Sida 3 av 3
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: mån jul 30, 2012 14:32
av Ricky
Hoppsan vad pigg den lät!!

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: mån jul 30, 2012 15:39
av Kjell.Magnusson
Hejs
Det låter som en riktig räserbil

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: mån jul 30, 2012 18:56
av Korvgubben
Tackar tackar!!
Joo responsen i motorn är nått helt makalöst

folk som hört den utifrån säger att den låter mer som en sporthoj än en bil
Dessvärre är nog säsongen över innan jag ens hunnit mappa/bromsa den.....3-4ans växel håller på att säga upp sej

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: mån jul 30, 2012 20:40
av Kjell.Magnusson
Hejs
Tråkigt med lådan

men i morrn kanske solen lyser igen!
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: tis jul 31, 2012 19:17
av gta324
trevligt, trevligt
Hur mycket laddar du på?
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: tis jul 31, 2012 22:29
av Korvgubben
gta324 skrev:trevligt, trevligt
Hur mycket laddar du på?
Tackar!!
Ingen aning,jag har inte tryckt fullt än,har inte ens sett något utslag på laddmätaren än....

håller ju fortfarande på å kör in den....
men jag tror inte den lilla V3.an kommer att orka med mera än typ 7-8psi med tanke på det flödet som topparna genererar

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: sön aug 05, 2012 14:42
av Korvgubben
Jaha! så här ser det ut efter en veckas körning......

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: sön aug 05, 2012 14:50
av Korvgubben
Om sanningen ska fram så var nog lådan lite halvrisig redan innan jag började trimma.
3:an och 4:ans synkringar började att höra av sig redan förra sommaren så jag förstog
att nått skulle hända,nu har den helt låst sig på 3:ans växel,så nu skrotar jag denna.....


Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: lör aug 18, 2012 8:53
av fotograf2
Vad är det för coilover du har på bilen
är dom bra.
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: sön aug 19, 2012 15:10
av Korvgubben
fotograf2 skrev:Vad är det för coilover du har på bilen
är dom bra.
Det är LG Motorsport GT2 och dom är helt suveräna

,ställbara i 13 steg.
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: sön aug 19, 2012 18:25
av Larzzon
Korvgubben skrev:fotograf2 skrev:Vad är det för coilover du har på bilen
är dom bra.
Det är LG Motorsport GT2 och dom är helt suveräna

,ställbara i 13 steg.
Hur tycker du dom är i "hårdeheten"? Köpte Pfadt coilisar till min C5a i våras. Körde med dom i början av sommare. Men tycker dom va alldeles för mjuka. Och orkade inte kosta på nya fjädrar till dom just då heller. Så sålde dom till förmån för annat kul

Men man vet aldrig om de blir coilover igen, så kul å veta va andra tycker om olika märken

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: mån aug 20, 2012 18:28
av Korvgubben
Larzzon
om man jämför med dom Bilstein sportdämparna jag körde med tidigare så är den stenhård just nu fast jag "bara" ställt dom på läge 9,jag är supernöjd med dessa coilisar
dessutom kan man ju så enkelt sänka bilen så mycke man vågar

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: tis aug 21, 2012 9:09
av Micke_kl
Riktigt kul att läsa din tråd, tänk om man skulle våga sig på något sådant här

Jag har delat och bytt växellåda samt koppling på grabbens Evo 4a men att ge sig på min vette det vete farao om jag skulle våga, känns inte riktigt som om man har all den kunskapen kanske

Lycka till framöver!
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: tis aug 21, 2012 15:53
av Korvgubben
Micke_kl skrev:Riktigt kul att läsa din tråd, tänk om man skulle våga sig på något sådant här

Jag har delat och bytt växellåda samt koppling på grabbens Evo 4a men att ge sig på min vette det vete farao om jag skulle våga, känns inte riktigt som om man har all den kunskapen kanske

Lycka till framöver!
Tjena!
Tackar
Har du skruvat i en fyrhjuls drivlina så fixar du lätt att skruva i vetten,den är absolut inge komplicerad att skruva i (amerikanskt bonnsmide)

