Hej!
Nu är du på min favorit fråga.

Va jag har pysslat med detta.
Du måste ha ett spel mellan urtrampningslagret och solfjädern.
Jag började nog med 2-3 mm, sen har det nog blitt lite mer allteftersom de nya grejerna nötts in. Då är det bara att efterjustera. Det enda sättet att kolla spelet är att titta in i mörkret, via Youken, lysa och försöka se. Jag kollade också genom att med något snurra på lagret, för att vara säker på att det gick fritt. Lagret kan glappa i axeln/youken (som det sitter i). Då blir du lurad om du inte tittar efter.
När jag bytte till ny koppling och tryckplatta, visade det sig att de nya kopplingarna är lägre än de gamla, (joodå jag har haft 3 st olika fabrikat.)
Det i sin tur innebar att de medskickade korta urtrampningslagren inte räckte till. Alltså köpte jag ett längre, det var för långt

vilket medförde att kopplingen alltid låg på, och som Ricky påpekade pajade lagret.
Ok, fick sedemera tag på ett Mc Cloud lager som är justerbart. Samt installlerade en justerbar kopplingskula, (den som youken ligger på) Då fick jag till det. Gissa hur många gånger jag lyft ner och upp växellådan, som tur var orginallådan.
Fattar du varför detta är min favorit