82-ans motor ?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
legos
Nykomling
Nykomling

82-ans motor ?

Inlägg av legos »

Hej
Finns det någon/ra som kan komma med lite korta kommentarer angående den nya motorn med direktinsprutning som kom -82
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: 82-ans motor ?

Inlägg av M Nordin »

Om det L83 Crossfire du menar så är den inte direktinsprutad utan har TBI sprut med 2 spjällhus. Inga direkta fördelar - en TPI spöar detta sprut i alla kategorier.

MN
legos
Nykomling
Nykomling

Inlägg av legos »

Okey lite segare alltå :(
Funktionsmässigt då ?? och reservdelar??
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Funkar helt OK i en originalmaskin. Min -84 gick på ca 1 liter/mil på långkörning, smidig som de flesta insprutare. Inga konstigeter med delar, villa minnas att själva spridarna koster en del men det är ju bara 2 st.

Skall du trimma lägger du detta sprut på hyllan. Jag körde med portat insug, ngt vassare kam, rensat avgas och lätt masserade L98 alutoppar. Blev ngt bättre men det var inte så att huvudet slets av nacken vid pådrag.... :D

MN
legos
Nykomling
Nykomling

Inlägg av legos »

Tackar så mycket
M Nordin skrev:Funkar helt OK i en originalmaskin. Min -84 gick på ca 1 liter/mil på långkörning, smidig som de flesta insprutare. Inga konstigeter med delar, villa minnas att själva spridarna koster en del men det är ju bara 2 st.

Skall du trimma lägger du detta sprut på hyllan. Jag körde med portat insug, ngt vassare kam, rensat avgas och lätt masserade L98 alutoppar. Blev ngt bättre men det var inte så att huvudet slets av nacken vid pådrag.... :D

MN
Skriv svar