Har köpt en fantastiskt fin Corvette Lt1-92 med endast 3900mil på mätaren.
Har kört 60 mil totalt med bilen sen jag köpte den. Och lampan har inte lyst en enda gång. Men så backade jag ut bilen ur garaget i förrgår och då tändes Service Engine soon lampan.
Undrar vad det kan bero på. Känns riktigt illa med den här typen av krångel på en bil med 3900mil på mätaren. Är det ofta nåt allvarligt fel när den lampan tänds?? Och har det alltid med motorn att göra?? ja att det är nåt fel på motorn??
Min förr förra Corvette-87 rasade lådan på 1990 då jag hade den och den hade gått 5000mil ca. och kompositfjädern fram knarrade/knakade så folk pekade på bilen och skrattade. Lämnade in den 2 gånger och dom rev hela framvagnen men det blev inget bättre. Den Corvetten som var bra var min 72a Cab jag hade.
Men detta med min nuvarande Corvette känns inte bra. Hur står det egentligen till med kvalitén på dessa bilar?? Känns skit om jag ska vara ärlig

Vad tror ni detta kan bero på med Service engine soon lampan som tändes??
Jag läste nåt om att man kan kolla felkoder?? Men måste jag köpa nån speciell felkod läsare då som jag köpte till min Golf Gti Turbo-99???
Mycket tacksam för tips.