Corvette bokstäver bak
Corvette bokstäver bak
Jag ska montera Corvette bak på min 73 cabbe. Någon som har måtten hur dom ska sitta eller vet var man kan hitta?
-
- Corvettefanatiker
Re: Corvette bokstäver bak
Hejsan !
Det fanns en -73 coupe till salu på Blocket, på den så satt
Corvette märket i linje med centrum av baklysena + mitt i mellan !
Sen om det är rätt eller fel vet jag inte !
!
Det fanns en -73 coupe till salu på Blocket, på den så satt
Corvette märket i linje med centrum av baklysena + mitt i mellan !
Sen om det är rätt eller fel vet jag inte !

Ja det har jag sett men avstånd eller en mall att följa skulle ju varit bra
-
- Rookie
Jag håller just på och demonterar min bil, så jag kan mäta och ta lite bilder..
Min är visserligen en 71:a, men jag tror att bokstäverna sitter på exakt samma plats...
Min är visserligen en 71:a, men jag tror att bokstäverna sitter på exakt samma plats...
-
- Rookie
Jag trodde att jag skulle hinna plocka loss bokstäverna ikväll, men tyvärr kom jag inte så långt..
I helgen ska jag demontera bokstäverna, och kan då mäta ut alla monteringshål exakt om det är av intresse.
Tillsvidare har jag bara detta att erbjuda...

I helgen ska jag demontera bokstäverna, och kan då mäta ut alla monteringshål exakt om det är av intresse.
Tillsvidare har jag bara detta att erbjuda...

Tack så mycket. Om det hade gått att göra en mall för att kunna borra efter den hade det varit jättebra. Jag är medlem 2141. Betalar gärna för frakten om du skulle kunna skicka en sådan.
Har du möjighet att komma åt på insidan? Vet att det är trångt men om det går att känna på ojämnheter i plasten där det tidigare har varit hål för bokstäverna så kanske det kan vara en liten vägledning.
/Bernt
/Bernt
-68 C3 Coupe 327/350
-10 C6 GrandSport
-12 Volvo V70 T6
Tidigare: -03 C5 Convertible. HD Sportster 883R -02. C5 Coupé -02. -69 Convertible 427/400. Två 73:or med 454. Pontiac Trans AM 1970. Renault Gordini 1967. Honda CBX 1000. GoldWing 1976, mm, mm.
-10 C6 GrandSport
-12 Volvo V70 T6
Tidigare: -03 C5 Convertible. HD Sportster 883R -02. C5 Coupé -02. -69 Convertible 427/400. Två 73:or med 454. Pontiac Trans AM 1970. Renault Gordini 1967. Honda CBX 1000. GoldWing 1976, mm, mm.
Ok, ska kolla det.
Roger
Roger
-
- Rookie
Jag har varit tvungen att prioritera om lite med jobbet på bilen, så jag har tyvärr inte hunnit få bort bokstäverna ännu..
Men jag ska absolut fixa någon slags mall till dig. Det dröjer lite till, men det kommer!
Men jag ska absolut fixa någon slags mall till dig. Det dröjer lite till, men det kommer!