Sida 3 av 4
Re: Track Attack
Postat: tis jun 03, 2014 8:45
av Mange_C5
Peter Anjou skrev:Hejsan Mange !
Jag förstår faktiskt inte varför det " skulle bli meningslöst " med det
man gör, om man samtidigt försöker ha lite roligt !
Det är därför jag vill att man ska ha mungiporna uppåt !
Jag hoppas att du har förstått att jag och du har olika intressen.
Mitt stora intresse med Corvette är kopplat till banracing vilket jag tycker är kul och det får mig att dra på mungiporna.
Du har andra intressen som får dig att dra på mungiporna men du förstår kanske att jag har lite svårare att dra på smilbanden när du skall försöka vara rolig/lustigkurre/skämtsam när jag samtidigt försöker vara seriös och försöker driva en seriös diskussion inom mitt intresseområde.
Hoppas därför att detta inlägget blir utan ytterliggare kommentarer och därmed sista utan någon form av relevans till tråden och vi låter tråden återgå till det den handlar om dvs. TrackAttack.
Tack//Magnus
Re: Track Attack
Postat: ons jun 11, 2014 19:57
av Ubbe
Jerka skrev:Track Attack i Stockholm är inställt pga uteblivet tillstånd från polisen ,det finns inte resurser till motorevent nu när skattebetalarna har byggt två st fotbollsarenor

Trist men inte mycket att göra åt . Track Attack på Sturup är inställt pga för lågt intresse

,Hur kan det bli så ??? Track Attack är ju ett kanonbra tillfälle att testa bilen för alt vad det går under ordnade former , utan att ha någon annan på banan samtidigt . Med andra ord ett perfekt tillfälle för gatbilsåkaren som är rädd om bilen Ska vi använda våra Corvetter som det vore Museiföremål , Åka runt , fika o putsa på Jag har full förståelse för att man är rädd om sin bil. Men ensam på banan i din egen takt ,vad kan hända ? Nästa bra tillfälle att köra på är Ljungbyhed 17 Maj , missa inte det Dragracing, rundbana , instruktörer , fika ,mm mm Björn mf har verkligen bjudit till för att göra 17 maj till en upplevelse Så ta er tid och åk dit /Jerka
Varför tar man inte bort info om att det inte blir något stadslopp?
http://www.trackattack.se/
Och man svarar inte på Facebook
https://www.facebook.com/trackattack.se
Hade man gått ut med tydlig info om dom olika tävlingarna så skulle det inte ha blivit så här;)
Re: Track Attack
Postat: ons jun 11, 2014 20:44
av Mange_C5
Är inte fullt säker på vad du menar, men menar du att det obefintliga intresset från CCS medlemmar beror på Trackattacks hemsida/Facebooksida?
Blackwolf hade
STORA förhoppningar på CCS och dess medlemmar och CCS Racing tog på sig att att marknadsföra arrangemanget men av någon anledning så fanns
NOLL intresse (förutom att sitta och vänta på russinet i kakan). I min värld så kräver kul saker ibland en viss lojalitet tex att ställa upp på något av de övriga arrangemangen för att möjligöra russinet.
Om inställda Trackattack beror på brister i CCS marknadsföring eller nyanser av russinplockarmentalitet hos CCS medlemmarna (andra externa deltagare kan vi knappast påverka) låter jag vara osagt men oavsett, så tycker jag att du har fel av den enkla anledningen att i vanliga fall frågar ni ju och får svar på forumet, eller hur?
Re: Track Attack
Postat: ons jun 11, 2014 22:09
av Ubbe
Mange_C5 skrev: Är inte fullt säker på vad du menar, men menar du att det obefintliga intresset från CCS medlemmar beror på Trackattacks hemsida/Facebooksida?

Blackwolf hade STORA förhoppningar på CCS och dess medlemmar och CCS Racing tog på sig att att marknadsföra arrangemanget men av någon anledning så fanns NOLL intresse (förutom att sitta och vänta på russinet i kakan). I min värld så kräver kul saker ibland en viss lojalitet tex att ställa upp på något av de övriga arrangemangen för att möjligöra russinet.

