Fick tips om Craywheels och att de hade en konfigurator (alltså att man kan se fälgen på sin bilmodell) Hittade en fälg som jag gillade ( Manta ,svarta med krom ) Min lokala däckhandlare
beställde dessa genom TSW. När väl däcken skulle monteras visade det sig att däcksensorerna inte ligger an mot fälgen och glipar ca 1 cm, vilket kan skapa vibrationer ?
Konstigt att de som gör fälgar till Corvette inte har bättre passning, nu är mail skickat till USA
till tillverkarna hur man ska lösa detta, kanske blir det nya fälgar. Corvette Central säljer
och rekommenderar dessa fälgar. Är det någon som råkat ut för samma problem
Däcksensor C6 ej monterbar på Crayfälgar ?
-
- Nykomling
-
- Corvettefanatiker
Re: Däcksensor C6 ej monterbar på Crayfälgar ?
Hejsan !
Det är kanske som nån skrev i en tråd här förut, Bolt On
vet amerikanarna vad det betyder ? !
!!
Hälsningar / Peter A
Det är kanske som nån skrev i en tråd här förut, Bolt On
vet amerikanarna vad det betyder ? !

Hälsningar / Peter A
- Corinthian
- Corvettefanatiker
Däcksensorerna ska inte ligga mot fälgen utan ha ett litet mellarum mellan "mätdosan" och fälgbanan.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
-
- Nykomling
Jag råkade ut för samma sak när jag köpte mina Forged 946 från WCC. Där var det förborrade hål som sensorerna skulle sitta i men det gick inte att montera dem i dom hålen därför att dom tog i styrstagen i framvagnen vid fullt ratt utslag. Så jag fick plugga dessa hål och lägga sensorerna i en trycktät burk i bagage luckan. Dessa fälgar är monterade på många USA bilar har jag sett så det där med Bolt on har jag också funderat på hur det funkar i USA. Pratade med WCC om detta och dom skickade mig ett fälgband en stor slangklamma som jag skulle montera fast sensorerna med i fälgen. Fälgbandet ligger kvar i garaget och kommer aldrig att bli monterat.