nån som känner nån seriös person som skulle kunna ta sig an mina toppar?
har mussetoppar på min bil nu,hur mycket kan man porta ett par sånna?.
hur mycket mer effekt kan man få ut ?
eller är det bättre att köpa nya toppar?
vet inte hur mycket ett par mussetoppar flödar.
kanske skulle ett par sånna här va en uppgradering
http://www.dartheads.com/csbhiron.htm
men vilka skulle passa bäst på en 327?
nån som vet av nån som är bra på att porta toppar?
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Hejsan!
Kolla in CHP magazine. På den här adressen har du flöden på de flesta cheva toppar: http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html
Det kan vara 'Stock Production 462 Iron Head' som du har och som du hittar på <180cc sidan.
Det har hänt en hel del på flödesfronten på 30 år, så det är bäst att satsa på nytt om du har råd.
Kolla in CHP magazine. På den här adressen har du flöden på de flesta cheva toppar: http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html
Det kan vara 'Stock Production 462 Iron Head' som du har och som du hittar på <180cc sidan.
Det har hänt en hel del på flödesfronten på 30 år, så det är bäst att satsa på nytt om du har råd.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Hallo!
Renoverade mina toppar i fjol, vilket jag ångrar. När man bytt styrningar, ventiler, tätningar, fjädrar, och fixat till någon gänga, så är det inte mycket pengar kvar att fila för om man jämför med att köpa nytt. Resultatet blir säkert bättre också om du köper nytt. Är det dessutom matchnr toppar så har du ju dom kvar orörda om du köper nytt. Om inte så går de ju alltid att sälja för att finasiera nyinvesteringen.
"Janne 289"
Renoverade mina toppar i fjol, vilket jag ångrar. När man bytt styrningar, ventiler, tätningar, fjädrar, och fixat till någon gänga, så är det inte mycket pengar kvar att fila för om man jämför med att köpa nytt. Resultatet blir säkert bättre också om du köper nytt. Är det dessutom matchnr toppar så har du ju dom kvar orörda om du köper nytt. Om inte så går de ju alltid att sälja för att finasiera nyinvesteringen.
"Janne 289"