Om inställda Trackattack beror på brister i CCS marknadsföring eller nyanser av russinplockarmentalitet hos CCS medlemmarna (andra externa deltagare kan vi knappast påverka) låter jag vara osagt men oavsett, så tycker jag att du har fel av den enkla anledningen att i vanliga fall frågar ni ju och får svar på forumet, eller hur?
Hej! När jag skrev inlägget så var det utifrån hur Blackwolf sköter sin hemsida och på Facebook.
Jag hade ingen aning om att CCS skulle vara med på tävlingarna förutom stadsloppet som jag hade sett fram i mot att köra.(info i CCS Kalendern)
Nu blev det tyvärr så att både mittsverige banan krockade med ett billigare event på Mantorp och jag visste inte om min bil skulle bli klar till dess.
Jag hade också redan bokat in Anderstorp 7juli som jag och Ricky har gjort mycket reklam,både på forumet och på Facebook och det ska bli kul att se om det har lyckas få något resultat;)
En så länge är det bara enkla evemang typ malby som får ett intresse för racingen i CCS.
Jag tycker som du att det skulle vara jätte kul om fler ville köra på banan.
Det som kan få intresset större är att prova på trackday Mantorp Måndag som du tipsade om:)
Jag önskar dig en trevlig sommar/Ubbe
Re: Track Attack
Postat: ons jun 11, 2014 22:51
av Mange_C5
Hej Ubbe,
Tanken med mitt svar var inte att avkräva enskildas olika anledningar till att inte delta.
Men visst har det pratats om de andra Trackattack arrangemangen, du har ju bl.a själv skrivit i de trådarna
tex
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=17602
eller
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=17427
Sedan har ju kalendern innehållit inbjudan
http://www.clubcorvette.se/Clubfakta/cc ... ack_14.pdf och åtminstone jag kan gissa mig till att CCS Racing varit inblandade
Nä, problemet är nog att de stora flertalet Corvette ägare behöver programmera om sina autopiloter så att de hittar till något annat än bara Mantorp eller möjligtvis Anderstorp.
Då upptäcker även dessa att man behöver ha koll på styrservooljans temperatur och andra rattgrepp än tio i tre under bankörningar (till skillnad från tex skåningarna som har Knutstorp). Moahaha

Re: Track Attack
Postat: ons jun 11, 2014 23:26
av Ricky
Mange_C5 skrev:
Nä, problemet är nog att de stora flertalet Corvette ägare behöver programmera om sina autopiloter så att de hittar till något annat än bara Mantorp eller möjligtvis Anderstorp.
Varfør inte øverlåta till medlemmarna sjælva att bestæmma sin nivå?
Man ska væl inte behøva kænna sig som en sæmre mænniska bara før att man ær nøjd med att køra några trackdays per år och återkommer till KM før att det ær både ett roligt och trevlig arrangemang?
Eller vad menar du?
Re: Track Attack
Postat: ons jun 11, 2014 23:58
av Mange_C5
Ricky skrev:Mange_C5 skrev:
Nä, problemet är nog att de stora flertalet Corvette ägare behöver programmera om sina autopiloter så att de hittar till något annat än bara Mantorp eller möjligtvis Anderstorp.
Varfør inte øverlåta till medlemmarna sjælva att bestæmma sin nivå?
Man ska væl inte behøva kænna sig som en sæmre mænniska bara før att man ær nøjd med att køra några trackdays per år och återkommer till KM før att det ær både ett roligt och trevlig arrangemang?
Eller vad menar du?
Har väl inte sagt något om någon nivå?
Egen ambitionsnivå har knappast något med bantyp att göra och har det det så får du gärna förklara det sambandet.
Om du syftar på egen ambitionsnivå i att testa att tävla, så är åtminstone min logiska slutsats att enskild körning i Trackattack är det naturliga steget efter enskild körning i Superstage och först därefter och som sista nivå gemensam körning i door-to-door racing.
Har du en annan syn på den turordningen så får du gärna förklara det också, speciellt med tanke på din frågeställning att jag syftade på KM:et (vilket jag faktiskt inte gjorde men nu gör i nyss skrivna svar i detta inlägg).
Och din förhastade koppling till KM när vi ändå är inne på den; råkade du se rött och övertolkade bara för att JAG nämnde Mantorp, eller vad?
Vad jag menar är att det erbjuds tillfällen att prova andra banor än den gamla vanliga (vilket de flesta brukar tycka är kul oavsett ambitionsnivå) men det verkar som endast Mantorp är alternativet i Corvettefolkets medvetande och då oavsett antal tillfällen då ledig tid och budget finns.
Jag ironiserade därför något om bankaraktären; att det måste likna raktfram åka för att den allmänne Corvetteåkaren skall känna sig trygg och då enbart söker sig till nämnda banor av den anledningen.
Re: Track Attack
Postat: tor jun 12, 2014 0:19
av Ricky
Jag ser inte røtt Mange.
Ja jag tænkte KM då jag borde tænkt Mantorp.
Nej Mantorp ær inte mitt eget "First chioce" av bana.
Jag provar gærna andra banor och jobbar med att sakta men sækert førsøka beta av dom och hittils ær det Knutstorp som ligger høgst på min lista før roliga banor.
Jag har fortfarande många banor kvar innan jag suddat gummi på ALLA svenska banor.
Møjligheten finns genom klubben att køra på många fler banor æn Mantorp och alla ær vælkomna att gøra det.
Utan att bygga om sin bil.
Trackdays/kurser passar ALLA oavsett bil, årsmodell eller trimningsgrad.
Så den som ær nyfiken och vill prova sin bil (sig sjælv) på bana, bara haka på vet jag.

