Sida 1 av 1

Co halt AKUT

Postat: mån maj 18, 2009 20:11
av Storskurken
Fick ner slag på detta i besiktningen..För höga halter på tomgång..bytte olja och filter.. och har kört upp en tank soppa..men den gick inte igenom ombesiktningen iaf...är det stift och dylikt att kolla....eller ska man göra den klassiska...2 dunkar aspen miljö bensin....funkar 100%igt.

Jag..besiktigade igen..nu med 5 liter aspen och 15 liter 98 oktan..fick högre värden än första ombesiktningen..ligger runt 1,0..vad är nästa steg???luft filter,tändstift?spridare???Alla tips och funderingar välkommnas...tiden rinner ut...

Re: Co halt + hc halt

Postat: mån maj 18, 2009 21:24
av Jake
Finns många anledningar. om spridarna är orginal så är de nog inte så roliga. Kolvringsknas, nåt med EGRen? Vevhusventilationen? Dålig förbränning, kass luftfilter

Var ligger lambda? hur som så är det oförbrännda kolväten och koloxider. dvs antingen så får du in kolväten i förbränningen dvs olja. eller så förbränner du inte all soppa.

Re: Co halt + hc halt

Postat: tis maj 19, 2009 17:21
av Storskurken
Vart visst bara co halten som vart för hög nu...1,4 och gräns är0,5..blir till att köra miljö bensin...orkar inte skruva mer nu..