
Bilen är en 1993 C4 Automat cabbe som ska få en preppad LS6a från en 2004 Z06. Vi gör det inte så enkelt för oss utan vi kommer köra den senaste motorstyrningen med elektroniskt spjäll och pedal från GM Performance OCH vi behåller den preppade TH700 lådan i bilen....... Vi kommer också byta bakaxeln till en DANA44 för att få en bättre utväxling och hållbarhet. Vi kommer säkerligen stöta på en del överraskningar under projektets gång men alla problem går att lösa, eller hur

Vi tänkte lägga upp lite bilder och text här under byggets gång, kommentera gärna eller varför inte komma förbi oss och kika!
Vi börjar med lite bilder på bilen, den har ingen AC och ägaren vill inte ha det så det underlättar lite

Ganska så original, bara ett eftermarknadsinsug som är monterat.
Alla delar som ska i bilen, LS6 motor, aluminumkylare, fläktpaket, motorstyrning, kabelstam med säkringsbox, pedal, startmotor, generator, styrservopump med behållare, bränslepump, tändkablar, specialanpassade headers för denna typ av konvertering, motorfästen/kuddar, våra egna vattenskurna adapterplattor för motorfästena. Sen är det en del som inte har med själva motorkonverteringen att göra och det är, DRM coilovers, hawk bromsbelägg, stålomspunna bromsslangar, DANA44 bakaxel. Vi kommer också sätta dit kraftigare krängningshämmare(finns inte med på bilden).
Efter en dags arbete, allt urrivet i motorrum och under bilen. Imorgon åker motor och låda ur bilen.
Fortsättning följer - vette.se teamet