Tjena, vet inte om det är onödigt att starta en ny tråd. men är ny på detta.. hehe!
Snackade senast om att jag skulle spacka på en scoop men det blir icke så.
lackeraren sa att det kommer bli rätt kraftiga skiftningar i övriga bilen.
Då är min plan nu att lacka scoopen i samma färg som huv och sedan kapa upp hål i huven. Sedan ska jag limma med tvåkomponentslim så det blir stadigt och sen lägga en riktigt sjysst svart silikonfog runt om huven. tror faktiskt det kan bli riktigt fresch!
sedan har jag tänkt att det kan ju va sjysst att fästa några sjyssta rödglansiga sexkants skruvar runt om scoopet. vad tycker ni? kom gärna med negativa och positiva tankar! tack på förhand! /jimmyy
Ang, scoop.
Re: Ang, scoop.
Jag skulle tro att det allra bästa resultatet kunde vara att skaffa ett glasfiberscoop och plasta fast det. 
En annan sak är Silicone, detta är i det närmaste omöjligt att lacka/måla på och bidrar till en väldigt fet yta.
Man kan säkert limma scoopet med en tvåkomponents Epoxy och denna kan man sedan blanda ut med microballonger till ett spackel för att spackla kanten med.
Men kolla först med leverantören av scoopet vad dom rekomenderar för "lim" för monteringen.
Epoxi och microballonger kan du köpa i tex båthandel såsom tex Watski, Båtagenten och SeaSea.
//Ricky.

En annan sak är Silicone, detta är i det närmaste omöjligt att lacka/måla på och bidrar till en väldigt fet yta.
Man kan säkert limma scoopet med en tvåkomponents Epoxy och denna kan man sedan blanda ut med microballonger till ett spackel för att spackla kanten med.
Men kolla först med leverantören av scoopet vad dom rekomenderar för "lim" för monteringen.
Epoxi och microballonger kan du köpa i tex båthandel såsom tex Watski, Båtagenten och SeaSea.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Corvettefanatiker
Hejs
Gör/köp ett glasfiberscoop och plasta fast det som man ska göra, inget onödigt krångel med silicon och liknande skräp (i det här fallet, inget fel på silicon och liknande preparat om det används där det ska vara)!
Gör/köp ett glasfiberscoop och plasta fast det som man ska göra, inget onödigt krångel med silicon och liknande skräp (i det här fallet, inget fel på silicon och liknande preparat om det används där det ska vara)!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
- CorvetteInto
- Nykomling
jo men om jag plastar måste jag ju lacka om allting inte sant?
har ett scoop hemma men grejen är att jag vill ha på ett scoop utan att kostnaden blir över 10lax i slutändan haha
är duktig med silikon osv och den silikonen jag har lämnar inga feta ytor då det är till glas osv. tror att man kan få scoopet näst intill lika bra med silikon som plastspackel? vad är en enkel lösning om jag nu skulle spackla med plast då? tack för svaren /jimmy
har ett scoop hemma men grejen är att jag vill ha på ett scoop utan att kostnaden blir över 10lax i slutändan haha

-
- Corvettefanatiker
Hejsan !
Det kanske går att limma/ silikona fast scoopet inifrån, då får du ju en "osynlig" fastsättning ?! Eftersom du ska kapa upp ett hål i huven för scoopet, så borde du kunna komma åt den vägen !?
Det kanske går att limma/ silikona fast scoopet inifrån, då får du ju en "osynlig" fastsättning ?! Eftersom du ska kapa upp ett hål i huven för scoopet, så borde du kunna komma åt den vägen !?

Kör på racelookenCorvetteInto skrev:Tjena, vet inte om det är onödigt att starta en ny tråd. men är ny på detta.. hehe!
Snackade senast om att jag skulle spacka på en scoop men det blir icke så.
lackeraren sa att det kommer bli rätt kraftiga skiftningar i övriga bilen.
Då är min plan nu att lacka scoopen i samma färg som huv och sedan kapa upp hål i huven. Sedan ska jag limma med tvåkomponentslim så det blir stadigt och sen lägga en riktigt sjysst svart silikonfog runt om huven. tror faktiskt det kan bli riktigt fresch!
sedan har jag tänkt att det kan ju va sjysst att fästa några sjyssta rödglansiga sexkants skruvar runt om scoopet. vad tycker ni? kom gärna med negativa och positiva tankar! tack på förhand! /jimmyy

Den dag du ändrar dig plastar du fast det & lackerar hela huven.

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug