Bakaxelutväxling
Postat: fre sep 03, 2004 17:01
Nu står den på pallbockar igen! Det har blivit 1,5 mil sedan jag köpte den för ettochetthalvt år sen... Motor, låda, fram-, och bakvagn har fått sitt och nu är det dags för en ny konverter efter 1,5 milafärden. Jag hann i alla fall få bekräftat att det mesta funkade (utom konvertern då) men märkte att utväxlingen inte är direkt "racig". Vad jag kan komma fram till så har jag 3,07 i bakaxeln. Funderar lite på att göra något åt det hela. Men jag behöver hjälp med lite tips. Motorn utgår från en -70:a 350-kusars variant som fått 10,25 kolvar, Hooker Headers, Performersug, Holley TBI-sprut och lådan är en 400 med lite fastare ventilpaket. Jag vill inte ha nå't extremt utan rätt "körbar" med frugan vid ratten och "lekbar" när jag gasar. Vad kan vara lämpligt? 3,55, 3,70 eller vad?