Vette.se har två olika coilover kitt till C4.
(Men hör gärna med Vette parts & Corvette Sweden om dom har något bättre.)
Vilket som är bäst beror ju på vad man är ute efter och jag tror att Vette´s båda funkar helt OK till gatkörning och någon enstaka bankörning.
Om du sedan vill ha något värre kan nog Öhlin m.fl. plocka fram ett kitt till dig, men då pratar vi om helt andra kostnader.
Jag började se över bl.a. väghållningen på min C4 för ett år sedan.
Det här är vad jag kom fram till:
C4an är mjuk i karossen.
C4ans fjädring är hyffsat välavstämd.
Det innebär att om man ska förbättra fjädringen krävs att man styvar upp bilen (Svårt/omöjligt att få till fjädringen på en flexande bil)
Fördelar med Coil-over är bl.a. att dom är mer lättjusterade, och sedan ska dom ge bättre väghållning än bladfjädrar(men ännu viktigare är att man ställt in chassit riktigt vilket inte är helt lätt)
Jag kom då fram till följande två alternativ:
A: Styva upp bilen(bur) och byta fjädring, dämpare, krängare, bussningar & div stag
B: Byta bussningar & stötdämpare. (Och sedan fortsätta med A om jag inte blev nöjd)
Jag valde B
Sagt & gjort en uppsättning ställbara Koni inhandlades och monterades.
Byte av bussningar skulle göras vid en större genomgång av bilen(som fortfarande inte är gjord

)
Jag är mycket nöjd med mitt val och kan rekommendera dig att göra det samma om du inte har för avsikt att köra mycket bana.