Re: Track Attack
Postat: tor jun 12, 2014 0:28
av Mange_C5
Ricky skrev:Jag ser inte røtt Mange.
Ja jag tænkte KM då jag borde tænkt Mantorp.
Nej Mantorp ær inte mitt eget "First chioce" av bana.
Jag provar gærna andra banor och jobbar med att sakta men sækert førsøka beta av dom och hittils ær det Knutstorp som ligger høgst på min lista før roliga banor.
Jag har fortfarande många banor kvar innan jag suddat gummi på ALLA svenska banor.
Møjligheten finns genom klubben att køra på många fler banor æn Mantorp och alla ær vælkomna att gøra det.
Utan att bygga om sin bil.
Trackdays/kurser passar ALLA oavsett bil, årsmodell eller trimningsgrad.
Så den som ær nyfiken och vill prova sin bil (sig sjælv) på bana, bara haka på vet jag.

Nu pratar vi samma språk och jag håller med i dina synpunkter. Tveka inte, bara att ge sig land och rike runt och testa våra olika fantastiska banor när tillfälle ges!

Re: Track Attack
Postat: tor jun 12, 2014 8:57
av 745
Ricky skrev:Jag ser inte røtt Mange.
Ja jag tænkte KM då jag borde tænkt Mantorp.
Nej Mantorp ær inte mitt eget "First chioce" av bana.
Jag provar gærna andra banor och jobbar med att sakta men sækert førsøka beta av dom och hittils ær det Knutstorp som ligger høgst på min lista før roliga banor.
Jag har fortfarande många banor kvar innan jag suddat gummi på ALLA svenska banor.
Møjligheten finns genom klubben att køra på många fler banor æn Mantorp och alla ær vælkomna att gøra det.
Utan att bygga om sin bil.
Trackdays/kurser passar ALLA oavsett bil, årsmodell eller trimningsgrad.
Så den som ær nyfiken och vill prova sin bil (sig sjælv) på bana, bara haka på vet jag.

Härligt positiv attityd
Det jag (& Jerka) inte förstår, är att inte fler tog chansen att köra både på Sturup & MittSverige banan med Trackattack, där man hade möjlighet att köra ensam på banan i sitt eget tempo oavsett bil, årsmodell, trimningsgard & utan att bygga om bilen det minsta
Nu ska vi njuta utav alla andra race aktiviteter, och sedan får vi ta det här till oss när det ska planeras för 2015

Re: Track Attack
Postat: tor jun 12, 2014 10:16
av Ubbe
Mange_C5 skrev:Hej Ubbe, Tanken med mitt svar var inte att avkräva enskildas olika anledningar till att inte delta. Men visst har det pratats om de andra Trackattack arrangemangen, du har ju bl.a själv skrivit i de trådarna

tex
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=17602 eller
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=17427 Sedan har ju kalendern innehållit inbjudan
http://www.clubcorvette.se/Clubfakta/cc ... ack_14.pdf och åtminstone jag kan gissa mig till att CCS Racing varit inblandade

Nä, problemet är nog att de stora flertalet Corvette ägare behöver programmera om sina autopiloter så att de hittar till något annat än bara Mantorp eller möjligtvis Anderstorp.

