Jag undrar om Corvetteklubben har något arrangemang i Stockholm med omnejd för att ta banracinglicens nu under vintern?
//Ricky.
Moderator: ornet
Vi har inga planer på en egen kurs. Men titta gärna i SBFs kurskalender:Ricky skrev:Halloy.
Jag undrar om Corvetteklubben har något arrangemang i Stockholm med omnejd för att ta banracinglicens nu under vintern?
//Ricky.
Strålande ännu ett steg mot mer oldies racing. Hoppas att det blir fler som hänger påRicky skrev:Ser ut som vi blir minst 2st med "Oldies" på den kursen.![]()
//Ricky.
Jajamensan lillebror. Nu är jag anmäld.Ricky skrev:Ær det några fler som anmælt sig till licenskursen på Sviestad den 13 april?
//Ricky.
Det har inte varit krav att ha egen licens utan man har på plats kunnat lösa engångslicens för KM.magnum skrev:Hejs
Måste jag ha licens för att delta i KM? Eller varför ska ni ha det?
KUL!!PercyBerg skrev: Jajamensan lillebror. Nu är jag anmäld.
Jag kommer att köra kursen med dotterns Alfa 147 så jag ska nog klara ljudkravet.Hejdarn skrev:Observera bara att de lagt ribban på 87db förbikörning. Jag fick boka av min licenskurs då jag inte har något fordon som klarar det.
Jag tar sonens Honda CRX alternativt trävolvon. Man ska ju inte sätta några banrekord utan bara testa det man fått lära sig på teorin.Hejdarn skrev:Observera bara att de lagt ribban på 87db förbikörning. Jag fick boka av min licenskurs då jag inte har något fordon som klarar det.
Tacka Ola, han fixade allt.Ricky skrev:Då har Racinglicensen dimpit ner i brevlådan.
Stort tack till Göran, Ola och CCS Racing för snabb och smidig hantering.
//Ricky.
Kul! Grattis! Kom ned och sväng lite på Speedfestival 2012 (Mantorp 30/9)... finns platser kvar..Ubbe skrev:Hej! Nu har jag också tagit racing licens
Hej! TackCorinthian skrev:Kul! Grattis! Kom ned och sväng lite på Speedfestival 2012 (Mantorp 30/9)... finns platser kvar..Ubbe skrev:Hej! Nu har jag också tagit racing licens
Kräver SMA licens dock men den tar man ju online och är enkel efter man tagit den riktiga SBF-licensen
SBF licensen skickar du till klubben så drar dom den vidare efter attest till SBF.. sen fåru plastkortet.Ubbe skrev:Här kommer det lite frågor![]()
SBF licensen vem skickar jag den till?
Går det alltid att lösa en SMA licens på nätet? och var gör man det?
Skulle man ta en SMA kurs istället? Är den licensen vanligare nu?
Vad Blir det för kostnad om man måste betala både SBF/SMA licens.
Det här är ungefär som TTA och STCC![]()
MVH Ubbe
R-däck är ju inte ett måste.. det är kul att köra oavsett och man kan sätta hyfsade tider med gatdäck med.. (jag var ju 3a på superstage't med gatdäck)Ubbe skrev:Jag måste skaffa r-däck innan jag åker på bana igen.
du bör inte blanda materialet i bromsskivorna då de har helt olika arbetstemp.Ubbe skrev:Bak behöver uppgraderas.Finns det billiga kolfiber skivor att köpa och kan man blanda?
Grattis till licensenUbbe skrev:Tack för info![]()
Bromsarna fram är nog ganska bra det sitter nya 2-delad bromsskivor där.
Bak behöver uppgraderas.Finns det billiga kolfiber skivor att köpa och kan man blanda?
Däcken som jag körde på superstage höll bara ett åk sen började bilen att gunga.
Det är inte så stor pris skillnad mellan r-däck och gat-däck.och när jag ändå byter däck så vill jag ha kanon däck!
ps!Har Michelin super sport på audi-TT och körde på kursen nu med 1.5mm kvar på fram däcken.Bilen ligger stadigt och inte så mycket vattenplaning.Blev förvånad att dom fungerade så bra att bromsa med![]()
Dom däcken 225#40#18har jag kört ca 5000 mil inte illa
Jag har uppgraderat föraren också![]()
Grattis till licensenUbbe skrev:Hej! Tack![]()
Jag måste skaffa r-däck innan jag åker på bana igen.
Det får bli till nästa årDå kan jag inte skylla på dåliga däck längre
![]()
Jag kommer att boka en racing kurs här i Stockholm på vår kanten, det var ju jäkla kul med kurs![]()
Här kommer det lite frågor![]()
SBF licensen vem skickar jag den till?
MVH Ubbe