Sida 16 av 23

Re: 72 Coupe Stroker

Postat: ons sep 17, 2014 12:23
av peter.holm
Meatos skrev:
peter.holm skrev:Busig bil kräver lite busigare däck 8)

Bild
Vad blev det för bredd på dom? Finns ju 255 och 275/60-15

/ Björn
Det är 255:or.

Peter

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: ons sep 17, 2014 12:31
av Meatos
Tack för svaret
Mvh

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: lör nov 08, 2014 12:09
av peter.holm
Nu är 700-lådan såld och igår dök det upp ett litet trevligt paket från Summit Racing. Nu blir det en 4L80E från B&M istället! 10" turbin med 3.000 rpm i stallspeed ingår också i leveransen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: lör nov 08, 2014 12:13
av peter.holm
Nu blir det ny lack, skrapning, slipning och rep av glasfiber pågår. Dammigt som f-n och kliar duktigt :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön nov 09, 2014 6:05
av Jerka
Det där blir bra , men var inte din bil ganska fin i lacken ?

/ Jerka

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön nov 09, 2014 8:50
av popnit
Najs! vad kostar det att skicka en låda från staterna?

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön nov 09, 2014 11:25
av peter.holm
Jerka skrev:Det där blir bra , men var inte din bil ganska fin i lacken ?

/ Jerka
Njae, tycker färgen var blek och tråkig. Fanns också lite småsprickor och lite andra defekter.

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön nov 09, 2014 11:29
av peter.holm
popnit skrev:Najs! vad kostar det att skicka en låda från staterna?
Jag beställde låda, turbin och lite andra småprylar och flög hem detta mha Jetcarrier och då landade priset på exakt 11:-/$. Då fick jag lådan hem till dörren. Blev lite strul när Summit levererade lådan i Florida så den kom en vecka senare annars hade allt varit hemma på lite drygt en vecka efter beställning.

Fick ett ungefärligt pris från Jetcarrier innan och då sa de 750:- för sjö plus inlandsfrakt, 3500:- för flyg inklusive inlandsfrakt.

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön nov 09, 2014 14:51
av popnit
Inte så blodigt då

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: tor nov 13, 2014 23:49
av peter.holm
Lite plastlagning på främre yttre hörnen, behöver nog plasta på lite mer.

Bild

Bild

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: tor nov 13, 2014 23:52
av peter.holm
Slipning av kaross pågår, skitjobb :?

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: fre nov 14, 2014 9:35
av Ricky
Här lyser minsann flitens lampa. :)

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: fre nov 14, 2014 18:19
av Kjell.Magnusson
Hejs

Har man inte jobb så skaffar man sig.. Fortfarande: :shock: :wink:

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: fre nov 14, 2014 21:56
av peter.holm
Ricky skrev:Här lyser minsann flitens lampa. :)
Ja, men den är dammig :D

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: fre nov 14, 2014 21:58
av peter.holm
magnum skrev:Hejs

Har man inte jobb så skaffar man sig.. Fortfarande: :shock: :wink:
Men, det är ju därför vi har dessa gamla bilar, eller? Det blir kanske inte alltid så bra men det är en bra terapi att få arbeta lite handgripligt ute i garaget på kvällarna :mrgreen:

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: fre nov 14, 2014 22:01
av peter.holm
I dag har jag beställt en ny L88-huv från Corvette Sweden men dessvärre har jag dessutom fått hem ett ännu högre insug än mitt nuvarande så det får väl antagligen bli en specialare med "Elbow" och spjäll misstänker jag...

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: lör nov 15, 2014 12:18
av Ricky
Har du någon bild på nya insuget?

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: lör nov 15, 2014 12:30
av peter.holm
Ricky skrev:Har du någon bild på nya insuget?
Så här ser nya insuget ut, det gamla var baserat på ett Air-gapinsug och det är lite lägre.

