Har ett el fel på min Corvette 71, när jag vrider på tändningen så försvinner ALL el !!!!!!! Sedan kan jag inte få någon el på 3-4 timmar. Men om jag bara testar torkare,blinkers eller bensinpump utan att först ha vridit på tändning så har jag el förutsatt att jag INTE först har försökt starta bilen. Summa sumarum, jag kan INTE starta bilen för jag har ingen el, är det jord fel eller vad ????
som vanligt e jag ute och utalar mig... det e bara för att jag inte får en syl här hemma!! e gift och har två barn... båda tjejer!! lol... mina startmotorkablar var så skavda att dom kortslöt.. det var därför jag tänkte på det men det e säkert nått annat fel! men garanterat ett kortslutningsfel!! nu var jag där igen... tror jag ja.. hehe nä lyssna inte på mig!! Låt experterna tala istället kan ju vara kortis i tändlåset också..
en fundering... jag hade ett liknande fenomen, dock i min lastbil men principen e ju densamma i grund o botten. Vad händer om du startar med startkabel? min startmotor var uppsliten vilket gjorde att den förbrukade mycket mer ström än normalt. Detta i sin tur gjorde att batterierna inte orkade med så dom la oxå av till slut. Alla andra funktioner fungerade bilen när jag gjorde som du men om jag försökte starta så försvann all ström. Jag kunde dock starta den med kablar, då var det ju 2 friska batterier som tog smällen... Men som sagt, detta va bara en tanke.