Sida 1 av 1

Oljetråg - Filteranslutning

Postat: mån apr 16, 2012 11:15
av Leif Eriksson
Hej.
Kan man plocka bort oljetråget underifrån utan att lyfta motorn eller ta bort frambalken? Tänkte byta packningen.
Och:
Om man tar bort oljefiltret syns det två insexskruv med en avlång bricka som förbinder dessa två skruv. Det kommer olja från brickan och skruven. Är det någon packning där? Vad händer om jag tar bort dessa skruv och vad är dom till för?
Leif.

Re: Oljetråg - Filteranslutning

Postat: lör apr 28, 2012 18:30
av Leif Eriksson
Hej.
Plockade bort oljefilter-huset. Bytte packningen. En O-ring. Blev perfekt. De två insexskruven var 1/4". Fick ju naturligtvis köpa en sådan bits. Den avlånga brickan som jag trodde är nog en förstärkning.
Leif.

Re: Oljetråg - Filteranslutning

Postat: tor maj 03, 2012 0:09
av Sightveiler
Tråget går att ta lös med motorn på plats.
Dock kan du behöva vrida motorn i läge så att skinkorna på veven är uppåt på 1&3 cyl.

Om du får lös tråget så vrid motorn till det läget så får du lättare dit de.

På min (-92) så tror jag en av de 2 insex på filterförflyttaren läcker olja om man inte sätter lite silikon på gängen. Gjorde de efter renovering/vässning. Men de gick ju bra att få dit lite smet på plats ändå.

/Ante

Re: Oljetråg - Filteranslutning

Postat: tor maj 03, 2012 19:14
av Leif Eriksson
Hej.
Tack Ante för informationen.
Leif.