hjälp med pollybussningar

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 589
Blev medlem: sön nov 05, 2006 19:24
Ort: Uppsala

hjälp med pollybussningar

Inlägg av Scania »

Håller på att montera polybussningar på kränghämmaren.
Fick efter lite pyssel dit den som sitter ytterst på kränghämmaren men den undre sitter i undre bärarmen. Nån som har bra tips på hur man får ut den utan att ta av bärarmen.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Robie
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 165
Blev medlem: tis jun 24, 2008 21:46
Ort: Värnamo

Re: hjälp med pollybussningar

Inlägg av Robie »

Mothåll i skruvstädet och pressa ut tänk på att det även är en liten bit metall som ska bort som dock är kvar på bilden under gjorde en liten tabbe där hehe kan även hjälpa att värma lite.
Personligen hittade jag en hylsnyckel som passade perfekt att pressa med.

Bild
http://www.garaget.org/Robie88

Projektblogg på min Corvette!
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=9307

Big boys drive big toys! ;)
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 589
Blev medlem: sön nov 05, 2006 19:24
Ort: Uppsala

Re: hjälp med pollybussningar

Inlägg av Scania »

Mina ser inte så ut, utan det är ett hål i bärarmen med ett metallrör i (som ska sitta kvar)med en bussning i.
Känns lite drygt att ta loss hela undre bärarmen för det. Men det löser sig nog (brukar göra det efter ett par öl)
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Robie
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 165
Blev medlem: tis jun 24, 2008 21:46
Ort: Värnamo

Re: hjälp med pollybussningar

Inlägg av Robie »

Satt en bussning med ett rör i på min också dock är dom bortplockade på bilden bara den yttre metallen kvar
orginalbussningen består av metall - gummi - metallrör
Polybussningen består av gummi - metallrör (iaf min energy suspension)
Sen genom metallröret löper skruven.

Jo öl är en problemlösare :mrgreen:
http://www.garaget.org/Robie88

Projektblogg på min Corvette!
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=9307

Big boys drive big toys! ;)
Skriv svar