Det har nu varit inlägg med synpunkter såväl som tillmälen på tidtagning, starter som frammatare.
Så här är dagsformen:
Jag kommer på plats att prata med personalen för tidtagningen och start. Jag kommer att delge de synpunkter jag fått, det gäller inte enbart de som skrivits i denna tråd. Ett flertal har hört av sig med synpunkter i likhet med det som framförts här.
Jag kommer att vara tydlig avseende CCS krav på den tjänst vi köpt.
Helena och jag kommer att vara frammatare, det finns även andra vidtalade.
Jag och Helena kommer att, som det heter, prata oss samman, om historik och vad vi lärt av det.
Det är rätt att det inte blir bättre av gapa och skrika. Det fungerar bättre med lugna och tydliga anvisningar. Jag kommer att leverera dessa.
Genomgången före kommer nog inte att innehålla några överraskningar, mest grundläggande, de som inte har erfarenhet eller så vill, kommer att få utbildning på plats.
Vill man delta i dragracingen så är man vid sin bil och är uppmärksam på, och följer arrangörens anvisningar.
Vid eventuella frågeställningar har arrangören sista ordet. Lika för alla.
CCS körde i fjol dragracing enligt EDPS. Vilket bl.a. innebär att cabbar får delta. Kraven på säkerhet för cabbar respektive täckta bilar framgår av EDPS reglementet
http://web.sbf.se/regler/up/13/EDPS_2011.pdf
Alltnog, det kan komma många bilar, det blir trångt, förhoppningsvis varmt, många synpunkter. Lyckas vi få alla att respektera ovanstående så kommer vi faktiskt att få en mycket trevlig dag på strippen. Jag utgår från att alla som kommer har det som mål!
Så låt oss nu komma vidare i positiv anda.
/Gert