Hej
Finns det någon/ra som kan komma med lite korta kommentarer angående den nya motorn med direktinsprutning som kom -82
82-ans motor ?
Re: 82-ans motor ?
Om det L83 Crossfire du menar så är den inte direktinsprutad utan har TBI sprut med 2 spjällhus. Inga direkta fördelar - en TPI spöar detta sprut i alla kategorier.
MN
MN
Okey lite segare alltå
Funktionsmässigt då ?? och reservdelar??

Funktionsmässigt då ?? och reservdelar??
Funkar helt OK i en originalmaskin. Min -84 gick på ca 1 liter/mil på långkörning, smidig som de flesta insprutare. Inga konstigeter med delar, villa minnas att själva spridarna koster en del men det är ju bara 2 st.
Skall du trimma lägger du detta sprut på hyllan. Jag körde med portat insug, ngt vassare kam, rensat avgas och lätt masserade L98 alutoppar. Blev ngt bättre men det var inte så att huvudet slets av nacken vid pådrag....
MN
Skall du trimma lägger du detta sprut på hyllan. Jag körde med portat insug, ngt vassare kam, rensat avgas och lätt masserade L98 alutoppar. Blev ngt bättre men det var inte så att huvudet slets av nacken vid pådrag....

MN
Tackar så mycket
M Nordin skrev:Funkar helt OK i en originalmaskin. Min -84 gick på ca 1 liter/mil på långkörning, smidig som de flesta insprutare. Inga konstigeter med delar, villa minnas att själva spridarna koster en del men det är ju bara 2 st.
Skall du trimma lägger du detta sprut på hyllan. Jag körde med portat insug, ngt vassare kam, rensat avgas och lätt masserade L98 alutoppar. Blev ngt bättre men det var inte så att huvudet slets av nacken vid pådrag....![]()
MN