättre effekt. Min var orginal 4/5" diameter.
Hehehe...

Postat: mån jan 09, 2006 23:15
av Hånta
Jaha Fransson har du kommit till skott nu.Ska du nöja dig med framvagnen eller blir det mer?Hur mycket tänker du renovera/byta utpå framvagnen?Själv så står det still för till fälligt

.Väntar på prylar som är beställda.
Lars
Postat: mån jan 09, 2006 23:58
av vett74
En till som håller på me framvagnen!
Ska byta alla bussningar i min å måla om lite samt lite nya bromsdetaljer!
Blir Nya Willwood ok fram me stålomspunna slangar
Blir det någe roliga grejer på din?
Postat: tis jan 10, 2006 0:12
av Hånta
vett74
Frågar du mig så är det väl rubbet som ska bytas.Ny komplett Suspension kit med Bilstein dämpare och komposit fjäder,ALLA bussningar blir nya,Stålomspunna rostfria slangar,Nya bromsrör,nya rostfria soppa rör även returen,Allt ska lackas,växellådan åkte på rep i Fredags,diffklumpen ska repas,motorn ska repas ev.blir det en 383:a,nya knutkors och hjullager,ny kabelsats fram/bak så att fiberoptiken ska fungera, mm........
Dyrt blir det iallafall
Men jävlar vad bra det ska bli
Lars
Postat: tis jan 10, 2006 0:20
av vett74
jo frågade nog båda två
det där blir nog som nytt när det är klart Hånta!
Postat: tis jan 10, 2006 1:02
av Fransson
Det mesta i fronten skall bytas. Fjädrar, dämpare, kränghämmare, hjullager,alla bussningar och leder,
och man kanske drar tíll med såna där
slangar som ni verkar peppade på
Dock blir det ingen modern hjulupphängning med kompositfjäder.
Osså ska jag putta dit ett Ignitor 2 under fördelarlocket.
Nått mer än så orkar jag fan inte med förutom nya feta bakelitpuckar
runt om.
Hånta: Är den där målarkludden du har kontakt med redo?

Postat: tis jan 10, 2006 3:22
av STINGRAY454
vett74 skrev:En till som håller på me framvagnen!
Ska byta alla bussningar i min å måla om lite samt lite nya bromsdetaljer!
Blir Nya Willwood ok fram me stålomspunna slangar
Blir det någe roliga grejer på din?
Blir då inget på framvagnen i vinter för mig som det ser ut nu iaf, slut slantar för tillfället, (Har köpt en Lustgasfyllningsstation istället),
MEN jag har då iaf, redan monterat stålomspunna rostfria Russel broms slangar

, så jag får väl nöja mig med det ett tag samt massor av lustgas då
Jag undrar om de där Wilwood oken du skall köpa, vart köper du dem & vilken sort/artnummer är det, Priser med eller utan belägg osv.
Är själv sugen på att byta fram senare, så jag vill gärna ha info om jag kan få.

Postat: tis jan 10, 2006 18:35
av vett74
STINGRAY454 skrev:vett74 skrev:En till som håller på me framvagnen!
Ska byta alla bussningar i min å måla om lite samt lite nya bromsdetaljer!
Blir Nya Willwood ok fram me stålomspunna slangar
Blir det någe roliga grejer på din?
Blir då inget på framvagnen i vinter för mig som det ser ut nu iaf, slut slantar för tillfället, (Har köpt en Lustgasfyllningsstation istället),
MEN jag har då iaf, redan monterat stålomspunna rostfria Russel broms slangar

, så jag får väl nöja mig med det ett tag samt massor av lustgas då
Jag undrar om de där Wilwood oken du skall köpa, vart köper du dem & vilken sort/artnummer är det, Priser med eller utan belägg osv.
Är själv sugen på att byta fram senare, så jag vill gärna ha info om jag kan få.

Här är en länk till den gamla tråden ja postade om bromsarna:
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... highlight=
ska bli roligt å montera dit grejerna dock inte å lufta bromsarna

Postat: ons jan 11, 2006 6:55
av Endorfine
finns det någon som kan skicka mig en kopia på framvagns jobbet?
Postat: mån jan 16, 2006 8:18
av 2QIK4U
Wilwood oken är rena drömmen at lufta jämfört med orginal.
Frågan är bara hur Du dimensionerat fram oken gentemot bakoken och ifall det blir rätt.
Lycka till!
mvh R
Postat: mån jan 16, 2006 8:53
av STINGRAY454
2QIK4U skrev:Wilwood oken är rena drömmen at lufta jämfört med orginal.
Frågan är bara hur Du dimensionerat fram oken gentemot bakoken och ifall det blir rätt.
Lycka till!
mvh R
Jag har monterat en ställbar Wilwood bromsjusterings ventil på mitt system (Line till bakbroms), var lite osäker på hur det komma skall bli med den nya Wilwood huvudcyllen så jag tänkte att den kan ju inte skada, kan man med den uppväga de ev, differanserna i oken isf,
Har då fått för mig det
Eller är det mer man lär tänka på om man tjackar Wilwood ok fram...

Postat: fre jan 20, 2006 13:45
av Lise-Lotte
corvette
Postat: fre jan 20, 2006 13:47
av Stingray
PLease.... Försök att hålla er till ämnena i trådarna.... denna framvagnstråd slutade med fraktkostnader på motorer ??
Visst är det ok att babbla om allt möjligt men för dom som startar tråden är det inte lika kul....
Ihres alles
Tommy