Hej
Har några funderingar ang. framljusen på min c5 z06 -02 (har 4st EU-bakljus)
Såhär funkar ljusena nu:
Läge 0: inga ljus lyser
Läge 1: parkering fram + bak lyser
Läge 2: halvljus/heljus lyser
Grejen är att det inte sitter några dimljus på z06 orginal och gör man omkring med bara p-ljus så blinkar alla bilar på en, och halvljus kan man ju inte åka omkring med.
Så jag ska borra ett litet hål i framblinkers huset och sätta i en lampa där istället, men kan man ta strömen från p-ljuset eller måste den lampan också lysa?
Sen så undrar jag varför p-jus + blinkerserna lyser när man låser upp bilen med fjärren, på min förra c5 så lyste bara p-ljuset när man låste/låste upp bilen.
Framljus omkoppling
-
- Corvettefantast
Framljus omkoppling
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
Re: Framljus omkoppling
Japp, parkeringljuset måste också lysa. När jag köpte min bil satt det små positionsljus i grillen, dom plockade jag bort och körde endast på dimljusen på dagarna. Det gick ju bra tills jag skulle besikta, det var bara att montera tillbaka positionsljusen. Enligt besiktningssnubben skall p-ljuset lysa samtidigt.
Även på min bil lyser parkeringljus och blinkers när jag använder fjärrdosan, precis som det ska
Även på min bil lyser parkeringljus och blinkers när jag använder fjärrdosan, precis som det ska

Med en schysst C5:a slår du hela trafikpolisen med häpnad
gearbox blogg:
http://www.sporthoj.com/blogg/?gearbox
gearbox blogg:
http://www.sporthoj.com/blogg/?gearbox
-
- Corvettefantast
Re: Framljus omkoppling
Gearbox skrev:Japp, parkeringljuset måste också lysa. När jag köpte min bil satt det små positionsljus i grillen, dom plockade jag bort och körde endast på dimljusen på dagarna. Det gick ju bra tills jag skulle besikta, det var bara att montera tillbaka positionsljusen. Enligt besiktningssnubben skall p-ljuset lysa samtidigt.
Okej då får väl p-ljuset lysa också då.
Oker låter ju konstigt att blinkers och bakljusen + p-ljus lyser när man öppnar låser upp bilen, tycker ju bara p-ljus ska lysa men men

finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!