Sida 1 av 1
Bakljus C5
Postat: sön okt 19, 2003 17:19
av Tomas
HEJ! Har nyligen köpt en Corvette som ursprungligen tagits in från USA. Bytte bakljus till Europeiska men dessa fungerar endast som blinkers trots att dom även är röda. Finns det alternativ där man kan ha de yttre ljusen tända som bakljus hela tiden. Även intesserad av info kring möjlighet till dimljus fram för att slippa köra med huvudljusen uppe hela tiden. Helst i något integrerat arrangemang.
Tomas
Postat: sön okt 19, 2003 19:35
av Max M
Din bil borde ha dimljus orginal. Vad gäller bakljus kan jag scanna ett elchema och meila. Hör av dig om du är intresserad.
Max
Re: Bakljus C5
Postat: ons okt 29, 2003 10:06
av vette.se
Tomas skrev:HEJ! Har nyligen köpt en Corvette som ursprungligen tagits in från USA. Bytte bakljus till Europeiska men dessa fungerar endast som blinkers trots att dom även är röda. Finns det alternativ där man kan ha de yttre ljusen tända som bakljus hela tiden. Även intesserad av info kring möjlighet till dimljus fram för att slippa köra med huvudljusen uppe hela tiden. Helst i något integrerat arrangemang.
Tomas
Jag har en US bil, det är ganska enkelt att koppla om så att all fyra lyser rött som vanliga bakljus/bromsljus samt att du får blinkers i orange. Du kan göra det själv vilket kan vara lite pyssel eller köpa ett färdigt lampkit, då behöver du bara plugga in kablarna och klippa en vit kabel vid bromspedalen(se bilden nedan) annars lyser blinkersen när du bromsar.
När det gäller framljusen så kopplar man om så att den lilla lampan bakom oranga glaset är ihopkopplad med stora oranga lampan. Den stora oranga lampan har två glödtrådar och du ska bara använda den ena.
Den kabel som blir över kopplar du till en vit lampa som du gör hål för i lamphuset så att den lyser framåt. Du måste också ta bort säkringen för DayTimeRunning light (säkring#2 i säkringslådan under huven). Funktionen blir då följande, på dagtid slå på parkeringsljus, på kvällstid halvljus som vanligt. Besiktningen godkänner detta.
Utnyttja MAX M's erbjudande att scanna schemat så blir ovanstående begripligt, det är lite svårt att beskriva
Så här ser min ut