Bild

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: lör nov 15, 2014 15:58
av Kjell.Magnusson
Hejs

Elbow är det något sånt här: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... -qsjYjVwRw

Jag har ju också ställt till en massa jobb för mej själv som inte heller var absolut nödvändigt :mrgreen:
Folk skaffar en C6:a för att slippa mecka med något :shock: det är ju helt riktigt det som är kul :D

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: lör nov 15, 2014 21:28
av peter.holm
magnum skrev:Hejs

Elbow är det något sånt här: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... -qsjYjVwRw

Jag har ju också ställt till en massa jobb för mej själv som inte heller var absolut nödvändigt :mrgreen:
Folk skaffar en C6:a för att slippa mecka med något :shock: det är ju helt riktigt det som är kul :D
Ja, detta är ett Elbow men jag har som vanligt gjort ett eget i aluminiumplåt och det är lite högre. Nej, nu är det dags att gå ut i garaget och damma lite till :|

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön nov 16, 2014 13:11
av Ricky
Är det där insuget så högt att det inte funkar under L88 huven med en drop base?

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön nov 16, 2014 13:51
av peter.holm
Ricky skrev:Är det där insuget så högt att det inte funkar under L88 huven med en drop base?
Jag har ju ingen luftrenare i konventionell mening, min setup ser ut så här:

Bild

Bild

Bild

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön nov 16, 2014 16:54
av Tersan
peter.holm skrev:Jag har ju ingen luftrenare i konventionell mening, min setup ser ut så här: (blandade snuskbilder...)
Det där såg intressant ut! 8)

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön nov 16, 2014 17:28
av Ricky
Aha, då har du alltså ingen användning för scoopet på L88 huven utan ville bara ha en högre huv..

Tänker du lägga igen luftintaget i bakkant på den nya huven då?

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: tor nov 20, 2014 23:18
av peter.holm
Ricky skrev:Aha, då har du alltså ingen användning för scoopet på L88 huven utan ville bara ha en högre huv..

Tänker du lägga igen luftintaget i bakkant på den nya huven då?
Vet inte riktigt hur det ser ut på huven men är det inte bra att ha det öppet för att bli av med värme?

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: mån nov 24, 2014 7:50
av Ricky
Det blir en tryckzon framfør nedre delen av vindrutan som i teorin eventuellt kommer att motarbeta cirkulationen i motorrummet.

Vad som sker i praktiken vet jag inte men man kan ju tejpa några streamers i scoopets bakænda och se åt vilket håll luften flødar.

Original teori ær ju att luften ska æntra motorrummet genom kylaren och sedan evakueras under bilen och genom sido gallren/gælarna och att tryckzonen vid vindrutan ska trycka luft in i scoopet till førgasaren vars filter base ska tæta mot huven och på så sætt skilja scoppets intag från motorrummet.

Du får væl prova och se. :)

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: mån nov 24, 2014 11:48
av PG-son
Hej!
Jag monterade åxå en L88 huv utan tätning runt luftrenaren i somras.
Jag vet vad som sker i praktiken, avseende luftstömen/ar :D
Körde lite utan huvlåsningen monterad.
Detta hände, vid c:a 100 km/t trampade jag på, då "reser" sig huven i bakkant, så visst det trycker på rejält underifrån, och upp genom L88 scoopet.
Eller var det vacumsug som ordnade lyftet, i vilket fall som helst innebär en låst huv att luftgenomströmingen är hög.
Samt att jag fick plats med en spacer, och slapp "glänta" på huven när bilen parkerades, (värmen gick ut genom scoopet)
Förut låg den kvar och kokade bensin :mrgreen:

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön dec 21, 2014 19:59
av peter.holm
Laddar upp med slippapper i olika format, finspackling av karossen pågår.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön dec 21, 2014 20:01
av peter.holm
Köpte mig själv en Julklapp :mrgreen:

Passade på att beställa ett bakstycke som täcker utsläppen för avgasrören också.

Bild

Re: 72 Coupe Stroker fuel injected

Postat: sön dec 21, 2014 20:03
av peter.holm
Inpassning av nya huven påbörjat!

Bild

Bild

Bild