Då upptäcker även dessa att man behöver ha koll på styrservooljans temperatur och andra rattgrepp än tio i tre under bankörningar (till skillnad från tex skåningarna som har Knutstorp). Moahaha

Hej! Jag tror att info om track attack mm måste komma ut så tidigt som möjligt (januari)
Nu fick vi info om Procedual Racing tidigare och det evenemanget hoppade flera på och då blir det inte så svårt att välja;)
Mantorp är jag inte klar med och nu när du har givit mig tips så vill jag verkligen åka dit igen.

Jag trodde att det skulle vara några Corvetter på mittsverige banan men nu visar det vilket intresse det är ovanför stockholm.
Ni skåningar kan väl åka till Mantorp? Varför är det stockholmare som ska fylla alla evenemang ?
PS jag är inne helt på Rickys linjer:)
Re: Track Attack
Postat: tor jun 12, 2014 10:31
av Bengt
Om track attack är framtiden, så är det väl läge att göra reklam för den under KM dagarna, är track attack inte framtiden kan vi ju lägga ned diskussionen här... Vi kan väl experimentera vilt på KM, vem hindrar oss ?
Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 21:14
av Mange_C5
Bengt skrev:Om track attack är framtiden, så är det väl läge att göra reklam för den under KM dagarna, är track attack inte framtiden kan vi ju lägga ned diskussionen här... Vi kan väl experimentera vilt på KM, vem hindrar oss ?
Vet inte om KM ansvariga försöker tiga ihjäl frågan eller vad anledningen är till att de inte ger svar på din fråga om möjligheten att testa Track Attack som tävlingsform på KM?
Jerka, CCS Racing generalen har iallafall utryckt att han personligen gillar Trackattack som tävlingsformat för att få fler att prova på banracing, så frågan om vem/vilka som då är emot
och varför är fortsatt i dunkel.
Jerka skrev: I år blir det ingen track attack på KM. I år firar klubben 40år och på Mantorp blir det jippo med
Dubbeldragster
Uppvisningsåkning med dragracingbil
Åkning med banbilar i olika former
/Jerka
Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 21:26
av Ubbe
Mange_C5 skrev: Vet inte om KM ansvariga försöker tiga ihjäl frågan eller vad anledningen är till att de inte ger svar på din fråga om möjligheten att testa Track Attack som tävlingsform på KM? Jerka, CCS Racing generalen har iallafall utryckt att han personligen gillar Trackattack som tävlingsformat för att få fler att prova på banracing, så frågan om vem/vilka som då är emot och varför är fortsatt i dunkel.
Det enda negativa med track attack!! (Rätta mig om jag har fel) publikmässigt så måste det vara tråkigare att titta på om det bara är en bil ute på banan, som nu har man lite koll och ser att den bilen som ligger först är först;)
Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 21:33
av Bengt
"Dubbeldragster
Uppvisningsåkning med dragracingbil
Åkning med banbilar i olika former"
Vi kan väl hoppas att detta inte stör varken banracing eller dragracing för mkt !
När det gäller trackattack så har vi ju inte fått till ett enda "corvettevänligt" event ännu.
(eftersom att ingen dykt upp på de som anordnats)
Vi har ju "trackattack" i miniformat när vi kör Malmby, så skrämmande känns det ju inte
att köra e liknande grej på t.ex. Mantorp korta.
Som jag sagt tidigare, lägg kvalet till KM i trackattack form, gärna på Mantorp korta för att
hålla ned hastigheterna. Personligen tycker jag att det är lite rörigt att kvala på Mantorp
med 15 andra bilar samtidigt, där många kör 10 varv på 1.45 rundor... Det är inte kval utan kö !
Jag har själv haft ETT fritt varv på de senaste 2 årens kval. Man vill ju ta hänsyn och inte blåsa förbi
folk som en tok. Träna gör vi på Lördagen så kvalet bör hur som helst organiseras om, kanske
som trackattack form, eller något mindre "träningsmässigt". Givetvis en personlig åsikt...
Men troligen är kval med många olika bilar på banan den farligaste körformen på programmet ?
Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 21:39
av Mange_C5
Ubbe skrev:Mange_C5 skrev: Vet inte om KM ansvariga försöker tiga ihjäl frågan eller vad anledningen är till att de inte ger svar på din fråga om möjligheten att testa Track Attack som tävlingsform på KM? Jerka, CCS Racing generalen har iallafall utryckt att han personligen gillar Trackattack som tävlingsformat för att få fler att prova på banracing, så frågan om vem/vilka som då är emot och varför är fortsatt i dunkel.
Det enda negativa med track attack!! (Rätta mig om jag har fel) publikmässigt så måste det vara tråkigare att titta på om det bara är en bil ute på banan, som nu har man lite koll och ser att den bilen som ligger först är först;)
Vilken publik syftar du på? De Corvetteägare som står och glor istället för att vara med och köra?
Har genomfört ett antal shootoutkval (1-varvskval) i STCC och senast nu i helgen med SSK och min uppfattning är att det går att göra väldigt spännande för både publik och framförallt för dem som är med och kör. Och vi vill ju att fler kör istället för att vara publik, eller hur?
Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 21:54
av Ubbe
Mange_C5 skrev: Vilken publik syftar du på? De Corvetteägare som står och glor istället för att vara med och köra? Har genomfört ett antal shootoutkval (1-varvskval) i STCC och senast nu i helgen med SSK och min uppfattning är att det går att göra väldigt spännande för både publik och framförallt för dem som är med och kör. Och vi vill ju att fler kör istället för att vara publik, eller hur?
Jag syftar på min fru och några flammor sak kunna se ur jag ligger till;)
Just Mantorp KM så brukar det vara publik, har själv varit det i början;) Har man tydlig tidtagning som publiken kan följa?
Du får förklara, jag har aldrig kört eller varit på någon track attack;)
Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 22:05
av Bengt
Man har ju kunnat följa våra tider i realtid på webben de senaste åren, hur coolt sim helst, borde ju fungera även med "shootoutkval", eller om vi backar runt

Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 22:16
av Mange_C5
Ubbe skrev:Mange_C5 skrev: Vilken publik syftar du på? De Corvetteägare som står och glor istället för att vara med och köra? Har genomfört ett antal shootoutkval (1-varvskval) i STCC och senast nu i helgen med SSK och min uppfattning är att det går att göra väldigt spännande för både publik och framförallt för dem som är med och kör. Och vi vill ju att fler kör istället för att vara publik, eller hur?
Jag syftar på min fru och några flammor sak kunna se ur jag ligger till;)
Just Mantorp KM så brukar det vara publik, har själv varit det i början;) Har man tydlig tidtagning som publiken kan följa?
Du får förklara, jag har aldrig kört eller varit på någon track attack;)
Aha, fansen.
Du är lyckligt lottad
Tidtagningsystem behövs men inte tv skärmar ("alla" har möjlighet att följa livetider i mobilen), speaker som kan prata lite om bilarna och presentera tiderna gör att pulsen stiger även vid sidan av banan.
Shootout i korta drag;
bil 1 kör ut på uppvärmningsvarv
Bil 1 påbörjar shoot out varvet, när bilen kommit ungefär knappt halvvägs så släpps bil 2 ut på uppvärmningsvarv.
Bil 1 får målflagg och håller tempo tillbaka till depå, strax efter så påbörjar bil 2 sitt shooot outvarv och när bil 2 kommit ungefär knappt halvvägs så släpps bil 3 ut på uppvärmningsvarv.
osv.
Skulle någon köra av under sitt shootoutvarv så får efterföljande som påbörjat uppvärmning börja om (ny chans) och sedan rullar man på som vanligt.
Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 22:22
av Bengt
Kvalet har gått från bankval utifrån strippentider..... Till masskval. Kanske är steget till varmup i 10min för de som vill, sedan shootout kval, inte så långt borta ? Låter iaf spännande !
Låter vi ett proffs sköta det kanske det t.o.m. funkar

Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 22:41
av Bengt
Ps. Jag har själv raggat upp 2 nya medlemmar till KM dagarna som aldrig varit där, ev. 3:e på G, så jag är Värd ett shootout kval

