Vädrets makter tog bort mkt dragracingtid, snabbaste bil stege hanns inte med i Mantorp.
MECA = underbar bana. Ligger praktiskt taget mitt i stan känns det som.
I morgon är vi på kalas och prisutdelning för Värmlandscupen i Karlstad.
Vi kör klassindelning med olika break out för varje klass samt en bracket klass, 201m
Yngsta sonen Christopher vann båda deltävlingarna i Värmlandscupen och fick därmed totalsegern. Körde i gatbilsklassen. Som bäst 2-hundradelar till index.
Ann-Sofi körde bracket. 2-hundradelar för snabbt i semi
Jag fick skruva hela sommaren
Vi tävlar oftast i två olika klasser så flera får ha kul. indexklass eller bracket alternativt olika indexklasser och då med eller utan lustgas.
Vanlig klassindelning med en breakout tid blir ju inte speciellt olikt bracket när man fått injusterat bilen nära indexet. Då gäller ju bara att köra jämna tider
Så tävlingsmässigt, mekarmässigt eller taktiskt tycker jag det kvittar vilken tävlingsform det är, bara man får vara med. Nu har vi ju dock förmånen att köra mycket så man får sitt tillgodosett i alla former.
Att köra båda tävlingsformerna i CCSR tror jag är ett absolut måste då det är en stor spännvid på deltagarna och glädjen att vinna bracket i en orginalbil är absolut lika stor som att vinna snabbaste bil.Det är svårt nog att vinna vilket som.
Det svåra upplever jag att få folk och prova på dragracing överhuvudtaget.
Cluben erbjuder ju en bra bredd med vanlig "finbilscrusin" och kaffe, övernattningar ochl flera raceavangemang och kategorier än man kan åka på. Dragrace, Racing och det där med att köra mellan koner

flera gånger per säsong och i olika regioner.
Jag kan inte i min fantasi komma på mer vad cluben skulle kunna erbjuda. Det hänger mycket på deltagarna att det blir lyckat också.
Som nybliven bilägare och inte helt övertygad vettefanatiker är det naturligt att inte Corvettcluben är 1:a handsvalet att gå med i tror jag. Dock kommer ett mer intresse för bilen och ett gott clubrykte att locka in dom.
Det jag saknar och som inte kan tillgodoses är mekandet. Går ju inte att åka Sverige runt för att se på ett motorbyte, men kul vore det. Nån som vill projektar ett live karosslyft
Dock, ju fler som skickar in bilder, frågor och exempel på projekt desto intressantare gör vi tilsammans forumet och därmed klubben.
Åså lite skrytbilder bara för att det är så mycket text i detta viktiga ämne
