Sida 1 av 1

ZR1:a

Postat: mån aug 31, 2009 19:54
av madcow
Hittade en ZR1:a på blocket...
Det suger i Corvette-tarmen - har ju varit utan i 2 år nu...
Den finns i Eskilstuna - någon som vet något om den

http://www.blocket.se/sodermanland/Corv ... 371849.htm

Re: ZR1:a

Postat: mån aug 31, 2009 20:22
av Vettemannen
madcow skrev:Hittade en ZR1:a på blocket...
Det suger i Corvette-tarmen - har ju varit utan i 2 år nu...
Den finns i Eskilstuna - någon som vet något om den

http://www.blocket.se/sodermanland/Corv ... 371849.htm
Vet inte om jag sett den överhuvudtaget, kan inte minnas den iaf.


/Benny

Re: ZR1:a

Postat: mån aug 31, 2009 20:47
av 745
På bilden ser det inte ut som bilen står i Svensk villaträdgård (Jag kan förstås ha fel) kan det vara så att den nyligen har kommit från ex.vis staterna? I sådanna fall är det ju bara att börja med ett Carfax

Re: ZR1:a

Postat: mån aug 31, 2009 20:49
av COOLMACHINE
Har för mig att ZR-1 1990 inte hade 400 hk utan 385 hk, sista året den tilverkades 1995 hade den 405 hk.

Re: ZR1:a

Postat: mån aug 31, 2009 22:02
av madcow
745 skrev:På bilden ser det inte ut som bilen står i Svensk villaträdgård (Jag kan förstås ha fel) kan det vara så att den nyligen har kommit från ex.vis staterna? I sådanna fall är det ju bara att börja med ett Carfax
Yepp.... Alltid bra att ha ett reg.nummer och ett VIN-nummer

Re: ZR1:a

Postat: mån aug 31, 2009 22:07
av madcow
COOLMACHINE skrev:Har för mig att ZR-1 1990 inte hade 400 hk utan 385 hk, sista året den tilverkades 1995 hade den 405 hk.
Helt riktigt... 90-92 hade 375 hk, 93-95 hade 405....
Även vridet skiljer....

Om man skaffar sig en ZR1:a skall den vara original... åtminstone om man betalar de extra 50-100' som den kostar jämfört med en "vanlig" C4:a

Och har man moddat skall alla originalprylar vara med...

Annars kan man ju lika gärna preppa själv