Sida 1 av 1

Mesig Tuta

Postat: fre aug 06, 2004 9:45
av madcow
Häpp!

I dag höll det på att smälla, någon förbannad turist i riskokare byter fil utan att se sig för :evil: - vad gör man - jo som Italienarna - hänger på hornet, skickar plattan i mattan samtidigt som man viftar med långfingret :twisted:
Men vad händer - tutan piper ju som en mus :(

Detta MÅSTE åtgärdas :!:
Någon som har några rekommendationer ?
Själv har jag haft kompressorhorn på bland annat min Wrangler och en Maserati

Några installationstips ? Jag vill helst slippa dra nytt kablage etc, bara byta ut befinliga tutor - det kanske finns några vettiga utan kompressor att byta till....

Postat: fre aug 06, 2004 12:49
av k_line
Jag instämmer! Man får inte riktigt rätt pondus i bilen med orginal-hornet då konflikter infinner sig på vägarna. Skulle vara intressant att höra om någon bytt till någon kraftfullare variant.

Postat: fre aug 06, 2004 23:12
av Lasse-HBG
alltså, detta låter förmodligen helt tokigt eller så har jag väl ett fel på mina horn som gjorde att det blev bättre.... :?
Men på mina (förmodade) original-horn sitter en liten liten skruv, ungefär mitt på höljet. Jag skruvade på dessa och helt plötsligt hade jag en signal som nästan påminde om min lastbil! Ja, det där sista va väl en överdrift. Den har ju kompressorhorn av den större modellen, men iallafall.

Postat: lör aug 07, 2004 14:24
av madcow
Ahhhh....
:lol:
Måste testas omedelbart :!:

Postat: tis aug 10, 2004 15:18
av hblomqui
Tjena,

Jag hade samma problem på min C5:a, och jag köpte nya 'snäck-horn' på Biltema och monterade på samma ställe som orginalen med orginal kablage (fast nya kontakter så klart....)

Billigt och bra!

/H

Postat: ons aug 11, 2004 11:29
av GTA
jag köte 2st horn på skroten (från en BMW för de har samma) dom kostade 25:- styck.