Hejsan !
Tänkte höra om någon har erfarenhet av kompressor och besiktning.Har hört att en del besiktningstekniker inte ser "blundar" eller bryr sig, och en del kräver
typning av vettar med kompressormatning.Har själv lite fundering på att införskaffa kompressorkit till min 90 cupé!,men man vill ju inte montera på grejorna
och sedan vara tvungen att slänga av kitet för att få igenom vetten.
Besiktning med kompressor.
Besiktning med kompressor.
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Re: Besiktning med kompressor.
Här https://forum.clubcorvette.se/viewto ... ing#p64571 finns det mer info.
Lycka till
Lycka till
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Besiktning med kompressor.
Brukar plocka bort kompressorn som är en procharger 600b och sätta på orginal rem och orginal luftfiltret.Tar kanske en timme.Dumt att reta besiktningsgubbarna i onödan när man kör en 383a på e85! 
