Fjädermontering bak och fram
Fjädermontering bak och fram
Jag tänkte montera dit mina fjädrar på min fram och bakvagn men det blit väldigt fel vinklar och dessutom bottnar jag dom övre spindellederna när jag ska montera dit fjädern, finns det nåt sätt som det ska ske på lr är det bara att skruva dit dom och dom sjunker ihop i takt med att bilen blir tyngre? Den väger ju knappt 950kg nu..
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Re: Fjädermontering bak och fram
Nån här inne måste väl veta hur man går till väga för att montera dit bladfjädrarna på en c5a?
Eller ialla fall veta vart man kan läsa sig till det
Eller ialla fall veta vart man kan läsa sig till det
950 kg är ju bara 2/3 av vad en C5an väger (1550)afa_77 skrev:Jag tänkte montera dit mina fjädrar på min fram och bakvagn men det blit väldigt fel vinklar och dessutom bottnar jag dom övre spindellederna när jag ska montera dit fjädern, finns det nåt sätt som det ska ske på lr är det bara att skruva dit dom och dom sjunker ihop i takt med att bilen blir tyngre? Den väger ju knappt 950kg nu..
och fjädern sätter sig ganska mycket när du har kört ett par varv runt kvarteret sen fins det ju sänkbultar
som tex vette.se säljer
/Jerka
Då är det min nuvarande vikt på bilen som spökar till det, får montera ihop det och sen sjunker det väl på plats eftersom att bilen blir tyngre.. Tack för hjälpen