Jippiieee!!!!!!
"Never ending story II."
Det är alltid nåt som går sönder......
Min varvräknare la av på väg till vårmönstringen.
Jobba på Frisk, du ser ljuset i tunneln nu........eller är det tåget som kommer
Det är alltid nåt som går sönder......
Min varvräknare la av på väg till vårmönstringen.
Jobba på Frisk, du ser ljuset i tunneln nu........eller är det tåget som kommer

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Börjar låta som Alfons Åberg nu, "ska bara..........."
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Dags att lyfta upp Jippie-tråden igen då vintern börjar smyga sig på och alla verkar "hänga läpp"
Har äntligen fått min hastighetsmätarvajjer och monterat på den och provkört
Så nu har jag inga ursäkter längre om farbror blå skulle stoppa mig. Har fortfarande svårigheter med höga hastigheter så förslag på vad göra skulle vara fint. Problemet är att luften flyger över luftfiltret, det vet jag, men hur ska jag komma åt problemet? Vill gärna ha förslag grabbar och tjejer! 

-
- Corvetteexpert
Tjena Frisk!
Du sa att du hade bytt hastighetsmätarvajern... Var det svårt att komma åt bakom mätaren. Hur gjorde du? Ska till och byta min varvräknarvajer.
Scoop är väl det ända tänkbara om du inte kan bygga ner filtret under huven igen!
//Lasse
Du sa att du hade bytt hastighetsmätarvajern... Var det svårt att komma åt bakom mätaren. Hur gjorde du? Ska till och byta min varvräknarvajer.
Scoop är väl det ända tänkbara om du inte kan bygga ner filtret under huven igen!
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Varvräknarvajern är lättare ! Om du lägger dig på rygg under panelen (aj!) och kikar upp så kommer du åt "snäppen" med en lång mejsel.StingrayRacing skrev:Tjena Frisk!
//Lasse
Låt den va av vid fördelaren så någon kompis kan vrida lite på vajern när du sätter dit den nya. Busenkelt!

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Frisk: du har inte en bild på hur det ser ut nu, det finns några andra trix man kan göra för att få in luften i förknasaren om man har problem med strömmingsskiktet..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
- Corvetteexpert
Jo inga problem att byta vajjrar, bortsätt från oroliga ställningar vid pedalerna. Lite trångt och trixit men det går vägen. Sen e det inte mycket att tänka på mer än att försöka få så långa böjar (och få) på vajjern.
Scooooop e kanske ett sista alternativ känner jag då jag helst skulle vilja få bort hålet helt. Och jag som e dåligt insatt vad det gäller det mesta så undrar jag om det finns bra luftfilter som e låga. Jag vet att vi har kollat, och pratat om det tidigare men det har inte sagt "klick" som kungen en gång har sagt hehe. Kanske måste man tillverka en egen lösning? Borde ju gå att dra ett rör från förg. fram förbi kylarn på nått sätt? eller ska luften bäst tagas från rutan? Scoopet behöver ju inte bli så högt men hur blir det med funktionaliteten om man bara passar in det över filtret? Samma effekt? Sen undrar jag lite hur det blir med lackeringen om det är nån som har erfarenheter. Kan man få exakt samm färg eller är det svårt? (ifall jag får för mig att köpa en ny huv!) Lägegr upp en bild på min icke coola hemsida så ni får en bild över verkligheten
Scooooop e kanske ett sista alternativ känner jag då jag helst skulle vilja få bort hålet helt. Och jag som e dåligt insatt vad det gäller det mesta så undrar jag om det finns bra luftfilter som e låga. Jag vet att vi har kollat, och pratat om det tidigare men det har inte sagt "klick" som kungen en gång har sagt hehe. Kanske måste man tillverka en egen lösning? Borde ju gå att dra ett rör från förg. fram förbi kylarn på nått sätt? eller ska luften bäst tagas från rutan? Scoopet behöver ju inte bli så högt men hur blir det med funktionaliteten om man bara passar in det över filtret? Samma effekt? Sen undrar jag lite hur det blir med lackeringen om det är nån som har erfarenheter. Kan man få exakt samm färg eller är det svårt? (ifall jag får för mig att köpa en ny huv!) Lägegr upp en bild på min icke coola hemsida så ni får en bild över verkligheten

