Är det någon som vet om man kan koppla ur däcksensorerna
I så fall Hur gör men !
Har en massa problem med att dom Hoppar i och ur
MVH
PG
CCSR
Koppla ur Däcksensorer
Re: Koppla ur Däcksensorer
Sensorerna är ju batteridrivna och sänder ut signal till bilens dator om trycket i däcken. Jag är tveksam till att du kan "koppla" bort dem. Tar du bort sensorerna så kommer du att få upp felmeddelande varje gång du startar och kör iväg eftersom datorn inte känner av någon signal från sensorerna.
Jag tror att det bästa är att åka och få bilen uppkopplad för diagnos och kolla av ev. felkoder, och åtgärda felet efter det.
Har du tillgång till kalibreringsinstrument för sensorerna så kan du testa med det. Till skillnad mot C-5:an som du kan lägga en magnet vid varje sensor för att datorn skall känna av dem så fordrar det ett instrument till C-6:an.
/Lars/
Jag tror att det bästa är att åka och få bilen uppkopplad för diagnos och kolla av ev. felkoder, och åtgärda felet efter det.
Har du tillgång till kalibreringsinstrument för sensorerna så kan du testa med det. Till skillnad mot C-5:an som du kan lägga en magnet vid varje sensor för att datorn skall känna av dem så fordrar det ett instrument till C-6:an.
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Hej Lars !
Löser det på följande sätt
bygger en lufttät cylinder lägger i alla givare !
Sätter på en luftventil trycker i luft så det räcker
Sen kan jag byta till R däck eller andra fälgar när jag vill
Men den bör vara i plast så att radiovågorna når igenom !
Återkommer med mer info när jag testat !
Trevlig Midsommar på er alla
MVH
PG
CCSR
Löser det på följande sätt

bygger en lufttät cylinder lägger i alla givare !
Sätter på en luftventil trycker i luft så det räcker
Sen kan jag byta till R däck eller andra fälgar när jag vill
Men den bör vara i plast så att radiovågorna når igenom !
Återkommer med mer info när jag testat !
Trevlig Midsommar på er alla
MVH
PG
CCSR
Problem är ju snillets barnmorska säg det
Skall bli kul at höra hur det går för dig, men rent teoretiskt låter det väl ok!
/Lars/

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Hello !
man gör tydligen så i landet i väster
enligt utsago !
Håller på och kollar lite på deras sidor
MVH
PG
CCSR
man gör tydligen så i landet i väster
enligt utsago !
Håller på och kollar lite på deras sidor

MVH
PG
CCSR
-
- Corvetteälskare
Eller också så trycker man bara bort felmed. så fort det dyker upp när man startar.. känns som lite mindre jobb.
Har kört utan i 3v nu.
Har kört utan i 3v nu.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Jo men problemet är bara att du "fyller" din dator med felkoder, det blir ju en varje gång du startar!
/Lars/
/Lars/
-
- Nykomling
Jag har monterat mina trycksensorer i en lufttätburk och det funkar bra. Men den måste vara av plast det går inte med plåt för då får sensorerna inte kontakt med bilens dator.