Förstärkning av 700 låda?
-
- Corvettefantast
Förstärkning av 700 låda?
Det pratas om att man bör förstärka lådan när man trimmar på. Vad är det egentligen som förstärks? och vilken firma ska man vända sig till? Själv har jag en automatlåda och inte vill jag att det ska skrammla till i den när det blir mera mos i maskineriet. 

- Skp
- Corvettefantast
Jackie Hymander i Sthlm (JH-Autmatlådeservice) har preppat en 700-låda till mig med ett gott resultat, till slut rasade jag även den men det tog tre-fyra år med en hel del kreativ körning och fullgasväxlingar.
700-lådan är egentligen ingen bra låda att ha efter en preppad motor, man bör undvika fullgasväxlingar om möjligt!!!
Stefan
700-lådan är egentligen ingen bra låda att ha efter en preppad motor, man bör undvika fullgasväxlingar om möjligt!!!
Stefan
-
- Corvettefantast
Du skrev i ett annat inlägg att du hade nästan 400 bänkade hästar tror jag. Hur vass kam har du i din maskin och lyft? När jag talar om hur mycket lyft jag kommer att få så säger dom att jag kommer att få byta turbin för att huvudtaget få den att gå på tomgång, om jag inte ska ställer upp den och sprätta grus varje gång jag lägger i drivern. Du kanske inte har automat? Jag är säker på en sak i alla fall det är många förståsigpåare man möter när man diskuterar trim!
Ha nu en trevlig sommar och åk mycket.
(ZZ-9 cam with 1,6: Lift 515/554)

- Skp
- Corvettefantast
Först telefonnumret till Jackie hymander 08-6683311
Lyft har jag .540 & .550 om jag inte missminner mig
vid 050 lyft har jag 230/244 I/E (Nästa sommar I/E .610/.612 duration vid 050 blir 244/258, och det funkar jag har kört den kammen tidigare i motorn men tomgångsdrivning blir katastrofal om man skall klara avgasreningen, vilket man inte gör om man inte kör med ren sprit, den motorn skall ner i en manuellt växlad bil istället, målet är runt 500hk vid 7000rpm)
Med standard turbin är det inte roligt den driver alldeles för hårt även om man er ett designat chip från tex. TPiS med högre tomgång.
Just nu har jag standard chippet med orginal spridare som styrs mha
UNI-chip. Motorn klarar inte av att gå själv på tomgång med växel i, det krävs att man västerfotsbromsar och möter upp med ett lätt gaspådrag.
Kör så det ryker
Stefan
Lyft har jag .540 & .550 om jag inte missminner mig
vid 050 lyft har jag 230/244 I/E (Nästa sommar I/E .610/.612 duration vid 050 blir 244/258, och det funkar jag har kört den kammen tidigare i motorn men tomgångsdrivning blir katastrofal om man skall klara avgasreningen, vilket man inte gör om man inte kör med ren sprit, den motorn skall ner i en manuellt växlad bil istället, målet är runt 500hk vid 7000rpm)
Med standard turbin är det inte roligt den driver alldeles för hårt även om man er ett designat chip från tex. TPiS med högre tomgång.
Just nu har jag standard chippet med orginal spridare som styrs mha
UNI-chip. Motorn klarar inte av att gå själv på tomgång med växel i, det krävs att man västerfotsbromsar och möter upp med ett lätt gaspådrag.
Kör så det ryker
Stefan
-
- Corvettefantast