Re: Track Attack
Postat: tis jun 17, 2014 23:20
av Ubbe
Det låter som en mycket bra ide om det kan bli som Mange förklarar:):)
Vad tycker ni andra som ska köra KM????
Re: Track Attack
Postat: ons jun 18, 2014 9:17
av Corinthian
Håller helt med Mange!
Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska komma till KM'et eftersom jag inte fått svar på när det ska vara betlat, man har heller inte bestämt sig om varken kval, tävlingsform eller klassindelning... verkar det som.. jag känner iaf att jag inte fått nån definitiv info.. dessutom får man inte i förtid veta när man får köra då det aldrig görs en planering mellan raktframåkarna och oss som kör...
det är ju track monday 4/8 och det är roligare än KM'et just nu
Re: Track Attack
Postat: ons jun 18, 2014 9:22
av Bengt
Tycker att det har fungerar jättebra de 2 senaste KM. O sen är det depåsnacket som man inte vill missa
Betalningen lär ju inte vara nåt problem, är man anmäld så räcker det säkert om pengarna skickas före 1 Aug...

Re: Track Attack
Postat: ons jun 18, 2014 9:24
av Corinthian
Bengt skrev:...Betalningen lär ju inte vara nåt problem, är man anmäld så räcker det säkert om pengarna skickas före 1 Aug...

Anmälan har ju inte ens kommit online än.. vad jag vet
Re: Track Attack
Postat: ons jun 18, 2014 9:35
av Bengt
Vårt klubbfolk har som vi mycket att stå i, arbete, fritid. Sen skall ju allt organiseras på Mantorp, finansiering, besked från alla inblandade, webbsidan skall uppdateras. Samtidigt som det varit ett stort sommarmöte nyss.. Jag brukar vara med o arrangera SM tävlingar i en annan sport o fy fan va folk får jobba... Vi har ju datumen klara, de flesta har redan bokat boende, bara att luta sig tillbaka och göra några knapptryckningar när anmälan kommer, o sen längta efter 16 Augusti ! Jag är inte orolig iaf med allt kompetent folk i klubben. Att de är lite sega ibland för nya ideér får vi jobba på !

Du har ju inte tyckt till på Ubbes fråga !
Re: Track Attack
Postat: ons jun 18, 2014 9:45
av Corinthian
Bengt skrev:...Du har ju inte tyckt till på Ubbes fråga !
jorå, skrev ju att jag var helt på med Manges tänk; alltså "för" Track Attack/Shootout kval och/eller tävling!
Re: Track Attack
Postat: ons jun 18, 2014 9:48
av Bengt
Det visste vi ju i och för sig iaf utan att fråga

Re: Track Attack
Postat: ons jun 18, 2014 13:18
av Mange_C5
Bengt skrev:fy fan va folk får jobba...
Verkligen en sanning!
en tävlingshelg i banracing av större storlek brukar ta ett par veckor med fysisk arbetsinsats för ett antal personer (vid sidan av allt planeringsarbete).
Arbetet avslutas ju inte heller när själva arrangemanget avslutas och deltagarna åker hem utan då är det ihoppackning av all materiel, städning, lastning osv. Listan på göråmål är lååång...

Re: Track Attack
Postat: ons jun 18, 2014 16:07
av 745
Bengt skrev:Om track attack är framtiden, så är det väl läge att göra reklam för den under KM dagarna, är track attack inte framtiden kan vi ju lägga ned diskussionen här... Vi kan väl experimentera vilt på KM, vem hindrar oss ?
TA är framtiden eftersom det har många fördelar
Vi slipper köra banracing enligt egna hittipåregler
Det är relativt säkert
Kräver ett minimum utav säkerhetsutrustning.
Frestar inte lika mycket på bromsar, däck & kylning.
Ta kan lätt samköras med andra.
Tillåter att flera förare delar på en bil.
Blir ett mindre steg för de förare som idag kör Superstage på tex Malmby men väljer att inte köra KM med nuvarande regler.
Lockade så många till CCS egen TA serie 2010.
Mot tas positivt i denna tråd.
Dessutom FINNS MÖJLIGHETEN att ENKELT jmf olika förarinsatser genom att multiplicera varvtiden med ett index.
Era supporters kan sätta sig i en bil och delta istället för att sitta på läktaren
Att dessutom både KM generalen (Jerka) och Mange (finns det någon inom CCS som har samma eller mer erfarenhet/kunskap om att arrangera & genomföra Banracing & TA tävlingar)är uttalat positiva till TA borde inte göra saken sämre
EXPRIMENTERA PÅ, vem hindrar er
Det "värsta" som kan hända är att det kommer ett antal nya antalet deltagare till KM
