Har sedan barnsben alltid haft en dröm/ett mål att köpa en Corvette. Fokus ligger på en C5:a, har fått uppfattningen efter att jag läst på, pratat med folk; att jag ska fokusera på 2001 och framåt. Har läst alla trådar angående frågeställningen, vilken årsmodell etc. Men önskar mer kött på benen, alla tips och råd mottages tacksamt.
Är det någon som har erfarenhet av att importera, så vill jag gärna höra era synpunkter.
Köpa C5
-
- Corvetteälskare
Re: Köpa C5
Jag tycker du ska leta efter en bil ifrån 2002-2004a.Om du köper en 01a finns risken att du får en bil med hög oljeförbrukning och piston slap.01orna hade dåliga kolvringar vilket gör att många drar olja.En del mer en andra.Vissa drar inget alls.Dom har antagligen åtgärdats av GM eftersom det var ett recall på denna årsmodel p.g.a detta.Det har förekommit att ventilfjädrarna har gått av på 02orna.Men det har gällt 2002 Z06.Jag vet inte om även vanliga C5an hade några problem med det.Inget jag hört i alla fall.Hur som hälst är alla årsmodeller väldig rubusta och bra bilar med lite fel.Kolla carfax på den bil du tänker köpa.Det säger inte allt men en del.Köper du en bil av någon i klubben så är det i regel en bra bil.Som många känner till.Om du ska importera en bil ifrån USA så är det mycket papper du behöver.Samt en hel del ombyggnader för att klara bilprovningens regler som kostar en del om du inte gör jobbet själv.Lycka till
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)