Men det kan va lite bökigt att få ihop hemma på garage golvet med bara nån domkraft för det är rätt tunga prylar med hela bakvagnen+diffklump+låda,men med lite hjälp så går det rätt snabbt
hela corvetten är lite av en "byggsats bil" inga svetsade eller limmade karossdelar,allt är bara ihopbultat,titta på proffsen som Anders på R-tune hur dom plockar ner hela drivlinan i ett paket...lätt som en plätt

om man har en lyft....

så det är bara att sätta igång,men ta hjälp av ett par extra händer för det behövs

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: ons okt 03, 2012 15:00
av Korvgubben
Jaha,så här slutade min sommar,det blev ca:5 veckors körning med mest en massa små strul,men nu vet jag vad som ska göras om och göras bättre
stundtals gick den riktigt bra faktiskt,den drog loss bakdäcken i 130 på fyrans växel utan problem

men sista körningen på bana blev för mycket
troligen fick den för lite olja när jag drog ur den fullt på femmans växel

shit happens!!! bara att bygga nytt å bättre....

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: ons okt 03, 2012 15:08
av Korvgubben
Här är min nya Lunati 4 tums strokervev,nu ska "lilla 347:an" bli en stor 383 med massor av bottenvrid
ska även beställa ett set nya vevstakar å lager å lite annat smågodis,är faktiskt lite inne på att testa en
remdriven vacuumpump få se hur det kommer att funka

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: ons okt 03, 2012 15:59
av Hejdarn
Ha ha, det är rätt. På´t igen!

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: tis jun 25, 2013 23:43
av Korvgubben
Hoho haha!! Jag är lycklig som ett barn på hjulafton

Nu äntligen är bilen mappad och bromsad !! och det kunde bara inte gå bättre

jag kan knappt begripa att den gav så bra, men den gav över vad jag vågat drömma om

...... 732 på drivhjulen och 870 i vrid på driven......med ENDAST 0.6 bar i laddtryck, mera än så orkade inte min lilla V3 Si pumpa i denna "lilla" 383:a.
Den bottnade dessutom mitt usla bränslesystem som går på E85, som tur var så hade jag ett metanol sprut som backup så vi kunde gå på fullt ut ändå

med endast 14 grader i slut tändning så hade vi lätt kunnat plocka ut lite till.....men jag var redan supernöjd med denna effekt så vi stoppade där och kör lite "safe" i ställe
Det är ju förintet man börjar fundera vad denna motor ger i rent sugtrim...??? jag tror det är ganska mycke

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: ons jun 26, 2013 1:05
av Ubbe
Hej! Grattis! Köra lite safe

732 hk /driven
Hoppas att du kan lägga in en liten film snutt på resultatet
Hur fungerar kylningen? räcker olje kylningen?
Såg att du har luftfiltret i motor rummet, har du gjort hål i huven för att få in kallluften till turbon?annars borde du tappa några hästar där?
mvh Ubbe
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Postat: ons jun 26, 2013 11:33
av Korvgubben
Ubbe skrev:Hej! Grattis! Köra lite safe

732 hk /driven
Hoppas att du kan lägga in en liten film snutt på resultatet
Hur fungerar kylningen? räcker olje kylningen?
Såg att du har luftfiltret i motor rummet, har du gjort hål i huven för att få in kallluften till turbon?annars borde du tappa några hästar där?
mvh Ubbe
Tackar!!
Jag har inga bekymmer med någon kylning, av den enkla anledning att jag kör aldrig på bana, med lite undantag för nån enstaka repa på strippen (förhoppningsvis)

och där är det sällan någe problem med kylningen
Hålet i huven är bara för att rymma tunnelram insuget.
kall luften till kompressorn tar jag samma väg som luften till kylaren, nu när den är bromsad och klar kommer jag att sätta dit det rör och luftfilter som följde med satsen till kompressorn.....okej jag vet att jag kommer att tappa några ynka hästar men jag tror knappast det kommer att märkas...
Här är en lite skakig filmsnutt från bromsningen, men jag blev så upphetsad
http://youtu.be/q4Pczbzeg38
99 %