Hjälp mig tack!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
dancar
Nykomling
Nykomling

Hjälp mig tack!

Inlägg av dancar »

Hej jag har en LT1 1994 som inte går bra alls.
När jag kör bilen så ett tu tre så börjar den gå mycket dåligt (Orklös) sedan kan den börja gå bra igen efter en stund. spelar ingen roll om jag kör 100 m eller 30 mil det kan komma när som. det börjar även rycka mycket svart ur vänster pipa vilket tyder på bränslet eller. Stiften är helt kolsvarta på vänster bank.

Vad kan detta vara, Vet ni någon som kan laga bilen åt mig så föredrar jag det. Eller om ni vet vad det är.
Vänligen hjälp mig.
Hälsar Daniel
White91
Nykomling
Nykomling

Re: Hjälp mig tack!

Inlägg av White91 »

Hej.
Om alla stift på samma bank är svarta och på andra sidan helt ok så kan jag tänka mig att du har fel på en lambdasond. Har du kollat med motorns värden mot något diagnosinstrument?
Mvh Johan

Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Om det är lambdasonden som är paj så har jag en beg från en -93, som du kan få prova med om det blir nån skillnad !?
Fast du kanske kan få tag i en på närmare håll, annars så kan jag skicka den på Posten !
Användarens profilbild
Strumpan
Rookie
Rookie

Inlägg av Strumpan »

Svart rök och sotiga stift brukar betyda ofullständig förbränning, detta i kombination med hoppande gång får mig att att tänka på tändning som kommer och går. Sannolikt är det något relaterat till styrningen av till tändningen. Jag hade liknade symtom på min bil och det berodde på tändkablar som gav överslag.
Skriv svar