Sämskin ????

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Sämskin ????

Inlägg av Torsten »

Dum fråga kanske ...men jag har testat både riktigt sämskin å syntetiskt.......ledsnade på bägge å tog en vanlig halvsliten frotehanduk å det funkade dubbelt så bra ........så varför använder man sämskin .....?????
Senast redigerad av Torsten den tis aug 25, 2009 20:40, redigerad totalt 3 gång.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Sämskin ????

Inlägg av Ingo »

Sämskskinn suger vatten väldigt bra.
problemet är att bli av med uppsuget vatten,är tungt att vrida ur,men finns ju speciella verktyg för det också.
en frottehandduk bär ju mycket vatten men det brukar inte bli riktigt torrt med handduken.
Men jag kör med gummiskrapa först,och är den någorlunda välvaxad så blir det inte mycket kvar att suga upp efteråt.
Men slarvor från tshirts o dyl tycker jag funkar bäst i dörrgångar o dylika ställen..
C5LKPG
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5LKPG »

Finskt sämskskinn, det sämska som finsk... :wink:

Använder syntetskinn och tycker det fungerar riktigt bra. Tror det är av märket Turtle.
Upplever att glansen ökar en del men det kanske bara är psykiskt.

Vanlig frotte´är ju smidigt. Bara att kasta in i tvättmaskinen så har man fräscha handdukar varje gång.
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torsten »

Jo just så jag gör ......bilen är polerad å blank ...skrapar den med siliconskrapan först ......sen på med frotehanduken.....blir lika blankt å torrt med en gång...sen glider den mycket lättare på lacken med .........bara att slänga i maskin sen .....
Användarens profilbild
Björn L
Rookie
Rookie

Inlägg av Björn L »

Det finns bara ett sätt :wink:
1/ Efter tvätten köra med lövblåsen
2/ mikrofiberduk med Adams detail spray http://www.adamspolishes.com/ för att ta bort de sista dropparna
3/ därefter det viktigaste - höghastighetspolering :lol:
Det är aldrig för sent att ha en lycklig barndom.
C6 Coupé -07 Machine Silver A6 Z51 B&B Fusion
Skriv svar