Hej Frisk 
Du vet ju min highrisehuv jag satte på den tar luften ner från vindrutan i den "kammare" som luftrenaren hamnar i. Vill du ha en smooth huv så är nog det den optimala lösningen.
Sen det där med filter är lustigt köpte ett sånt där trekantigt som tar in luften uppifrån tänkte det skulle vara ballt tillsammans med huven...
Det visa sig dock att det bygger mycke högre än man tror huven gick inte igen ! Så det har jag sparat till Mustangen.
Hemligheten är att få en bottenplatta till filtret ovanpå förgasaren som bygger riktigt lågt. Jag parade ihop en Moroso bottenplatta med lagom högt filter och original överdel vart perfekt
Det blir trångt för gasvajer och sånt runt gasaren men med lite tålamod så blir det jättebra. Är övertygad om att du får ner ett sånt paket så det passar i en higrisehuv eller daytonahuv eller whatever u fancy
/Terner

Du vet ju min highrisehuv jag satte på den tar luften ner från vindrutan i den "kammare" som luftrenaren hamnar i. Vill du ha en smooth huv så är nog det den optimala lösningen.
Sen det där med filter är lustigt köpte ett sånt där trekantigt som tar in luften uppifrån tänkte det skulle vara ballt tillsammans med huven...
Det visa sig dock att det bygger mycke högre än man tror huven gick inte igen ! Så det har jag sparat till Mustangen.
Hemligheten är att få en bottenplatta till filtret ovanpå förgasaren som bygger riktigt lågt. Jag parade ihop en Moroso bottenplatta med lagom högt filter och original överdel vart perfekt

Det blir trångt för gasvajer och sånt runt gasaren men med lite tålamod så blir det jättebra. Är övertygad om att du får ner ett sånt paket så det passar i en higrisehuv eller daytonahuv eller whatever u fancy

/Terner

http://frisk666.tripod.com/bilder/¨
Inte jättebra bilder ... men dom togs innan garaget var helt färdigt och frugan ställde in det gamla bordet.... och dom där gamla kläderna... och mattorna ... och byråerna... och grannens kök
m.m..... 
Inte jättebra bilder ... men dom togs innan garaget var helt färdigt och frugan ställde in det gamla bordet.... och dom där gamla kläderna... och mattorna ... och byråerna... och grannens kök

Köp min gamla huv Frisk !! Du får den för kompispris så kan du labba med den hur du vill. Jag kan mattsvarta den innan leverans så stör den inte din fina lack
Huvstag ingår.
/Terner

/Terner

Tunt? Det behöver inte vara tunt. Normal höjd och ett EFFEKTIVT filter som kan suga i sig utan att luften stormar förbi i turbulensen. Finns hur mycket som helst som skulle duga.frisk skrev:Ok Terner. Du har ju sätt den live. Vet bara inte om ett tunt filter drar in tillräckligt med luft? Den ska ju ha i sig en del liksom..??
Hoppas du hittar hundarna

/Terner

-
- Corvetteexpert
Ska väl inte vara något problem med att få ner filtret under huven, du har ju ett L88-scoop.
Skaffa en drop base + 3 tum högt filter + X-streme lid så blir det så här:

Finns 1 cm i spel mellan filter och huv. Känns som luften räcker till min 468 iaf.
Skaffa en drop base + 3 tum högt filter + X-streme lid så blir det så här:

Finns 1 cm i spel mellan filter och huv. Känns som luften räcker till min 468 iaf.

Lasse E