Sida 1 av 1
Nitto
Postat: tis maj 08, 2012 0:36
av Fidde
Hej!!!
Någon som vet hur mycket luft man ska i Nitto Invo
325/30/19
275/35/18
Re: Nitto
Postat: tis maj 08, 2012 9:21
av Corinthian
kör med rekommenderat tryck till att börja med (2.1 bar kallt)
Om det är tokvarmt underlag och däcken blir väldigt varma under en trackday kan du justera ned trycket
Re: Nitto
Postat: tis maj 08, 2012 12:08
av Fidde
Bör man inte ha mer lufttryck när man inte har förstärkta däcksidor som man har på originaldäcken?
2,1 är väl rätt lite för ett så brett däck utan förstärkta däcksidor?
Re: Nitto
Postat: tis maj 08, 2012 12:29
av Corinthian
Fidde skrev:Bör man inte ha mer lufttryck när man inte har förstärkta däcksidor som man har på originaldäcken?...
Inget jag har hört tidigare. Vanliga däck (ej EMT/ZP/Run-Flat) har ju förstärkta däcksidor och EMT/ZP/Run-Flat har ytterligare superhårda sidor...
Trycket ökar ju sedan när det blir varmt. jag brukar ligga på 2.40-2.55 varmt.
Re: Nitto
Postat: tis maj 08, 2012 17:12
av Lars J
Jag kör med Nitto Invo, 20" bak och 19" fram och har 2.1 runt om, funkar bra!
/Lars/
Re: Nitto
Postat: tis maj 08, 2012 17:46
av Corinthian
C5Z06 skrev:Det är inte däcksidan som bär upp bilen, utan luften i däcket.

både ja & nej, haha.. på ett EMT-däck så är det ju mer sidan än luften... iom det så flexar dom ju dåligt och passar sig tex inte för banåka
Re: Nitto
Postat: tis maj 08, 2012 18:42
av 427cobra
Kontaktade Michelin's tekniska support om lufttrycket när jag bytte däck för ett par år sedan för däckverkstaden blåste i nästan 3kg! och tyckte jag skulle köra med det. Svaret från Michelin var att åka med trycket GM rekommenderar (2.1kg) och inte mer på gatan.
Re: Nitto
Postat: tis maj 08, 2012 20:19
av Bengt
Kanske dags för en fakta-sticky ? Har läst trådar om samma 2,1kg sedan 2005

Re: Nitto
Postat: ons maj 09, 2012 0:02
av Larzzon
Då kan jag ta en annan fråga då
Ni som kör med Nitto Invo:
Vart köptes dom?
Va kosta dom?
Och! är ni nöjd med dom??
/Marcus
Re: Nitto
Postat: ons maj 09, 2012 10:10
av Lars J
Mina Nitto Invo köpte jag till min C6 Z06 i Usa samtidigt med fälgarna. I den dimension jag kör med 19" fram och 20" bak är det ytterst begränsat med urvalet. Jag är nöjd med däcken.
Dock är greppet inte så våldsamt mycket bättre än originaldäcken. Trots att jag kör med antispinn på så vill det släppa i de första växlarna ändå
Jag har hört mycket gott om Nitto NT05 om man vill ha grepp på torr väg och inte prioriterar lågt vägljud & bra väggrepp i vått. Så det är 4 st på väg hem från Usa.
Jag tror inte Nitto har någon representant i Sverige, men det finns de som själva importerar mot ett visst påslag naturligtvis som det går att köpa av om man inte vill beställa direkt från Usa själv.
/Lars/
Re: Nitto
Postat: ons maj 09, 2012 10:11
av Lars J
Dubbelinlägg

Re: Nitto
Postat: ons maj 09, 2012 14:49
av malte
Jag köpte mina Nitto Invo av
www.jkr-racing.se
2st 285 30 19 och 2st 345 25 20 totalt gav jag 20,500:-
Re: Nitto
Postat: ons maj 09, 2012 17:11
av Erik_
Jag köpte mina Nitto Invo i USA
2st 275 30 18 och 2st 345 30 19 totalt gav jag 11500:- hem till dörren.
Re: Nitto
Postat: ons maj 09, 2012 23:10
av Larzzon
Erik_ skrev:Jag köpte mina Nitto Invo i USA
2st 275 30 18 och 2st 345 30 19 totalt gav jag 11500:- hem till dörren.
Vartifrån beställde du?
Re: Nitto
Postat: tor maj 10, 2012 20:26
av Erik_
http://www.discountedwheelwarehouse.com tror jag det va.
Sen körde jag dom i container hem.
Re: Nitto
Postat: tor maj 10, 2012 20:55
av vette.se
tull och momsfritt ...

Re: Nitto
Postat: tor maj 10, 2012 21:50
av malte
Då var mitt pris jag fick kanske inte så tokigt.
Det inkluderar frakten momsen o tullen !
Re: Nitto
Postat: fre maj 11, 2012 17:08
av Erik_
Tull och momsfritt är det bästa
Dock va frakten inkluderad i dom pengarna.
Re: Nitto
Postat: mån maj 14, 2012 18:18
av malte
Lars J skrev:Mina Nitto Invo köpte jag till min C6 Z06 i Usa samtidigt med fälgarna. I den dimension jag kör med 19" fram och 20" bak är det ytterst begränsat med urvalet. Jag är nöjd med däcken.
Dock är greppet inte så våldsamt mycket bättre än originaldäcken. Trots att jag kör med antispinn på så vill det släppa i de första växlarna ändå
Jag har hört mycket gott om Nitto NT05 om man vill ha grepp på torr väg och inte prioriterar lågt vägljud & bra väggrepp i vått. Så det är 4 st på väg hem från Usa.
Jag tror inte Nitto har någon representant i Sverige, men det finns de som själva importerar mot ett visst påslag naturligtvis som det går att köpa av om man inte vill beställa direkt från Usa själv.
/Lars/
Blir det inte lite smalt med 315 35 20 på din bil ?
Re: Nitto
Postat: mån maj 14, 2012 19:59
av Lars J
Jag kör med 345/25-20 bak nu på mina Invo. Med NT05 blir det att gå tillbaka till originalfälgarna för att komma någorlunda nära rätt dimension där.
/Lars/