
Bilstein
Re: Bilstein
Tror att du skall ta o titta på dessa också.
http://www.trackspecmotorsports.com/pfa ... hocks.html
http://www.trackspecmotorsports.com/pfa ... hocks.html
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Bilstein
Nån som provat och kan ge något omdöme? Undrar förresten vem som tillverkar dom, det lär ju inte vara Pfadt själva?Tror att du skall ta o titta på dessa också.
http://www.trackspecmotorsports.com/pfa ... hocks.html
Har själv provat Koni på andra bilar och varit mycket nöjd och eftersom dom går att justera kan det knappast bli fel. Nu är ju Koni nära dubbla pengen mot Bilstein och om Koni är värt merpriset vet jag inte. Det är nog att man får rätt setting som är det viktigaste.
Ex C5 Z06 2002
Re: Bilstein
http://forums.corvetteforum.com/c6-z06- ... e-1-a.html
http://forums.corvetteforum.com/c5-gene ... uck-2.html
http://forums.corvetteforum.com/c5-gene ... uck-2.html
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: Bilstein
B6 är den som kallas Heavy Duty och B8 är Sport versionen.mse skrev:Jag funderar på att handla Bilstein stötdämpare. Det verkar finnas två olika settings, B6 och B8. Vilken av dom är det man ska ha om man prioriterar väghållning?
Bilstein B6 Heavy Duty gas pressure shocks and struts are the ideal choice for most vehicles, including full-size sedans, SUVs and trucks. These shocks provide improved handling and stability, without sacrificing ride comfort. They offer super damping ability that makes them ideal for the driver who demands superior performance, while maintaining an exceptional street ride.
Bilstein B8 Sport shocks and struts deliver absolute mastery of the road surface for the performance-minded driver. Designed to push a car’s suspension to its performance peak, these shocks are specifically suited for use with special lowering springs in combination with anti-sway bars or other suspension upgrades.
Det har gått ut många bilar från oss nu på vårkanten med PFADT's Johnny O'Connel paket dvs dämpare med matchade krängningshämmare. Det är nog en av de bästa uppsättningarna så länge som du vill behålla bladfjädern, för att citera en kund 'känns som en helt annan bil - mycket stabilare, ingen svajig bakända och jag har mer kontroll med bibehållen komfort'. När de kommer tillbaks efter första provkörningen så är det med ett stort leende

PFADT använder inga kinadämpare i sina produkter utan de samarbetar med kända tillverkare, tex de nya justerbara coiloversen är öhlinsdämpare.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 134
- Blev medlem: sön mar 09, 2008 10:57
- Ort: Kolsva (Köping)
Re: Bilstein
Definitift ett bra val med Bilstein Sport, som är upp mot 20% styvare än originaldämparna. Ger en markant stabilare gång i hög fart, där eventuella tidigare tendenser till gungig gång helt försvinner.mse skrev:Jag funderar på att handla Bilstein stötdämpare. Det verkar finnas två olika settings, B6 och B8. Vilken av dom är det man ska ha om man prioriterar väghållning?
Visst, man kan betala mer och få ännu bättre väghållning med mer avancerade system, men för gatkörning uppåt 250 fungerar Bilstein Sport riktigt bra.
Och priset en överraskning - 4 st Bilstiein Sport till C5 eller C6 kostar bara 3.943:- hos oss.

Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!